ارسال کننده: varesh_book
تاریخ ارسال: 1392/5/7

 معرفی کتاب: H. Point راهنمای طراحی خودرو

طراحی خودرو فرآیندی است که در آن خلاقیت و نوآوری با هم به چالش کشیده می شوند تا محصولی که پاسخگوی ابعاد زیبایی شناسی، عملکردی و تکنولوژیک است به وجود آید. این کالا باید بتواند نیازهای حسی، ذهنی، عاطفی و فرهنگی کاربر را برطرف کند.

کتاب «H. Point راهنمای طراحی خودرو» نخستین کتاب در زمینه بسته طراحی خودرو است که توسط انتشارات کتاب وارش در تیرماه 1392 منتشر شد. این کتاب نوشته اِستوارت مِیسی و جف واردل محصول 2008 است که آن را آقای مصطفی توحیدی فر ترجمه و آقای علی مولائی ویرایش کردند. در این کتاب همه آن چیزی که یک دانشجوی علاقه مند باید بداند تا در مسیر طراحی خودرو قرار گیرد شرح داده شده است. بزرگ ترین نکته مثبت کتاب، تأکید بر مکانیک و اجزاء صُلب خودرو است. نویسندگان با صحه گذاشتن بر نقش راهبردی طراحی بدون تعصب آن را در کنار دیگر تخصص ها قرار داده و معماری خودرو را در ده فصل با سرفصل های کلیدی باز کرده اند.

در پیش فصل نخست، تاریخچه معماری خودرو، اختراعات، خودروهای شاخص و طراحی شده به طور مختصر بررسی شده است. در فصل یک با عنوان آغاز، فرآیند طراحی، گام های توسعه ایده پردازی، خط زمین و نام نقاط معرفی شده است. عملکرد و بخش های بازار فصل دوم است که اهداف عملکردی، استفاده از داده ها در معماری خودرو و بخش بندی بازار طی آن بررسی شده است. فصل سوم با نام ایده پردازی بسته طراحی، به طور مختصر ایده پردازی در بسته طراحی تبیین شده است. ابعاد و تناسبات عنوان فصل چهارم است که تعیین اندازه، طبقه بندی خودرو بر اساس ابعاد و مطالعات قیاسی از مباحث این فصل است. بسته سرنشینان که شاکله فصل پنج را به وجود آورده به ارگونومی می پردازد. طراحی داخل خودرو موضوع ششمین فصل کتاب است که در آن تجهیزات، حدود دسترسی، بازه حرکتی و قسمت بار تشریح شده است. سامانه های نیرومحرکه عنوان فصل هفتم است. در این قسمت ساختمان نیرومحرکه، مشخصات نیرو، راستا و جانمایی آن، محرک برقی و سامانه های دوگانه بررسی می شود. فصل هشت به چرخ ها و لاستیک ها می پردازد. اندازه چرخ و لاستیک و دیواره آن، بسته و محفظه لاستیک و زاپاس، و سامانه فرمان مطالب این قسمت هستند. تعلیق و شاسی عنوان فصل نهم است. سامانه تعلیق و انواع آن به اندازه کافی توضیح داده شده است. فصل آخر بدنه ها نام دارد. مقدمه ای بر سازه بدنه، نقاط بارگذاری، انواع سازه، قوانین ایمنی، مواد معمول در ساخت، درگاه های بدنه، فضای گردش پا، طراحی در و شیشه، آئرودینامیک، نورپردازی و مقررات چراغ ها از مباحث این فصل هستند. در پایان مبحثی با نام مقدمه ای بر جابه جایی و 10 تمرین طراحی ارائه شده است.

مشخصات کتاب:

عنوان: H. Point راهنمای طراحی خودرو
نویسندگان: استوارت میسی و جف واردل
مترجم: مصطفی توحیدی فر
ویراستار: علی مولائی
ناشر: کتاب وارش
قطع: رحلی بیاضی
تعداد صفحه: 224
نوبت و سال چاپ: اول- 1392
شابک: 9-11-6654-600-978
قیمت: 29000 تومان
آدرس انتشارات: تهران، خیابان انقلاب، ابتدای خیابان دانشگاه، بن بست پورجوادی، پلاک 7، طبقه دوم
تلفن: 66482933
سایت خرید اینترنتی: http://pizzabook.ir/common/BookDetails.aspx?ID=1300



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=1111&rnd=2613