ارسال کننده: Phoenix
تاریخ ارسال: 1392/12/24

 معرفی کتاب: طراحی صنعتی یک دعوت برای تغییر

کتاب طراحی صنعتی یک دعوت برای تغییرعنوان کتاب: طراحی صنعتی یک دعوت برای تغییر
نویسنده: مهران هاشمی
ناشر: فرهنگسرای میردشتی

نویسنده کتاب در مقدمه آن می گوید:
حرفه طراحی صنعتی محصول فلسفه ی دوران خردگرایی است. این موضوع بیش از هر چیز بدان معناست که تمامی آموزه های این حرفه بر اندیشه و فلسفه ای نظم یافته و مبتنی بر ساختار فکری استوار هستند. در طراحی خردگرایانه، طرح های اتفاقی و بدون ریشه جایگاه قابل دفاعی ندارند، قابل درک و مقایسه و نیز قضاوت و برخوردار از امکان رشد و بهسازی نیستند. مطالعه ی این کتاب نخست در درک حرفه طراحی صنعتی از این دیدگاه مؤثر خواهد بود و در سطح بالاتر پشتوانه ای خواهد بود برای خلق آثار خردگرا.

این کتاب در 3 فصل نوشته شده است. در فصل اول به بحث های تاریخی دیزاین پرداخته شده، همچنین در این بخش به مباحثی پیرامون خلاقیت نیز اشاره شده است.

در فصل دوم کتاب به موضوعاتی چون: وضعیت های کاری، سیستم انسان-ماشین، نور و صدا، گرما و پرتوها، مراجع طراحی و... پرداخته شده است.

در فصل سوم نویسنده سعی کرده است به مباحثی چون: مدیریت طراحی، فرایند طراحی، ایده پردازی و... اشاره نماید.

از ویژگی های این کتاب می توان به این نکته اشاره نمود که نویسنده سعی کرده است تجارب حرفه ای خود را در قالب این کتاب به خواننده منتقل نماید. به طور مثال در این کتاب می توان به نمونه قرارداد طراحی، دست یافت که می تواند برای طراحان جوان مفید باشد.

در پایان کتاب بخشی با نام فهرست و نام طراحان و همچنین فهرست اصطلاحات وجود دارد که از نکات مثبت این کتاب به شمار می رود.

♦ لینک منبع



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=1155&rnd=622