ارسال کننده: سید مجتبی ( حامد ) میررحیمی
تاریخ ارسال: 1386/7/12

 نوآوری در آنتن های مخابراتی شهری Tower tube

آیا دوست دارید که موبایلتان در هر نقطه از شهر از سرویس دهی و آنتن خوب برخوردار باشد؟ این خواسته اکثر کاربران است اما معمولا کسی دوست ندارد نازیبایی دکل های مخابراتی را درون شهر تحمل کند.

شرکت سوئدی اریکسون به تازگی برجک هایی را به این منظور طراحی کرده است. این برجک یک ساختمان خلاقانه است که به عنوان مرکز سرویس دهی و آنتن موبایل استفاده می شود و کلیه تجهیزات مورد نیاز درون آن محصور می شوند؛ برجی با مصرف بهینه ی انرژی و دوستدار محیط.

آنتن مخابراتی اریکسون
Tower Tube های شرکت اریکسون

تنوع طرح، اندازه و متریال انتخابی برای ساخت، از مزایا و ویژگی های جدید این برجک ها می باشد که همین امر آنها را به عنوان یک المان برای مناظر طبیعی و شهری مناسب می سازد. این برجک ها با فرمی نرم و صیقلی و طراحی زیبا جایگزین سایت های مخابراتی کنونی خواهند شد و می توانند مکمل هر منظره و سایت معماری باشند.

Tower Tube

جنس بدنه از بتون است و قالب های آن نیز از مجموعه قطعات مدولار تشکیل شده است که این امر باعث می شود تا عملیات ساخت بسیار سریع و ساده به انجام برسد. برجک ها می توانند در ارتفاع و شکل های متفاوتی برپا شوند. فرم و رنگ بدنه بیرونی نیز می تواند با محیط شهری هماهنگ شود و به عنوان یک المان شهری مطرح شود.

نمای داخلی آنتن مخابراتی اریکسون

برجک به تنهایی شامل یک سایت مخابراتی کامل است که تمام تجهیزات لازم را درون خود جای می دهد و قطری در حدود 5 متر دارد. بدنه بیرونی کلیه تجهیزات درونی را از آسیب های محیطی و وندالیزم ها مصون می دارد. تجهیزات مخابراتی در پایین برجک نصب می شوند و توسط آسانسور به بالای آن انتقال داده می شوند تا به گسترش حجم سرویس دهی مخابراتی کمک کند.

منبع انگلیسی: http://www.ericsson.com/campaign/towertube/whatisit.shtml



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=125&rnd=196