ارسال کننده: روح الله مریخ پور
تاریخ ارسال: 1394/3/19

 معرفی طرح Opla، صندلی راحت برای مترو

رشد سریع کلانشهرها و مهاجرت به شهر های بزرگ باعث افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی شده است و صندلی های فعلی و چیدمان واگن های موجود پاسخ درخوری به نیازها و رفتار مسافران امروزی نیست. سوار شدن، نشستن روی صندلی، دوباره برخواستن از روی صندلی و پیاده شدن در ازدحام و شلوغی حمل و نقل عمومی، خود یکی از مشکلات مسافرت های کوتاه شهری به حساب می آید!

«Opla» طرحی است که راحتی و کارایی بیشتر در حمل و نقل عمومی مانند تراموا یا مترو را برای مسافران فراهم می کند. نحوه تکیه دادن به صندلی، استفاده از Opla را سریع تر، آسان تر، و برای مسافران کارآمد تر می سازد. این صندلی به گونه ای طراحی شده است که در عین رعایت اصول «عوامل انسانی» (ارگونومی) راحتی و امنیت در هنگام تکیه دادن را فراهم می کند. لایه سیلیکونی رویه این صندلی سطحی نرم و ارتجاعی را فراهم می آورد و مکانیزم کنترل ارتفاع صندلی، آن را برای مسافران با قد و اندازه های متفاوت قابل استفاده می کند.

Opla

کاملا طبیعی است که افراد به حفظ حداقل حریم خصوصی خود علاقه مندند. اما در فضاهای عمومی مانند مترو، که تقریبا حفظ فضای شخصی غیر ممکن است، اغلب افراد در موقعیت ناراحت کننده ای قرار می گیرند. زاویه اندک این صندلی اجازه می دهد تا مسافران حداقل حریم خصوصی خود را داشته باشد، کنترل بیشتری بر تماس های دیداری خود داشته و مجبور نباشند رو در روی مسافران دیگر، از نزدیک به آنها زل بزنند.

Opla یک پروژه دانشجویی از فاطمه باطنی طراح ایرانی ساکن آمریکا و تیمش است که امسال از بین طرح های ارسالی به مسابقه «core77» به عنوان یکی از طرح های منتخب معرفی شده است.

منبع: http://ritoon.com/archive.asp?id=1076&rand=8817 
core77؛ معرفی: http://designawards.core77.com/Furniture-Lighting/32596/Opla-Comfort-in-Subway 



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=1297&rnd=1307