ارسال کننده: علی شیخ پور قاسمی نیا
تاریخ ارسال: 1400/10/9

 گزارش تأسیس انجمن صنفی کارفرمایی طراحان صنعتی

انجمن صنفی کارمرمایی طراحان صنعتی

 

روز چهارشنبه 8 دی ماه 1400 نمایندگان 14 شرکت طراحی صنعتی (اعضای مجمع موسس) به همراه جمعی از اعضای هیأت علمی طراحی صنعتی در دانشگاه های مختلف در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت تهران از ساعت 10 الی 12 صبح در محلی مناسب با رعایت پروتکل های بهداشتی گرد هم آمده و در نخستین جلسه اعضای مجمع به منظور تعیین هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی طراحان صنعتی ایران و تصویب اساسنامه آن مشارکت نمودند.

انجمن صنفی طراحان صنعتی

جناب آقای وحید نوید آذر به نمایندگی از اعضای حاضر، بندهای اساسنامه پیشنهادی را قرائت نموده و نظرات اعضای موسس را به منظور اعمال اصلاحات و پیشنهادها جویا شدند. با حضور نماینده وزارت کار، طبق روال مصوب قانونی، حق عضویت اولیه و حق عضویت سالانه اعضای انجمن صنفی و انواع عضویت مورد بحث و تأیید نهایی قرار گرفت. همچنین با رأی گیری اعضا، اعمال اصلاحات در هزینه های عضویت به اعضای هیأت مدیره انجمن تفویض گردید.

در این جلسه، داوطلبان عضویت در هیأت مدیره و بازرسان، کاندیدا شده و پس از معرفی مختصر هر یک از کاندیداها و با رأی گیری از 13 نماینده حاضر (از 14 شرکت عضو)، افراد زیر به مدت 2 سال انتخاب شدند:

اعضای منتخب نخستین انتخابات انجمن صنفی طراحی صنعتی به ترتیب الفبا:

همچنین روزنامه صمت (روزنامه رسمی وزارت صنعت معدن تجارت) به عنوان روزنامه کثیرالانتشار به منظور درج آگهی تأسیس و سایر آگهی های قانونی انجمن صنفی طراحی صنعتی، انتخاب گردید.

در پایان جلسه نمایندگان شرکت ها و اعضای هیأت علمی توافق نمودند که با نقش موثر انجمن صنفی طراحان صنعتی، ارتباطات گسترده تری را فراهم نموده و در ارتباط صنعت و دانشگاه فعالانه تر عمل نمایند.

 تأسیس انجمن صنفی نخستین قدم در حمایت از حقوق طراحان و تلاش برای تصویب قوانین حمایت کننده و جذب بودجه ها و توسعه توانایی های اجرایی اعضا و طراحان صنعتی در سراسر ایران است. امید است روز 8 دی ماه 1400، در تاریخ طراحی صنعتی ایران، یک روز موثر و به یاد ماندنی بوده و ثمرات آن تا سالیان متمادی شامل حال تمام طراحان و علاقمندان به طراحی صنعتی ایرانی باشد.

وب سایت طراحی صنعتی ایرانی به نمایندگی از طراحان ایرانی خود را موظف می داند که از زحمات چندساله جناب آقای داود اکبری در پیگیری و هماهنگی های طولانی مدت برای شکل گیری انجمن صنفی طراحان صنعتی قدردانی نموده و همچنین از میزبانی ایشان با همکاری گروه آموزشی طراحی صنعتی دانشگاه علم و صنعت برای برگزاری نخستین نشست اعضای انجمن صنفی طراحی صنعتی تشکر نماید.

تهیه گزارش: علی شیخ پور



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=2764&rnd=3392