ارسال کننده: فرزاد برخورداری جاشکی
تاریخ ارسال: 1387/5/24

 آموزش طراحی و راندوی خودروی SUV

ابتدا ایده و طرح خود را از خودروی مورد نظرمان را بر روی کاغذ معمولی و به وسیله یک مداد اتود ترسیم می کنیم، اما همان طور که ملاحظه می فرمایید، با کمی زاویه دادن طرحمان نسبت به صفحه ترسیمی، سعی بر این داریم که عنصر هیجان را نیز به کار اضافه کنیم.

سپس بعد از اطمینان از درستی ترسیم، تمامی خطوط اصلی را توسط خودکار مشکی، پررنگ تر می کنیم و بعد از تکمیل، توسط یک مداد پاک کن تمیز، کل سطح کاغذ را تمیز کرده و خطوط مدادی را از صفحه کاغذمان پاک می کنیم. در اینجا از دو نوع خودکار با اندازه سرهای 7/0 و 4/1 استفاده شده است تا در خطوط پهن تر و ظریف تر، قدرت مانور بیشتری داشته باشیم.

در مرحله بعدی در تمام قسمت های فلزی بدنه، که از آسمان محیط اطراف انعکاس داریم، توسط لبه تیز کاتر، مستقیما بر روی جاهایی که می خواهیم رنگی کنیم، پودر پاستل را ریخته، و توسط یک دستمال کاغذی تمیز، ذرات خرد شده گچ پاستل را بر روی کاغذ به صورت کنترل شده پخش می کنیم و در جاهایی که می خواهیم به سمت سفیدی پیش برویم، باقی مانده گچ پاستل را به اصطلاح Fade کرده و ایجاد سایه می کنیم. اضافه گچ هایی که ناخواسته در جاهای دیگر کاغذ اثر گذاشته است را توسط مداد پاک کن تمیز می کنیم.

مرحله بعدی ترسیم انعکاس زمین بر روی بدنه فلزی خودرو است که در اینجا به وسیله مارکر، قسمت های مورد نظر را، با در نظر گرفتن قاعده انعکاس در جسم، رنگ می کنیم. سرعت در استفاده از مارکر (ماژیک) و روش حرکت دست در استفاده از این مدیا، احتیاج به خلاقیت و مهارت دارد و با خوب دیدن کارهای حرفه ای و دقت در نوع انعکاس، در عکس های خودرو، به افزایش چیره دستی شما در این امر کمک به سزایی خواهد کرد.

ضمنا شما می توانید توسط یک مارکر خاکستری گرم شماره 7 تیرگی هایی را به کارتان اضافه کنید که در اینجا، تیرگی هایی در ناحیه افق در دوردست و همچنین لبه های رو به پایین بدنه است که در حجم دار شدن کار کمک می کند.

حال توسط مارکر خاکستری گرم شماره 1، 2 و 3، حجم ها و پره های رینگ ها را هم رنگ می کنیم. سپس قطعات کرومی بدنه را، به صورت کروم مات با رنگی با تم قهوه ای روشن ترسیم می کنیم. گریل و جلو پنجره را هم توسط همان مارکر، اما با شماره 5 و 7 رنگ می کنیم.

در مرحله بعدی، تیرگی های لاستیک، سایه خودرو و فضاهای منفی پیرامون لاستیک خودرو را، توسط مارکر مشکی رنگ می کنیم. در اینجا قسمت هایی از لاستیک را روشن می گذاریم تا حس تابش نور خورشید بر روی لاستیک ها به بیننده انتقال پیدا کند، البته با خاکستری سرد شماره 2 هم، آن ناحیه روشن را رنگ می کنیم تا طبیعی تر جلوه کند.

همچنین شیشه های خودرو را ابتدا به طور کامل توسط مارکر خاکستری شماره 5 رنگ می کنیم، سپس توسط مارکر خاکستری گرم شماره 7، انعکاس سطح زمین را بر روی شیشه های جانبی، و انعکاس دیوار فرضی را هم، بر روی شیشه جلوی خودرو تیره تر می کنیم.

همان طور که ملاحظه می کنید در تصویر بعدی، توسط یک مداد رنگی سفید پلی کروم، لبه های پیرامونی چهارچوب پنجره های جانبی، همچنین لبه پره های عمودی گریل جلوپنجره شما، روشن خواهد شد و کمک به سزایی در زنده تر کردن فرم در نقاط تیره تر خواهد کرد.

در مرحله نهایی توسط یک قلموی نرم به شماره صفر، همچنین گواش سفید، اقدام می کنیم به ترسیم لکه های روشن Highlight منعکس شده از منبع نوری ما در طبیعت، که گوشه ها و لبه های تیز عناصر بدنه بعضا به صورت لکه نقطه ای و در جاهایی هم مانند نوار های باریک نورانی، حالتی طبیعی تری به کار نهایی می دهیم.

همان طور که می بینید، به وسیله مارکر قرمز و نارنجی، محل های نصب چراغ راهنما و خطر را نیز رنگ می کنیم و برای ایجاد حس طبیعی تر از محیط اطراف، رسم چند خط با قوس ملایم در سایه خودرو، حس حضور در طبیعت را در خودروی ما القاء خواهد کرد و به زیبایی کار نهایی می افزاید.

برای بحث و پیشنهاد موضوعات جدید به فروم طراحی خودرو در این آدرس مراجعه نمایید:
http://www.barkhordary.com/smf

منبع: دنیای خودرو، تهیه و ترسیم فرزاد برخورداری
+ ویرایش ادبی



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=336&rnd=5318