ارسال کننده: مرجان بنانی راد
تاریخ ارسال: 1387/9/1

 ایده هایی جدید در عملکرد بسته بندی محصول

1_ظرف کمکی شیر کیسه ای از "یوگی":
یک شرکت متخصص قالب گیری تزریقی ظروف با اشکال غیر معمول، در بسته بندی شیر، تحولی جدید ایجاد کرد. شرکت تولید کننده فرآورده های شیر، با همکاری این شرکت، شیر را در بسته pouch که مواد کمتری را در مقایسه با دیگر ظروف مصرف می کند را به همراه ظرفی که استفاده و نگهداری شیر را آسان تر می سازد، عرضه کرده است. این ظرف پلاستیکی، پر کردن شیر را آسان تر ساخته و در ضمن چند بار مصرف است. بسته پاچ، کمترین مواد مصرفی را نسبت به سایر ظروف مورد استفاده برای بسته بندی شیر دارد و این نکته ای است که امروزه مصرف کنندگان نسبت به آن حساسیت نشان می دهند. در این پاچ ها، 25 درصد پلاستیک کمتر نسبت به بسته های دیگر شیر با حجم مشابه، مورد استفاده قرار می گیرد، اما به گفته ی مسئول نوآوری شرکت تولید کننده شیر، مهم ترین مشکل گسترش مصرف پاچ های شیر، ابزار باز کردن آنها و پر کردن لیوان از این بسته ها بوده است.

jugit

برخی از مصرف کنندگان می ترسیدند که این بسته های شیر بترکد یا اینکه باز کردن آن فقط با کمک قیچی امکان پذیر خواهد بود.در این جا jugit به کمک آمده است. Jugit در پوش دو قسمتی دارد که دارای سوزنی است که پوچ را هنگام استفاده معمولی آن سوراخ کاری می کند؛ پس از آنکه پاچ در داخل ظرف قرار می گیرد، بدنه اصلی در پوش بسته می شود و بالای ظرف با یک گیره ایمنی بسته می شود و سوزنی برای سوراخ کاری پاچ جاگذاری می شود.

تنها بخش jugit که نیازمند تمیز کاری است، اتصال سوزن است. به همین دلیل jugit همراه با یک سون یدکی فروخته می شود تا مصرف کننده مجبور نباشد تا برای پوچ جدی آن را حتماٌ تمیز کند. دسته ای هم برای این ظرف در نظر گرفته شده تا حمل و نقل آن آسان تر سازد.

درپوش، سوزن و دسته با استفاده ازPP سفید تزریق می شوند و از مواد شفاف برای بدنه jugit استفاده شده تا هم برند تولید کننده قابل دیدن باشد و هم اسلیو مقوایی که داخل jugit قرار گرفته قابل دیدن باشد. در صورت موفقیت طرح آزمایشی،این بسته بندی جدید از سال 2009 وارد بازار خواهد شد.

اطلاعات بیشتر: http://www.rpc-marketrasen.co.uk 
          
Rexam Foam2_قهوه مخصوص با فوم ساز Rexam:
با استفاده از فناوری پمپ انگشتی شرکت Rexam، ظاهر جدیدی برای قهوه فوم دار یا همان قهوه ای که با نام کاپوچینو می شناسیم، به وجود خواهد آمد. پیش بینی می شود که نوآوری در فناوری پخش کننده به زودی به موتور رشد بخش نوشیدنی ها تبدیل شود.

در توضیح این محصول چنین آمده است:در فرمول این فوم فوری، بادوام و خوشبوی روی قهوه، از شیر استفاده نشده و به همین دلیل نیازی به نگهداری آن در یخچال نیست، عمر قفسه قابل قبولی دارد و ظاهری بدون رقیب در قفس فروشگاه دارد. از این گذشته پمپ انگشتی، دوست دار محیط زیست است که این روزها بیش از پیش مورد توجه قرار دارد.

این محصول جدید، به مصرف کننده اجازه می دهد تا میزان طعم و کف قهوه خود را کنترل کند و به میزان دلخواه از آن استفاده کند. فوم به راحتی و سریع تهیه می شود و عمر آن بیش از کف کاپوچینوی معمولی است. این نوآوری یا فوم کننده انگشتی، بار دیگر اهمیت بسته بندی را در خلق محصول نو نشان می دهد. برای طراحی این محصول جدید، به چندین عامل توجه شده است؛ ما تحت تأثیر چندین عامل که به مصرف کننده مربوط می شود، قرار داریم. تقاضای محصولات قهوه مخصوص، به سرعت در حال افزایش است. استفاده از ظروف یکبار مصرف رو به کاهش است، مصرف کنندگان تحت فشار کمبود زمان قرار دارند و همواره در حال حرکت هستند، انتظار نوآوری دارند و از تازه هایی که جالب باشند و بتوانند آن را با خود به همه جا (مثلاً به داخل خودرو و اداره ببرند) استقبال می کنند و ارزش زیادی برای آنها قائل هستند.

اطلاعات بیشتر: http://www.rexamairspray.com

3- قلب دو کاره:

بسته بندی ژل

این بسته بندی قلب شکل شفاف که به وسیله شرکت آلمانی Hugo Frosch GmbH عرضه شده، با ژل قرمز رنگ حمام پر شده و پس از اتمام محتوایش می تواند به عنوان بسته بطری آب داغ مورد استفاده قرار گیرد. جلوی بسته، قلبی به رنگ قرمز-نارنجی چاپ شده که تصویری از شخصیتی کارتونی در وان پر از کف هم بر روی آن نقش بسته تا تأثیری خوب بر بیننده و خریدار داشته باشد. برچسب متصل به درب بسته،حاوی دستور عمل استفاده ژل حمام است.



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=398&rnd=9321