ارسال کننده: جواد یزدانی
تاریخ ارسال: 1387/9/8

 چراغ مطالعه جیبی با تکنولوژی LED

چراغ مطالعه قابل حمل

اگر شما هم نیازمند یک ابزار نورانی هستید که به راحتی قابل حمل باشد، مطمئنا از این لامپ کوچک خوشتان می آید. این لامپ با گیره کوچکش، قابلیت نصب بر روی هر وسیله ای را دارد؛ مانیتور، لپ تاپ، یقه لباس، گوشه کیف و مهم تر از همه بالای کتابی که در حال خواندن آن هستید. بهترین کارایی این لامپ در مسافرت های شبانه خود را نشان می دهد. هنگامی که بی خوابی به سراغ شما می آید و نور مناسبی برای مطالعه کردن و گذراندن شب ندارید، این ابزار با چهار LED و استفاده از 3 باطری کوچک نور مناسبی را بر روی کتاب شما می تاباند.

همچنین به دلیل استفاده از LED تقریبا هیچ گرمایی را تولید نمی کند که این باعث طول عمر بیشتر باطری ها خواهد شد. این لامپ همچنین برای راحتی بیشتر می تواند تا 360 درجه حول محور خود بچرخد و مانند لامپ های سنتی نمی سوزد و نیاز به تعویض ندارد. برای کسانی که لحظه ای دوری از کتاب برایشان ممکن نیست، پرداخت 12 دلار هزینه زیادی برای چنین ابزار کارآمدی نیست. زیرا فقط پول خرید دو جلد کتاب را باید برای آن بپردازید!

LEDLED چیست؟
LED مخفف واژه های Light Emitting Diode است که یک قطعه کاربردی در مدارهای الکترونیکی است. LED مانند لامپ های معمولی، رشته ای که برافروخته شود ندارد. بلکه مواد تشکیل دهنده آن، رشته ای از مواد نیمه هادی است. ترکیب aluminum-gallium-arsenide رایج ترین ترکیب آلیاژهای نیمه هادی است. زمانی که الکترون های موجود در جریان برق از یک ماده نیمه هادی عبور می کنند، بسته به اینکه نوع آلیاژ نیمه هادی چگونه تولید شده باشد، الکترون ها در زمان عبور از آن از اوربیتال های مختلف اتم ها عبور می کنند. نتیجه تغییر اوربیتال تشعشع انرژی است که ممکن است در محدوده نور قابل مشاهده یا در محدوده اینفرارد باشد. LED علاوه بر تشعشع نور، مورد استفاده در کنترل از راه دور (به کمک اینفرارد) و برخی کاربرد های الکترونیکی در مدارهای الکترونیکی به واسطه خواص نیمه هادی آلیاژی است.

منبع انگلیسی: http://www.geekalerts.com/led-micro-task-light
منبع فارسی: http://www.narenji.ir/content/view/1008/1
+ افزودن مطالب



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=403&rnd=2742