ارسال کننده: روح الله مریخ پور
تاریخ ارسال: 1389/7/4

 برندگان ایرانی مسابقه طراحی دوچرخه سئول

نتایج مسابقه طراحی دوچرخه 2010 سئول که با میزبانی دیزاین بوم در جولای 2010 برگزار شده بود، اعلام شده است. این مسابقه در سه یخش طراحی دوچرخه، طراحی لوازم جانبی دوچرخه و همچنین طراحی امکانات حمل و نقل و ترافیکی برای دوچرخه در سطح شهر برگزار شده بود.

در میان برگزیدگان این مسابقه نام چهار طراح ایرانی به چشم می خورد که طرح های آنان در ادامه معرفی می شوند:

Bicycle Rack، علی مقدمی خمامی:
این جادوچرخه ای طرح به منظور ساده سازی نمای شهرهای مدرن طراحی شده است و به گونه ای است که تنها در زمان مورد نیاز در محل خود مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول با رنگ خاص و انتشار نور، خود را نمایان می سازد و با توجه به موقعیت مورد استفاده خود، می تواند در رنگ های مختلفی داشته باشد.

Bicycle Rack

Seoul، محمد یاشار رنجبر، برنا رویدل، ساسان خالدی:
این طرح با توجه ویژه به فرهنگ بومی مردم سئول طراحی شده است. با توجه به اینکه این افراد به طور ذاتی به فرم ها و عملکردهای جدید و ناشناس به سختی تن در می دهند، این دوچرخه با توجه ویژه به فرهنگ آنان طراحی شده است. همچنین این دوچرخه به گونه ای است که افراد با سنین مختلف می توانند به طور مشترک از آن استفاده نمایند و همچنین افراد پیر به راحتی تعادل آن را حفظ می کنند.

Spread Your Love، حامد کهن:
این ایده نشان می دهند که عشق را چقدر می توان آسان به شهر و زمین نشان داد! چرخ این دوچرخه با داشتن طرح قلب، پیام عشق را در سطح عمومی پخش می کند. به منظور عملکرد بهتر، دو نوع طرح بر روی این چرخ در نظر گرفته شده است که یکی در روزهای عادی و دیگری در روزهای بارانی، طرح خود را بر روی زمین به جای می گذارند.

Spread your love

Donut -h2o، نیلوفر اسفندیاری از سوئیس:
این قمقمه آب به شکل دونات (کیک حلقوی) طراحی شده است که یک درپوش پلاستیکی دارد. این قمقمه به دلیل شکل خاص خود می تواند در هر محل استوانه ای از دوچرخه نصب شود. سیستم تصفیه ای که در این قمقمه در نظر گرفته شده است، به آسانی آب تصفیه شده و پاکیزه را در اختیار دوچرخه سواران قرار می دهد.

Donut H2o

برای مشاهده لیست تمام طرح های برگزیده به آدرس زیر مراجعه نمایید:
http://www.designboom.com/contest/winner.php?contest_pk=33



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=743&rnd=7691