ارسال کننده: علی شیخ پور قاسمی نیا
تاریخ ارسال: 1386/4/20

 نمونه سئوالات امتحانی مبانی طراحی صنعتی

1- چرا نمی شود طراحی را به عنوان یک فعالیت مستقل از دیگر مراحل پیشرفت و توسعه محصول مد نظر قرار داد؟
مرحله ی طراحی و توسعه باعث به وجود آمدن محصول و تشخیص منابع لازم تولید برای آن می شود. هزینه طراحی کمتر از 15 درصد هزینه های تولید یک محصول جدید است؛ با این حال این هزینه ها موجب ایجاد ساختار مربوط به فعالیت تولیدی می شود. مرحله طراحی باعث تشخیص هزینه های اضافی ثابت و شناخته شده و متغیر و ناشناخته می شود و در دراز مدت هزینه ها را در پایین ترین سطح ممکن ثابت نگه می دارد بنابراین منبع پیشرفت های تولیدی به طراحی محصول برمی گردد که به گونه ای گسترده و کلی خصوصیات فرایند تولید و ساختار مالی شرکت را در بر می گیرد.

2- تولیدات موفق کدام ها هستند؟
آن هایی که با کمک های صحیح و به خصوص توصیف شده بر اساس نیازهای بازار مورد بررسی قرار گرفته و توسعه یافته باشند. همچنین آنهایی که زمانی که به نیازهای بازار پی بردند با توجه به شناخت واقع گرایانه اساسی همچنین اهداف بلند مدت شرکت بتوانند با یک روش مناسب تولید مورد توجه قرار گیرند.

3- عناصر تشکیل دهنده یک  ویِِِِِِژگی محصول  شامل چه چیزهایی می شود؟
میزان ایفای نقش مجموعه (میزان سرعت)، قیمت اصلی، نیاز ارگونومیکی، مناسب تولید بودن، توافق با محیط یا قوانین ایمنی، دارابودن یک سری نسبت های به خصوص مثل حداکثر سختی یا حداکثر مقاومت، میزان ظرفیت عملکرد در محیط بیرونی، مدت زمان عمل بین سرویس و حصول نتیجه.

4- ویژگی های تولید ماشینی را بنویسید؟

5- محصول چیست؟
محصول عبارت است از چیزی که برای توجه، خرید، به کار گرفتن و یا مصرف آن به بازار عرضه می شود که ممکن است نیاز یا میلی را ارضإ نماید. محصول می تواند شامل یک شئ فیزیکی، خدمت، مکان، سازمان و حتی یک ایده یا فکر باشد.

6- محصولات از نظر دوام  به چند گروه تقسیم می شوند؟

7- فرآیند تصمیم گیری خریدار را بنویسید.

8- سه نکته ای درطراحی محصول که طراح باید متوجه آن باشد، چیست؟

منبع: وبلاگ استاد چوپانکاره http://tigadesign.blogfa.com/post-106.aspx



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=76&rnd=6134