ارسال کننده: روح الله مریخ پور
تاریخ ارسال: 1389/8/19

 مسابقه طراحی میز تلویزیون

استودیو طراحی زیبا نو، ریتون و انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران، مسابقه طراحی میز  تلویزیون های LCD & LED را برگزار می نمایند.

برای این مسابقه، یک میز شیک زیبا و مدرن برای LCD TV و LED TV های 32 تا 46 اینچ طراحی کنید تا هر خانواده ایرانی یکی از میز های شما را در اتاق نشیمن خود داشته باشد و از آن لذت ببرد. همچنین باید قابلیت تولید انبوه این میز در ایران را در طرح خود در نظر بگیرید.

جوایز مسابقه:
جایزه نفر اول: 1،000،000 تومان
جایزه نفر دوم: 600،000 تومان
جایزه نفر سوم: 400،000 تومان

شرکت در این مسابقه برای طراحان حرفه ای، دانشجویان و همه علاقه مندان به طراحی به صورت فردی یا گروهی آزاد است.

زمان بندی:
مهلت ارسال طرح ها تا 30 آذر ماه 1389 می باشد. و شما می توانید کارهای خود را از اول آذر ماه تا پایان مهلت مسابقه، به صورت آنلاین، روی وب سایت ریتون آپلود کنید. اعلام نتایج مسابقه در بهمن ماه 1389 خواهد بود.

معیار ها و داوری:

هیئت داوران:
- آقای بهزاد سلیمانی
- آقای جمشید امامی
- آقای کامران والیان

در این رقابت، طرح هایی امتیاز بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد، که تطابق بیشتری با موارد زیر داشته باشند:

- خلاقیت در فرم و عملکرد: به دنبال فرم ها و مفاهیم جدیدی در یک میز LCD TV باشید که احتمالا در خانه خود یا دوستانتان خواهد بود. ایده های ارزشمند خود را به درون خانه ها بیاورید، کانسپت های خود را تبدیل به محصولاتی کنید که قابل تولید و استفاده باشند. کانسپت هایی ارائه دهید که در عین نوآوری و خلاقیت، مطابق با گرایشات (Trend) روز خریداران بوده و نیاز های جدید آنها را پاسخ دهند.

- قابلیت تولید انبوه در ایران: به عنوان یک ویژگی اصلی در طرح خود، قابلیت تولید انبوه آن در ایران را در نظر داشته باشید. بی شک شما به عنوان یک طراح، وقتی که طرح برنده خود را در خانه دوستانتان ببینید، بیشتر لذت خواهید برد! بنابراین، از همین حالا به فکر مسائل ساخت و تولید آن باشید. شما حتماً باید ابعاد و اندازه های طرح خود را در یکی از تصاویر ارائه کار خود، به صورت واضح و روشن بیاورید.

- مطابقت طرح با نیازها و ترندهای روز استفاده کنندگان: به این فکر کنید که آیا میزی که طراحی می کنید، آنقدر شیک، جذاب و خلاقانه خواهد بود که مورد پسند دوستان و اطرافیانتان واقع شده و یکی از آنها را برای خانه خود انتخاب کنند!

ثبت نام:
ثبت نام و ارسال طرح به صورت آنلاین است و شما می توانید از طریق وب سایت ritoon.com در این مسابقه شرکت کنید. برای این کار، در صورتی که هنوز عضو وب سایت Ritoon.com نشده اید، ابتدا باید ثبت نام کنید. برای ثبت نام، اینجا کلیک کنید.

ارسال طرح: شما می توانید کارهای خود را از اول آذر ماه تا پایان مهلت مسابقه، به صورت آنلاین، روی وب سایت ریتون آپلود کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول:
طرح های خود را در قالب تصاویر با ابعاد 1200 در 1600 dpi، به صورت زیر نام گذاری کنید. ابتدا نام، سپس آدرس ایمیل و پس از آن شماره تلفن خود را نوشته و در انتها، شماره تصویر را بیاورید. توجه داشته باشید که به جای فاصله از "_" (Underline) استفاده کنید. به عنوان مثال:
Farhad_Gina_Design @ gmail_ 09120000069_01
Farhad_Gina_Design @ gmail_ 09120000069_02
Farhad_Gina_Design @ gmail_ 09120000069_03

توجه کنید که نام گذاری را با دقت و به همین شکل انجام دهید. و برای نام و e-mail از همان مواردی که با آن ثبت نام کرده اید استفاده کنید.

مرحله دوم:
ابتدا وارد صفحه ویژه ارسال طرح شده و سپس فایل های خود را بر روی سایت آپلود کنید. محدودیتی در تعداد طرح ها برای فرد یا گروه وجود ندارد و برای ارائه هر طرح می توانید 3 تصویر با ابعاد 1200 در 1600 dpi و به صورت افقی آپلود کنید. لازم به ذکر است که شما مجبور نیستید که کار خود را حتما با 3 تصویر ارائه دهید و تعداد تصاویر به شما بستگی دارد. در صورتی که کار شما به مرحله نهایی قضاوت راه پیدا کند، از شما خواسته خواهد شد که تصاویر اصلی با رزولوشن بالا را ارسال کنید. توجه داشته باشید که ابعاد و اندازه های طرح خود را حتما در یکی از تصاویر ذکر کنید.

اعلام نتایج:
نتایج نهایی مسابقه در بهمن ماه 89 و طی مراسمی که در تالار شهید آوینی دانشکده هنر های زیبا دانشگاه تهران توسط انجمن علمی طراحی صنعتی این دانشگاه برگزار خواهد شد اعلام می گردد. زمان دقیق این مراسم در بهمن ماه به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.

نمایشگاه:
طبق هماهنگی های به عمل آمده و با تلاش دست اندرکاران انجمن علمی طراحی صنعتی هم زمان با اعلام نتایج مسابقه و اهداء جوایز نمایشگاهی از آثار راه یافته به بخش نهایی در "نگارخانه تهران" واقع در دانشکده هنر های زیبا، نمایشگاهی بر پا خواهد شد.

الزامات طرح و قوانین مسابقه:
- مالکیت طرح باید از آن شخص ارسال کننده آن باشد و مسئولیت هر گونه سوء استفاده از طرح های دارای Patent و حقوق معنوی به عهده خود شخص ارسال کننده می باشد. بدیهی است که طرح هایی که شائبه کپی برداری در مورد آنها وجود داشته باشد از مسابقه حذف خواهند شد.
- طرح ها نباید تا به حال در هیچ مسابقه یا نمایشگاهی مطرح شده باشند. طرح های ارسالی باید ناب و نو باشند.
- روی طرح ها نباید نام، لوگو یا علامت خاصی وجود داشته باشد. در صورت عدم رعایت این بند، طرح شما از دور مسابقه حذف خواهد شد.
- کلیه حقوق مادی و معنوی طرح هایی که برنده شده و جایزه دریافت می کنند پس از دریافت جایزه، متعلق به استودیو طراحی زیبا نو خواهد بود. کلیه حقوق مادی و معنوی سایر طرح ها متعلق به طراحان آنها خواهد بود و استودیو طراحی زیبا نو، وب سایت ریتون و انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران، تنها اجازه خواهد داشت، طرح ها را در هر مکان، توسط هر شخص و به هر شیوه ای با حفظ نام و حقوق طراحان آنها، به نمایش عموم بگذارد.
- استودیو طراحی زیبا نو، وب سایت ریتون و انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران، مسئولیتی در قبال سوء استفاده احتمالی اشخاص حقیقی و حقوقی از طرح های ارسالی که در نمایشگاه به نمایش درخواهند آمد، نمی پذیرند.
- مفاهیم طرح های ارسالی باید مطابق با ضوابط و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=768&rnd=1446