ارسال کننده: مدير سايت
تاریخ ارسال: 1390/11/29

 معرفی طرح برگزیده ایرانی در مسابقه OutDoor INDUSTRY AWARD students 2010 توسط آی اف

مسابقه iF یا  (International Forum Design) در شهر Messe Friedrichshafen کشور آلمان برگزار می شود و در طی آن نمایشگاهی از آثار به صورت پوستر، ماکت، محصول و Video Show Wall دایر می باشد که صاحبان صنایع و شرکت های بزرگ در آن حضور می یابند. در سال 2010 در این مسابقه حدود 4500 طرح شرکت کردند که در ابتدا 300 انتخاب و سپس 100 طرح برگزیده یا شایسته تقدیر شده و سپس از بین آنها تعدادی طرح برنده شده اند.

آقای مهندس محمد حسین شوکت پور، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد طراحی صنعتی از دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران، توانست در سال 2010 در یکی از مسابقات معتبر بین المللی برگزار شده توسط آی اف که با نام Awarded in OutDoor INDUSTRY AWARD students 2010 (جایزه صنعت در فضای باز) برگزار گردید، برنده گردد. نتایج این مسابقه در سال 2011 اعلام شده است.

این طرح با نام ثبت شده" Universal Tricycle" و با هدف طراحی وسیله ای وسیله حمل و نقل غیرموتوری درون شهری به منظور استفاده درون فضاها و مسیرهای معین، نظیر شهرک ها یا معابر معین شهری برای کاربری های روزانه متعارف عمومی می باشد.

کاهش مصرف انرژی، قابلیت تاشوندگی چشمگیر، تعادل بالا حین استفاده، امکان حمل بار با در نظر گرفتن محلی برای وسایل همراه کاربر، قابلیت حمل کودک، ارگونومیک بودن با پوشش دادن طیف وسیعی از ابعاد آنتروپومتری به خاطر امکان تنظیمات گوناگون از ویژگی های عمده و بارز این طرح است.

طرح ارائه شده در بخش " محصولات با ارزش بالای زیست محیطی و پایدار (Products of high ecological and sustainable value) "مسابقه برگزیده گردید؛ و برنده ی لوح و نشان مسابقه شد.

نکته قابل ذکر اینکه این طرح در بخش Concept مسابقه شرکت کرده بود اما با تشخیص هیئت داوران جایزه Product دریافت نمود که خود امری افتخار برانگیز است. دریافت جایزه بر روی معیارهایی چون درجه نوآوری، کیفیت طراحی، طرز کار، انتخاب مواد، سازگاری زیست محیطی، توسعه پایدار، کارکرد، سودمندی، ایمنی، شخصیت Trendsettingو ارزش برند تجاری استوار است.

سه چرخه ارگونومیک

TriCycle سه چرخه ارگونومیک

سه چرخه ارگونومیک

برای مشاهده جزئیات این طرح در وب سایت iF اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده سایر طرح های برگزیده در این رده، اینجا کلیک کنید.



تهیه شده در: http://www.newdesign.ir/content/?id=974&rnd=347