دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینو
تاریخ: 1386/6/12
تعداد بازديد : 9663

شما همواره نیاز دارید تا رزومه ی خود را به گونه ای برجسته به نمایش بگذارید. در این مقاله اشاره ای می شود به این که چگونه این کار را انجام دهید و از سایرین برتر و بالاتر قرار گیرید.

یک رزومه مناسب و قدرتمند، درها را به سوی شما باز می کند و نمونه ضعیف آن، درها را به رویتان خواهد بست. رزومه ی شما معمولا تنها چیزی است که شخصی با دیدن آن درباره برقراری ارتباط با شما تصمیم می گیرد. و در بسیاری از موارد امکان حضور شما جهت توضیح دادن و تشریح مسائل موجود وجود ندارد. در تمامی رزومه های برجسته و مطرح نکات ابتدایی و ضروری کیفی مشترکی وجود دارد. تنوع موارد مهم و با اهمیت و تکنیک های مختلف به شما کمک می کند تا رزومه تان از مرحله متوسط به عالی صعود کند. در هر حال رزومه شما باید متناسب با شرایط و فرد ملاحظه کننده باشد و باید نشان دهنده خلاقیت، توانایی، محدوده فعالیت، نظر و افکار و آرزوها و آینده نگری های شما باشد. آمیزش این موارد با یکدیگر می تواند یک طراح را برجسته از دیگری کند.

راه درست و مناسب:
یک راه درست و واحد جهت گردآوری یک رزومه وجود ندارد. برای هر شخصی راهی در خور وی وجود دارد و با توجه به شرایط و نوع مصاحبه موارد مختلفی به وجود می آید. قبل از هر چیز شما باید بدانید که قصد گردآوری چه نوع رزومه ای رادارید:برای ارائه به مدرسه یا کالجی جدید؟ برای گذراندن کارآموزی؟ کسب اولین جایگاه شغلی؟ یا دومین جایگاه شغلی؟ در هر یک از این موارد نیاز است که پروژه های مختلفی از مجموعه آثارتان را انتخاب کنید. همچنین به این بیاندیشید که چه نوع پرزانته ای خواهید داشت؟ آیا یک پرزانته بر روی اینترنت و به صورت آنلاین خواهد بود یا به صورت دفترچه؟  آیا مصاحبه ای تک به تک و رودرروست یا مصاحبه ای سرد و بی روح است؟ و یا هر چیز دیگر؟

هر یک از این موارد سناریوی خاص خود را دارد و رسانه ی خاص خود را طلب می کند. بنابراین بهتر است در ابتدا اندکی بیاندیشید که شما از کدام نوع بهره خواهید گرفت و با کدام یک مطابقت دارید.

توانایی ها:
درجه و سطح پرزانته در رزومه باید در بالاترین سطح خود باشد. اگر کتابچه شما پر از تصاویر زیبا، رندرها، اتودها و پروژه هایی اجرایی باشد شما تنها حداقل هایی که یک طراح امروزه به آن نیاز دارید را مهیا کرده اید.

صفحات کتابچه ی شما باید ثابت کند که شما می توانید به سرعت و به گونه ای موثر ایده های پیچیده را ترکیب کنید و برای آنها راه حل هایی حرفه ای ارائه دهید. آنها انتظار دارند که از شما و کارهایتان ترکیب بندی های فوق العاده، جذاب و رنگارنگ و گوناگون ببیند. استفاده مهیج از ابعاد و مقیاس، مرکز توجه قرار دادن عناصر (Focus) و استفاده از رنگ ها شما را برجسته خواهد کرد. سعی کنید که ارتباط موثری برقرار کنید. این ارتباط می تواند از طرق مختلف برقرارشود که شامل ازدیاد نرم افزارهایی که به آنها تسلط دارید، توانایی طراحی، ترکیب- بندی، رنگ شناسی، مدل سازی، روش های تولید و ساخت، مدل سازی کامپیوتری و درک اولیه از اصول مهندسی می باشد.

محدوده:
رزومه شما باید از توانایی های شما در زمینه کارها و پروژه های مختلف سخن بگویید و نشانگر قدرت شما باشد. این امر باعث می شود تا بازدید کننده شما متوجه انعطاف پذیری شما شود و بداند که شما توانایی کار کردن در شرایط مختلف و پروژه های گوناگون را دارید. اگر برایتان مقدور است مثال هایی از پروژه های گوناگون در دسته بندی های متفاوت ذکر کنید.

آشنایی خود را با نرم افزارهای گوناگون به آنها ثابت کنید و یا آشنایی خود را با محدوده ی تکنولوژی به آنها نشان دهید.

یکی دیگر از توانایی های مهم قدرت حضور در فعالیت های تیمی است کارکردن با افراد مختلف و یکپارچه کردن امور و نظم بخشی به فعالیت ها همیشه جذاب است. توانایی خود را در زمنیه تبدیل یک ایده به محصول به نمایش بگذارید. این امر اثباتی است بر تأثیر طراحی در تولید چیزی که برای بسیاری از کارفرمایان فوق العاده گرانبهاست. همچنین اطمینان حاصل کنید که محدوده وسیعی از توانایی هایتان را به نمایش گذارید که شامل طراحی آزاد، راندوها، مدل سازی، عکاسی، مدل سازی سه بعدی، محصولات تولید شده و غیره.

آمال و آرزوها:
طراح کسی است که در حل دوباره محدوده وسیعی از مشکلات پیش قدم است و ابتکار عمل به خرج می دهد. مدیریت پروژه از ابتدا تا انتها امری بسیار ارزشمند برای هر تیم است. رزومه شما ترکیبی است از نوشته ها که باید این ویژگی شما را به تصویر بکشد. پروژه های شخصی که خودتان مسئول تمام بخش های آن بودید مثال بزرگی برای این منظور است. نشان دهید که شما توانایی کارکردن با نظارت ها و سرپرستی های گوناگون را دارید. توانایی خود را در زمینه تولید ایده تصویر کنید. (هیچ کس به دنبال طراحی نیست که کس دیگری برایش فکر کند.) 
فاصله های زمانی بین استخدام های خود را با پروژه های مختلف بپوشانید و پر کنید.

یک نکته ی ویژه:
اگر رزومه شما نمونه های فوق العاده و خوبی از مثال های بالا را دارد به شما تبریک می گویم شما حاضرید تا با هزاران طراح گرسنه دیگر به رقابت بپردازید. برای برجسته شدن و بالا آمدن صادقانه، در این رقابت، نیاز است که کارهای شما راه زیادی را بپیماید.کارهای شما باید نمایانگر بینش وسیع و پایه و اساس ادراکی ذهن شما باشد به گونه ای که نشان دهد شما در مراحل مختلف بر روی پروژه هایتان تفکر و تحقیق می کنید.

لایه های معنا دار در پروژه هایتان سبب می شود تا بیننده در آن به کشف و جستجو بپردازد و بارها و بارها از آن لذت ببرد. ترکیب بندی های زیبا، استفاده از رنگ ها و اندازه ها، زوایای غیر معمول دید یک محصول باعث برجسته تر شدن و زیبایی کارهای شما می شود.
اگر در زمینه خاصی تبحر کامل و ویژه دارید مطمئن شوید که در کتابچه شما این بخش به طور قدرتمندی ظاهر شده است و تمام آثار موجود در رزومه تان از این توانایی تجلیل می کند و آن را به نمایش می گذارد.

کیفیت کارها و پرزانته ها از  تخیلی بودن و بی همتایی پرزانته ها بسیار مهم تر است. کارها را ساده نگه دارید و بگذارید که خودشان بیانگر مطالب مربوطه باشند. این امر شاید ترسناک و سخت به نظر بیاید اما این واقعیت دنیای طراحی، امروز است اگر شما زمانی می گذارید برای مشاهده و انتخاب کارهایتان و آنها را به خوبی کنار هم در کتابچه ای گرد هم می آورید پاداش آن را در سراسر زندگی حرفه ای خود خواهید گرفت.

منبع انگلیسی: http://www.core77.com/design.edu/portfolio_tips.asp

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=102&rnd=1029

نظر بازديدکنندگان (5)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما