فیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دی
تاریخ: 1391/8/30
تعداد بازديد : 2613

به همت گروه طراحی صنعتی و اداره پژوهش دانشگاه هنر اسلامی تبریز کارگاه تخصصی "طراحی کاربرمحور" در روز دوشنبه 29 آبان ماه در سالن الغدیر دانشکده هنرهای کاربردی برگزار گردید.

در این کارگاه که با حضور گسترده اساتید، دانشجویان و اعضای انجمن علمی طراحی صنعتی در دو نوبت صبح و عصر و به مدت 8 ساعت برگزار شد، در ابتدا دکتر بیژن آریانا، فارغ التحصیل طراحی صنعتی دانشگاه ان تی ان یو(NTNU) نروژ، با طرح سوالی به تبیین و ترسیم مفهوم اساسی و بنیادین طراحی کاربرمحور و تفاوت های فرآیند آن با فرآیند کلاسیک و سنتی طراحی صنعتی پرداخته و فرآیند و ابزارهای مورد استفاده در طراحی کاربرمحور را برای مخاطبین تشریح نمود.

به گفته دکتر آریانا فرآیند طراحی کاربرمحور را می توان با سه ویژگی بنیادین معرفی نمود. ویژگی نخست مطالعه و تحقیق مستقیم کاربر و یا گروه کاربران از همان آغازین مرحله فرآیند طراحی، ویژگی دوم اندازه گیری رفتار کاربران از طریق معیارها و روش های قابل اندازه گیری مانند: زمان انجام یک عمل، تعداد اشتباهات در انجام عمل و میزان رضایت مندی کاربران از انجام عمل تعریف شده، و در نهایت ویژگی سوم انجام طراحی ها و آزمایش ها پی در پی و مداوم تا رسیدن به مدل مطلوب می باشد.

در نوبت عصر و قسمت سوم کارگاه، به پیشنهاد دکتر آریانا، حضار که اکثرا از دانشجویان طراحی صنعتی شرکت کننده در کارگاه بودند به گروه های مختلف تقسیم شده و به طراحی کنترل دستگاه ویدئو پروژکتور بر اساس فرآیند طراحی کاربرمحور مشغول شدند. هر کدام از چهار گروه، از تعدادی طراح نمادین و تعدادی کاربر نمادین تشکیل شده بود. در پایان به دو گروه منتخب که به فرآیند و پاسخ های مقبول نائل شده بودند، هدایایی (مجوز استفاده از امکانات آموزش مجازی طراحی) اهدا گردید.

نکته حائز اهمیت در جریان برگزاری این کارگاه، حضور پررنگ دانشجویان و اساتید طراحی صنعتی و همکاری صمیمانه و مجدانه گروه و انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه هنر اسلامی تبریز بود.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1054&rnd=5662

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما