فیلانوبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
تاریخ: 1386/7/6
تعداد بازديد : 6796

1- هدفمند بودن: کلیه فعالیت ها باید دارای هدف باشند و برای هر کاری که انجام می پذیرد باید جواب خوب و قابل قبولی داشته باشیم. هدف به طراحی معنا می بخشد.
2- سادگی: طراحی هر عنصری باید آن را به سمت ساده گرایی پیش ببرد. ساده سازی بسیار دشوارتر از پیچیده کردن صورت مساله است. سعی بر آن است که بیشترین ها را با کمترین ها به دست بیاوریم. (همانند قلم موی نقاشان چینی)
گاهی اوقات کم بودن طراحی، طراحی خوبی است. No Design is good Design.    
3- هارمونی و نظم: طراحی رابطه چیز ها با یکدیگر است. طراحی رابطه ی عناصر، فرم، جزئیات، رنگ، گرافیک با یکدیگر است.
4- تعادل: عاملی است که باعث می شود احساس کنیم طراحی درست است. تعادل بین فرم، جزئیات، سطوح مثبت و منفی، خطوط مستقیم و منحنی. هر چیز بیش از اندازه اش نا زیباست. تعادل را رعایت کنید.
5- محتوا و زمینه (نیاز): طراحی خوب و بد وجود ندارد. طراحی باید بر اساس نیازها صورت پذیرد. تا طراحی درست انجام شود. خواسته های واقعی مشتریان را ارزیابی کنید.
6- جزئیات: از هیچ جزئی به سادگی نگذرید. هر جزئی خود امری قابل تامل است.
7- جذابیت: شاید بهتر باشد از کلمه Fun استفاده شود تا درک این امر در محصول ساده تر باشد. ایجاد جذابیت در محصولات از طریق فرم، جزئیات، رنگ، گرافیک. تمامی محصولات می توانند جنبه ی Fun داشته باشند.

چند دستور العمل:
- اجازه بدهید تصادفات اتفاق بیفتد. محیطی فراهم کنید تا حوادث در آن رخ دهند.
- انعطاف پذیر باشید. برای هر مشکلی راه حل های زیادی وجود دارد. همیشه بپرسید چه می شد اگر....
- سعی نکنید طراحی هایتان را به طرح های جدید نزدیک کنید. سعی کنید راه درست را انتخاب کنید.
- بسیاری از ایده های جدید از ترکیب از ایده های قدیمی و کنار هم گذاشتن آنها در راه جدید به دست می آید. راه حل درست و مناسب، طراحی خلاقانه و مناسب را به همراه دارد.
- بوم را آماده کنید سپس شروع به نقاشی کنید!  فرم بوم شماست و جزئیات نقاشی شما!
- سعی کنید بر روی فرم اولیه پرسش و پاسخ ایجاد کنید. در فرم هیجان و تعادل ایجاد کنید. سپس جزئیات کافی به آن اضافه کنید. نقاشی شما آماده است.
- ایده هایتان را هر جا و در هر چیز جستجو کنید. هر بار که با قصد و هدفی جدید به یک چیز نگاه می کنید ایده جدیدی از آن بگیرید. بزرگ ترین دارایی و سرمایه ی یک طراح خوب، داشتن توانایی خوب دیدن است.
- ایده ها بر روی کامپیوتر تولید نمی شوند. آنها را روی کامپیوتر تکمیل کنید. کامپیوتر فقط یک ابزار سریع جهت قابل رویت کردن ایده و سه بعدی کردن آن است.
- سعی کنید محصولی خلق کنید که داستانی هدفمند و طراحی خوب داشته باشد.
همیشه برای هر طرح یک چرا بپرسید و جوابتان باید در بند 5 قرار بگیرد. (نیاز و محتوا)
- هر طرحی را از دو منظر بنگرید: سه بعدی / دو بعدی. توانایی کنار هم قرار دادن این دو جنبه را در طرح خود داشته باشید.
- محصولات خودشان طراح خود نیستند عواملی آنها را شکل می دهند. مانند: کاربر، محیط، کارفرما. این عوامل فرم و جزئیات محصول را می سازند.

ترجمه و گردآوری از مطالب شرکت زیبا دیزاین www.ziba.com

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=117&rnd=9126

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما