فیلانودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
دسته بندی: اخبار طراحیشخصیت ها
تاریخ: 1396/12/22
تعداد بازديد : 1355

Givenchy

هوبرت دی ژیوانشی Hubert de Givenchy طراح مشهور فرانسوی و پایه گذار کمپانی بین المللی مد و لوازم آرایشی، در سن 91 سالگی درگذشت. این خبر را شریک زندگی او روز دوشنبه (12 مارس 2018/ 21 اسفند) در پاریس اعلام کرد. فیلیپ وِنه گفت که ژیوانشی روز شنبه درگذشته است.

Black Givenchy dress of Audrey Hepburn
Black Givenchy dress of
Audrey Hepburn

ژیوانشی در 20 فوریه 1927 به دنیا آمد و در خانه ای مرفه بزرگ شد.او خانه مد خود  The House of Givenchy را در سال 1952 تأسیس و از همان دهه 1950 برای هنرمندان و چهره های سرشناس زیادی لباس و اکسسوار طراحی کرد؛ از جمله برای الیزابت تیلور و اودری هپبورن.

لباس سیاه مشهوری که هپبورن برای بازی در فیلم "صبحانه در تیفانی" (محصول 1961) بر تن دارد، کار ژیوانشی بود. این لباس در سال 2006 در خانه حراج کریستیز لندن به قیمت 692 هزار یورو فروخته شد و بدین ترتیب گرانبهاترین لباس تاریخ سینما لقب گرفت.

ژیوانشی در طرح های خود جان تازه ای به این نوع لباس بخشید؛ لباس سیاه، تنگ، کوتاه و کلاسیکی که به "سیاه کوچک" مشهور شده است.

جکی کندی، بیوه رئیس جمهوری ایالات متحده و بانوی اول وقت آمریکا، هم در مراسم خاکسپاری همسرش لباسی بر تن داشت که ژیوانشی آن را طراحی کرده بود.

کلاه های بسیار بزرگی که معمولا صورت را می پوشانند، از ویژگی های طراحی ژیوانشی برای مد زنانه بودند.

ژیوانشی در سال 1988 خانه مد خود را فروخت اما همچنان مدیر هنری آن باقی ماند. او در سال 1995 آخرین کلکسیون خود را به نمایش گذاشت. هوبرت دی ژیوانشی از آن پس دوران بازنشستگی را در خانه ای خارج از شهر در جنوب غربی پاریس و همچنین در پاریس سپری کرد.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1587&rnd=6736

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما