بسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دی
ارسال کننده: نوین خادم حسین
تاریخ: 1396/12/26
تعداد بازديد : 3355

تاریخچه جواهرات

جواهرات و اشیای قیمتی یک فرم جهانی از دکوراسیون هستند. قبل از کشف فلزات گرانبها، افرادی که در امتداد ساحل زندگی می کردند، خود را با انواع مختلفی از پوسته ها، دندان های ماهی و سنگریزه های رنگی تزئین می کردند. افرادی که در مناطق دیگر زندگی می کردند، از مواد حیوانی که برای غذا کشته شده بودند، به عنوان زیور آلات استفاده می کردند.

در طول قرن ها و از فرهنگی به فرهنگ دیگر، مواد نادر و زیبایی همچون پوسته، استخوان، سنگ ریزه، کاج، پنجه و چوب، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، مروارید، مرجان، مینا، و سرامیک در ساخت جواهرات استفاده می شدند.

کشف و نحوه کار با فلزات مرحله مهمی در توسعه هنر جواهرات بود. با گذشت زمان، تکنیک های فلزکاری پیچیده تر و فرم جواهرات نیز پیچیده تر شد.

جواهرات پست مدرن جواهرات پست مدرن جواهرات پست مدرن 

پست مدرنیته

پست مدرنیته دوران فروریختن باورهای آغازین به اصول مدرنیته و تردید در مبانی و تزلزل در ارکان آن است. تردید نسبت به اصول و ارزش ها، شک و شکاکیت، نسبی انگاری و مغلطه گری. منفعت انگاری عمل گرایانه بیش از پیش جانشین آرمانگرائی های دور اندیشانه می گردد. همت ها سست و ضعف و اضطراب، یأس و پریشانی و کثرت زدگی گسترش می یابد

همچنین در اواخر دهه 1960 تلاش هایی که بخشی از آن ریشه در فرهنگ پاپ داشت برای مخالفت با تقسیم بندی هایی مانند خوب و بد، فرم خوب و فرم بی محتوا، فرهنگ متعالی و فرهنگ عامه صورت گرفت. حتی پس از مدتی ارتباط میان فرم و عملکرد نیز در محصولات رد شد.

پست مدرنیته و جواهرات

از دهه 1960 مرزهای جواهرات به طور مداوم توسط نسل های پی در پی جواهر فروشان مستقل تغییر و قرارداد های گذشته به چالش کشیده شد که این رویداد ها اغلب در کالج های هنر و با ایده های رادیکال اتفاق به وقوع می پیوست. فن آوری های جدید و مواد غیر گرانبها، از جمله پلاستیک، کاغذ و منسوجات، مفاهیم زمانه را که به طور سنتی در جواهرات بیان شده بودند، لغو کردند.  هنرمندان و جواهرات آوانگارد، تعامل جواهرات با بدن را کشف کرده و مرز هاى اندازه و پوشیدگی را به محدودیت ها رساندند.

جواهرات به هنر پوشیدنی تبدیل شد و بحث درباره رابطه آن با هنرهای زیبا ادامه داشت. جواهرات دیگر تنها به عنوان شی ای تزئینی و گرانبها نبودند. این اشیا این باره توسط اساتید معماری گروه ممفیس طراحی می شدند؛ کسانی که تفکرات پست مدرنیستی را در طرح های خود آورده، و مخالف سرسخت عملکردگرایی صرف و خشک قدیمی بودند. آنها جواهرات را با فرم ها و مواد کاملا متفاوتی طراحی و می ساختند.

فرم هایی که پویایی و هیایو آثار هنری پست مدرن در آن ها دیده می شد. جواهراتی به مثابه ی کولاژ های ناب با همنشینی مواد هایی همچون فلزات، پلاستیک و حتی چوب که از تناسبات گذشته پیروی نمی کرد.

اینجا نقطه شروع دیده شدن احساسات انسان در طراحی بود.

منابع
www.dwell.com
https://www.vam.ac.uk
http://www.3quarksdaily.com

پژوهش و تحقیق: آناهیتا حاجی آقا بزرگی، نغمه حاجی فرج زاده، ساره ریاضی نیا، نوین خادم حسین
استاد راهنما: رایکا خورشیدیان
دانشگاه هنر و معماری پارس


نمونه طراحی جواهرات پست مدرن
تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1588&rnd=8096

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما