دوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: روح الله مریخ پور
تاریخ: 1386/11/2
تعداد بازديد : 4023

شیشه های هوشمند SPD در Selega Premium

اتوبوس مدرن S’elega Premium ارایه شده در چهلمین نمایشگاه خودروی توکیو Tokyo Motor Show 2007 با برخورداری از فناوری پیشرفته ساخت شیشه های هوشمند قابل تنظیم محافظ بدن در برابر پرتوهای خطرناک خورشید، درخشش ویژه ای داشت.

این اتوبوس مدرن محصول شرکت Hino Motors ژاپن بوده و از شیشه های هوشمند قابل تنظیم برای ورود نور خورشید برخوردار است که تا ۹۹ درصد مانع از راه یافتن پرتوهای ماوراء بنفش به داخل فضای اتوبوس می شوند. همچنین فناوری به کار رفته در ساخت این شیشه ها این امکان را به مسافران می دهد تا در یک چشم به هم زدن میزان درخشندگی، گرمای مربوط به نور و میزان آن را کنترل کنند.

این فناوری به ثبت رسیده متعلق به شرکت "پیشگامان تحقیق Research Frontiers" در آمریکاست که توسط شرکت شیشه سازی Asahi تولید می شود. این شیشه ها طوری طراحی شده اند که تنها با فشردن یک دکمه تیره رنگ شده و بین ۶ تا ۸ برابر نسبت به استانداردهای فعلی کدرتر می شوند.

اندازه شیشه های استفاده شده ار این اتوبوس ۱/۱ در ۲ متر است که با انحنای کمی شکل داده شده اند. استفاده از این تکنولوژی در این ابعاد تا کنون در صنعت خودرو بی سابقه بوده است.

منبع : http://www.aftab.ir/news/2007/oct/29/c3c1193658405_science_education_technology_bus.php
+ ویرایش

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=224&rnd=4604

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما