دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دی
ارسال کننده: shishin
دسته بندی: مقالات طراحیبیونیک
تاریخ: 1387/1/22
تعداد بازديد : 8927

عروسک ماتریوچکا"تخت خواب های لانه کبوتری" برنده ی مسابقه ی " 36 متر مربع" که توسط موسسه ی Pick'n Pay Ackerman برگزار شده بود، می باشد. طراح این محصول Y.Tsai از شرکت طراحی Tsai است.

موضوع مسابقه طراحی وسایل خانه ای 36 متر مربعی برای 6 تا 7 نفر آدم بود، شرایطی که اخیرا در یک خانه ی آفریقای جنوبی که درآمد کمی داشتند، دیده شده بود. ایده ی تخت خواب های لانه کبوتری کمپانی Tsai از عروسک های روسی ماتریوچکا گرفته شده که می توان آن ها را از بزرگ تا کوچک در دل هم جا داد و جمعشان کرد.

هر یک ار تخت ها متناسب با متراژهای استاندارد می باشد. طول هر یک از تخت ها قابل افزایش است به طوری که بتوان هر یک را زیر دیگری قرار داد، در حالی که بین هر تخت مقداری فضا باقی بماند.

تخت خواب لانه کبوتری  Nested Bunk Beds 

به تعداد مورد نیاز از تخت ها می توان هر کدام را به بیرون کشید. همچنین استفاده های دیگری چون یک مبل 2 نفره، یک کاناپه ی چند نفره و یا یک تخت خواب 5 نفره دارد که همه آنها می توانند به راحتی درون یکدیگر به طور استاندارد جمع شوند.

Nested Bunk Beds


در صورتی که تخت به طول کامل باز شود 20 کودک می توانند کنار هم بخوابند! همان طوری که اگر تخت جمع شود مکان بازی مناسبی برایشان فراهم می شود.

به دنبال برنده شدن این طرح در مسابقه، حامیان این مسابقه 4 دست از این تخت خواب ها را برای کودکان در آفریقای جنوبی به خیریه ای در Wellingtone نزدیک شهر Cape دادند؛ تختی مناسب هم برای فضای بازی هم برای خواب در یک خانه ی کوچک.

آنها این تخت ها را با رنگ های روشن و زیبا نقاشی کردند تا به این کودکان احساس شادی و امید را القا کنند. تخت خواب های لانه کبوتری از محصولاتی است که در Design Indaba جزء برترین و زیباترین محصول در آفریقای جنوبی معرفی گردیده است.

منبع: http://www.designaddict.com/design_addict/blog/index.cfm/2008/3/20/Nested-Bunk-Beds

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=265&rnd=1717

نظر بازديدکنندگان (2)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما