دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینو
ارسال کننده: ژابیز شفیعیون
تاریخ: 1387/5/30
تعداد بازديد : 6054

توماس ساراکنو Tomas Saraceno متولد 1973 در آرژانتین به عنوان یک آرشیتکت تربیت یافت اما ایده های آرمانی او باعث کشانده شدنش به قلمرو هنر گردید. رویای توماس ساراکنو دنیایی است که مردم در آن نیاز ی به روادید و ویزا برای عبوراز مرزها نداشته باشند. رویایی که هنوز در زمین به تحقق نپیوسته و او در آسمان ها به جستجوی آن می پردازد.

خانه پرنده
ایده خانه پرنده با نام Sunny Day

وی در حال حاضر با یک تیم از هنرمندان و آرشیتکت ها و تکنیسین ها روی ساختار یک بالون کارمی کند که جابجایی مردم و کالا ها را در کل زمین ممکن سازد در عین حال به عنوان یک آرشیتکت حل مشکلات مرتبط با افزایش جمعیت و تنگدستی نیز از دغدغه های او می باشد و در صدد رفع این دغدغه ها تلاش می کند. از تلاش های او در این زمینه طراحی بیمارستان پرنده در آفریقا را می توان نام برد.

ساخت خانه پرنده سبز یک تجربه مهم بود که پیشنهاد آن در سال 2008 در سان بیک Sonsbeek به او داده شد.

خانه پرنده سان بیک

خانه پرنده

خانه سبز از 32 حفره پر شده با هلیم و بالون ترانسپارنت ساخته شد که یک عدد از اینها بزرگ و 31 عدد دیگر کوچک تر و در اطراف آن هستند و به واسطه شبکه ویژه ای در کنار هم نگه داشته می شوند. گیاهان در حفره بالونی بزرگ توانایی رشد دارند و حفره های کوچک تر باعث ثابت ماندن دما می گردند. این خانه سبز پرنده، عرضی در حدود 10 متر دارد و در پارک سان بیک در بین درختان آویزان شده اند، بازدید کنندگان می توانند از یک نردبان بالا رفته و به تماشای داخل آن بپردازند.

منبع انگلیسی: http://www.designws.com/pagina/1sonsbeek.htm

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=342&rnd=4379

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما