فیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
تاریخ: 1387/6/3
تعداد بازديد : 38102

مارکر

مارکر که یکی از اصلی ترین و گران ترین ابزارهای ترسیمی در کار طراحی به حساب می آید و اشتباها با نام ماژیک در بین ما ایرانی ها شناخته شده است، این اشتباه از آنجا آغاز شده که اولین مارکرهای وارد شده به صورت تجاری در ایران، بنام و برند تجاری ماژیک و یا به عبارت صحیح تر مجیک Magic ارائه شده اند و نام این محصول را تحت تأثیر قرار داده تا حدی که این نام به صورت عادتی برای ما در آمده است.
 
مارکرهای عمده در بازار ایران، عمدتا از دو برند تاچ Touch ساخت کره جنوبی شامل 149 رنگ و زیگ Zig ساخت ژاپن که در یک مجموعه 106 رنگی عرضه می شوند و شما می توانید هر رنگ مورد نیاز خودتان رو به صورت تک و یا کلی، انتخاب و خریداری نمایید.
 
معمولا رنگ های مارکرهای تاچ ملایم تر هستند و نوع ژاپنی آن با نام زیگ، رنگ های شارپ تر و زنده تری را دارند. البته همین جا متذکر می شویم که لازم نیست تمامی رنگ های این مارکر ها را تهیه کنید، اما خرید یک مجموعه از رنگ های خاکستری گرم و یا سرد را به شما پیشنهاد می کنیم که معمولا شامل 11 رنگ از رنگ خاکستری با شدت های مختلف تیره و روشن می شود.

بقیه رنگ ها می تواند فراخور نیاز شما انتخاب و تهیه شود، اما برای ارزان تر تمام شدن وسائل مصرفی، شما می توانید چهار رنگ اصلی مشکی، آبی، سبز و قرمز را از مارک های متفرقه مختلف مثل Snowman ویا Pentel تهیه کنید، ولی همیشه این موضوع را بخاطر داشته باشید که مارکر شما از نوع محلول بر پایه الکل باشد و عبارت های Alcohol Base و یا Permanent بر روی بدنه آن نوشته شده باشد.

شما می توانید مارکرهای دیگری را در بازار پیدا کنید که به مارکرهای Water Base معروف هستند که این دسته از مارکرها، برای استفاده اطفال و کودکان ساخته شده اند و برای سلامت کودکان از محلول آب در آن استفاده شده که این مارکرها، نتیجه چندان خوبی را در کار شما ندارد. شما به وسیله مارکر های پایه الکل در کار طراحی، سطوح صاف تری را می توانید خلق کرده و مارکرهای آبی در ترسیم، اصطلاحا بر روی هم تاش می اندازند. گونه دیگر مارکر، نوع مخصوص تخته سفید White Board است که این نوع مارکر هم برای کار طراحی مناسب نیست.

مارکرهای حرفه ای در دو نوع تک سر و دو سر ارائه می شوند که کار کردن با نوع دوسر آنها راحت تر است، اما قیمت بالاتری را دارند. ضمن اینکه مارکر های حرفه ای، توانایی این را دارند که از سرهای قابل تغییر استفاده کنند. این نوع سر ها در دو نوع نازک و پهن برای کاربردهای مختلف به صورت جداگانه قابل خرید و استفاده هستند.

تعویض سر مارکر

تعویض سر مارکر

همچنین سرهای مارکر به حالت قلم مویی Brush tip هم موجود است که در ترسیم خطوطی با قطر های متغییر به کار می آیند.

Fine tip   Borad tip

در مجموعه مارکرهای حرفه ای، نوعی موجود است که بدون رنگ است و به نام مارکر بلندر Blender Marker معروف هستند. وظیفه این مارکرها ایجاد سایه روشن است، به این صورت که هنگامی که بخواهیم از یک رنگ روشن به سمت تیره ترسیم کنیم، کافیست که نوک مارکر بلندر را به نوک مارکر رنگ مورد نظرمان بچسبانیم، (البته با در نظر گرفتن این مسئله که بلندر، بالای مارکر رنگی باشد)، سپس توسط ماکر رنگی، سطح مورد نظرمان را رنگ می کنیم.

طیف رنگ

و در صورتی که بالعکس، بخواهیم از یک رنگ تیره به سمت همان رنگ، اما روشن تر سطحی را ترسیم کنیم، می توانیم مارکر بلندر را زیر مارکر رنگی قرار بدهیم، و توسط خود مارکر بلندر، سطح مورد نظرمان را رنگ کنیم و این کار به مدد خاصیت مویینگی مغزی مارکر ها امکان پذیر شده است. البته اینکار احتیاج به چیره دستی و تمرین زیاد دارد.

طیف رنگ مارکر

ضمنا برای تکمیل گفته هایمان در مورد مارکرها، این توضیح را اضافه می کنیم که یک مارکر خوب حرفه ای، توانایی شارژ دوباره را توسط جوهر های مخصوص خودشان را دارد، و بارها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

شارژ مارکر

همچنین استفاده از کاغذ مناسب و سرعت عمل در امر ترسیم، و بسته نگه داشتن سر مارکر در هنگام عدم استفاده، عمر مفید مارکر شما را بالاتر برده و باعث صرفه جویی در خرید مواد مصرفی شما خواهد بود.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=345&rnd=2682

نظر بازديدکنندگان (17)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما