دوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیفیلانو
تاریخ: 1387/6/28
تعداد بازديد : 19032

محو کن

برای محو کردن جاهایی از کار مدادی، شما می توانید از قلمی با نام محو کن استفاده کنید که چیزی شبیه مداد است، البته ساخته شده از الیاف بهم فشرده شده کاغذ می باشد. همچنین خرید یک یا چند مداد و مداد های مکانیکی، تحت نام اتود، جزو لوازم کاربردی در طراحی های اولیه است.

گواش سفید

برای خلق نقاط نورانی منعکسه از منبع نوری در بدنه اتومبیل که به نام Highlights شناخته می شود، احتیاج به تهیه یک قوطی کوچک رنگ پاستل سفید دارید. این رنگ، در صورت استفاده درست، و بسته نگاه داشتن درب آن هنگامی که استفاده نمی شود، تا سال ها عمر خواهد کرد.

همچنین خرید دو قلم مو، یکی با شماره دو صفر 00 و دیگری با شماره چهارده برای ترسیم لکه های نورانی بر روی کاغذ و همچنین در کارهای تکنیک Hidden Sketch با ابعاد بزرگ لازم است.
 
خرید یک برس مخصوص پاک کردن براده های مداد پاک کن، و همچنین خود مداد پاک کن، ترجیحا از نوع قلمی و مکانیکی در تمیز کردن کارهای شما کاربرد فراوان دارد.

کاغذ و مقوا:
برای خرید کاغذ و مقوا، شما با طیف وسیعی از آنها روبرو هستید که هر یک اثر خاص خود را دارند. برای اسکچ زدن های کوچک و طراحی های اولیه، می توان از کاغذهای مخصوص فتوکپی که به کاغذ های A4 معروف هستند استفاده کرد. البته در نوع بهتر آن هم می توانید از کاغذ کوتد مات (Coated) مخصوص پرینتر های جوهر افشان بهره ببرید، که البته تأثیر کار بر روی آنها هم کمی متفاوت است و شما باید به مهارت کافی در کار با مارکر رسیده باشید.

کاغذ طراحی

و برای تکنیک Hidden Sketch هم شما می توانید از مقواهای رنگی بافت دار مخصوص این کار، موجود در ابعاد A4 تا 100 در 70 سانتیمتر برای کارهای بزرگ استفاده کنید.
 
انواع این مقوا ها تحت نام های فابریانو Fabriano ساخت ایتالیا، کانسون Canson ساخت فرانسه و اشتنباخ Steinbach ساخت آلمان در بازار، با تنوع رنگی بالا موجود می باشد.

همچنین لوازم ترسیمی تکمیلی، مثل شابلن های دایره، بیضی و خط کش معمولی و پیستوله برای ترسیم قوس ها و کمان ها هم می تواند مکمل کار باشد. 

شابلون شابلون

برای اینکه کار نهایی شما عمر بیشتری بکند، و در مقابل عوامل طبیعی مثل نور و فرسایش، دوام بیشتری داشته باشه، پیشنهاد می شود که کارها را، مخصوصا آن دسته ای که در آنها از گچ پاستل استفاده شده، بعد از اتمام ترسیم، توسط اسپری ثابت کننده یا Fixative محافظت کنید و کار های هنری خودتان رو در کیف ها و آلبوم های مناسب، مخصوص کارهای هنری نگهداری و آرشیو کنید.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=363&rnd=4125

نظر بازديدکنندگان (11)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما