دوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینوفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
تاریخ: 1387/6/30
تعداد بازديد : 6693

شاید بعد از فولکس واگن معروف بیتل که یکی از مردمی ترین خودروهای ساخته شده بر روی زمین باشد، خودروی گلف از همین سازنده اروپایی، همچنان به عنوان یک خودروی خوب کوچک خانوادگی در رده هاچبک های بزرگ محسوب می شود و علاقه مندان این خودرو نسبت به آن خود تعصب خاصی دارند.

نسل اول این خودرو در سال 1974در آتلیه طراحی ایتال دیزاین توسط جورجتو جیوجیارو طراحی و به بازار عرضه شد که هنوز نمونه های در حال تحرک این خودرو را می توان در خیابان های ایران نیز مشاهده کرد که خود گواهی بر کیفیت بالای آن می باشد. نسل دوم این خودرو هم در تعداد محدود از کشور مکزیک به ایران وارد شد و ابتدای دهه نود میلادی به صورت پایه و بدون هیچ آپشن خاصی وارد گشت که به دلیل کیفیت خوب سواری، حتی نسبت به نمونه های مشابه درون کشور، هنوز دست به دست می چرخد.

گلف

طراحی نسل ششم این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس 2008 به نمایش خواهد رسید، زیر نظر آقای والتر دسیلوا Walter de Silva ارتقاء یافته، و المان ها و خط مشی طراحی خودروهای نوین فولکس واگن را به وضوح در خود دارد. لازم به ذکر است که هدف تیم طراحی این خودرو، ساخت یک محصول چالش گر خاص به عنوان نماینده فرم های آینده نبوده و بنا به تصمیم و خط فکری مدیر بخش طراحی فولکس واگن آقای والتر دیسیلوا که از فوریه 2007 به این سمت گماشته شده است، تنها فرم ارتقاء یافته همان خودروهای گلف از ابتدای تولید، سال 1974 تا 1983 و همچنین نسل چهارم آن که از سال 1997 تا 2003 عرضه شده می باشد.

فرم منحصر به فرد چراغ ها، با حالتی مانند خودروهای شرقی، همچنین چراغ های عقب و پروفیل جانبی خودرو، نمایشگر ترکیب صحیح اسانس موفقیت ژاپنی و اصالت آلمانی با رهبری طراح ایتالیایی است که باز هم الگو بودن و تفکر صحیح کمپانی های شاخصی مانند فولکس واگن و محصول تأثیرگذاری مانند گلف را بر خودروسازی تمام دنیا دیکته کرده به نمایش خواهد گذاشت.

Golf  Golf

در حقیقت موفقیت همیشگی خودروی گلف با در نظر گرفتن حفظ تاریخچه DNA گلف از ابتدا تا به حال می باشد، که ارتقاء آن در نسل نوین این خودرو در نهایت دقت بدون هیچ اغراق فرمی و با استفاده از المان های دیگر محصولات گروه فولکس می باشد و نسل ششم هیچ حرکت رادیکالی و خارج از الگوهای گلف را به نمایش نمی گذارد و اگر آن را از هر زاویه ببینید، تنها چیزی که به خاطر شما خواهد رسید، همان خودروی گلف است.

در کل شما طرح جدید گلف را در یک کلام اسپورت تر و هدفمندانه تر از تمامی مدل های قبلی خواهید یافت که شاید استفاده از حالت خشن چراغ های جلوی آن با اقتباسی از خواهر کوچک تر همین خودرو Audi A3 و فرم برجسته امتداد این چراغ ها بر روی درپوش موتور، بر حالت های اسپورت این خودرو افزوده است. 

Golf گلف

در جایی که خودرو های سه درب هاچ بک معمولاً از گونه پنج درب آن اسپورت تر می باشد، موازی و هم ریتم بودن Sixth Line یا همان درز انتهایی درب سرنشین عقب خودرو با درز تشکیل شده مابین سپر و گلگیر عقب، همیشه حالت خاص و زیبایی خیره کننده ای را به بیننده عرضه می کند که در گونه سه درب آن این حالت وجود ندارد، همچنین پهنای محسوس و بیش از حد ستون C در این خودرو همیشه حس قدرت و ایمنی را از نظر بصری بالاتر برده و دیگر به عنوان امضای این خودرو محسوب می شود و تبدیل به یک کارکتر همیشگی و دوست داشتی در گلف شده است.

خودروی گلف

شما در خودروی گلف می توانید تغییر فرم جهانی جلوی خودروها را ببیند، به صورتی که چراغ ها تمایل به حرکت به کنارهای خودرو دارند و گریل جلو پهن تر و وسیع تر شده است. خط برجسته ای که در زیر چراغ های جلو، بر روی سپر کشیده شده و باعث شکستگی فرم سپر جلو شده است، و امتداد آن در جایی که به منطقه ورودی هوا در زیر سپر می رسد، حالتی مانند خط کارکتر لاین صورت در دو سوی دهان و بینی مردان را به انسان القاء می کند و وجود همین المان در جلوی این خودرو، به انضمام خطوط نسبتاً افقی تر در کلیه عناصر این خودرو، آن را به به مردانه ترین هاچبک موجود در بازار تبدیل کرده است.

 

نمای عقب این خودرو به مدد استفاده بیش از پیش از خطوط افقی، پهن تر به نظر می آید و فرم چراغ های عقب این خودرو نیز برگرفته از اس یو وی Touareg فولکس واگن می باشد و در نهایت شما گلف جدید را پهن تر و با ارتفاع کمتر خواهید یافت که خود دلیلی بر حالت های اسپورت این هاچ بک داغ است.

منبع: ماهنامه دنیای خودرو - فرزاد برخورداری

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=364&rnd=6353

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما