دوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیفیلانو
دسته بندی: لغات تخصصیشخصیت ها
تاریخ: 1386/2/16
تعداد بازديد : 7637

Raymond Loewy  مهندس فرانسوی است که به خاطر طراحی لوکوموتیو بخار و یخچال معروف شده است، در سال 1893 در پاریس به دنیا آمد. در آنجا درس خواند و مدرک مهندسی خود را دریافت کرد. او ثابت کرد که برای موفقیت در تولید باید زیبایی عملکرد ها و ساختار محصولات را شناخت. او اولین طراحی بود که توانست سالیانه مدل های تغییر یافته طراحی را به بازار عرضه کند. وی معتقد بود میان دو محصول که هم قیمت هستند، عملکرد و کیفیت تأثیر بیشتری برای فروش از دیگر محصولات دارد. تخمین زده شده کاری که او در این زمینه انجام داده موجب شده 75% آمریکایی ها روزانه با یک یا چند محصول او در تماس باشند.
Raymond loewy ریموند لوئی

در سال 1929 شرکت های آمریکایی که در حال ورشکستگی بودند به شکل بی سابقه ای رشد کردند و از ورشکستگی نجات یافتند.برای پا بر جا ماندن، طراحی قطعات به دلیل افزایش فروش جدی گرفته می شد و همین امر موجب شد در ابتدا طراحی تبدیل به یک امر تجاری شود. مهم ترین مشخصه فرم قطعات منحنی شکل در آن زمان بیانگر پویایی عصر مدرن می باشد و این نویدی است برای آینده با شکوه و موفقیت برای هر مصرف کننده ای که از قبل به این سبک وابسته می باشد. حتی اگر فقط به مصرف کردن ادامه دهند. روش ساخت قطعات منحنی شکل هنوز به پایه و اساس تجهیزات علمی و کمال مطلوب نرسیده بود اما با این وجود آن را مختصرا بیان می نمود.صرف نظر از عملکرد اشیا آنها جذاب و وسوسه انگیز ساخته می شدند. لوئی در مدت زمان زندگی خود برای شرکت های خصوصی بی شماری کار کرد و این کار را به خوبی کارهایی که برای شرکت های دولتی انجام داده بود به اتمام رساند. Raymond-Loewy ریموند لوی

طراحی های او تأثیر شگرفی روی ساخته های بشر گذاشته است. او به عنوان مردی که آمریکا را تغییر داد شناخته شده است. او توانست قطعه های منحنی شکلی رابه شکلی ساده و موثر طراحی کند که مقامت هوا را کم می کند. با این کار او توانست شغل پر زحمت و طولانی خود را به مدت 60 سال پایه گذاری کند. او مسئولیت مرتب کردن تولیداتی از جمله ماشین ها، هواپیما ها، ساختمان ها و از تمام اسباب و لوازم خانگی گرفته تا خمیر دندان و خودکار را به عهده داشت. کار کردن به عنوان مشاور برای شرکت های بی شماری از جمله شرکت موتورHupp، کوکاکولا، اتحادیه هواپیما ها، shell، exxon، IBM،BMW، GMو NASA او را به این فکر انداخت که طراحی ساده و موثر می تواند زیبایی را دراقتصاد منعکس سازد. در مدت زمان کسب افتخارات و جوایز بزرگی از جمله مدال طلا در حمل و نقل عمومی(برای طراحی لوکوموتیو GG-1) بیانیه بین المللی در فرانسه در سال 1937،طراح نمونه صنعت و هنر در لندن در سال 1937، دریافت جایزه از رئیس جمهور فرانسه، در سال 1980، به عنوان شهروند افتخاری فرانسه انتخاب شد.

امضای ریموند لویی
امضای ریموند لوی

اویکی از صدمین تأثیر گذاران آمریکایی در قرن بیستم، توسط مجله life و Sunday times نام گذاری شده است.

کوکاکولا:
Loewy به مدت ده سال برای شرکت کوکاکولا کار می کرد. این شرکت سالیانه متحمل طراحی های متعددی می شد.در این مدت او کمتر خود را درگیر طراحی بطری های نوشابه نمود. با این وجود همکاری و کمک او در این زمینه موجب شد طرح اصیلی که در تمام غرب شناخته شده است به وجود آید. لاغر کردن نسخه قبلی توسط او موجب شد تا بطری یکدست سیاه شود و در نتیجه جذابیت بیشتری برای نسل جدید داشته باشد. او همچنین مسئول طراحی مجدد برای کوکاکولا در سال 1947 بود. او در این مدت از امتیاز خود برای طراحی یخچال برای بطری های نوشابه (خنک نگه دارنده) در سال 1945استفاده کرد. 10 سال بعد (1956) در باز کنی طراحی کرد که در بطری های نوشابه را در خود نگه می داشت.

SHELL:
در سال 1967 شرکت shell به مشکلی در طراحی برخورده بود. مشکل این بود که مدل طراحی شده لوگو از فاصله دور یا در نور کم به خوبی تشخیص داده نمی شد. این مدل امروزه هنوز استفاده می شود. اولین مدل در کل شکل حلزونی نداشت. در سال 1900 مدل صدف دو لبه ای جایگزین آن شد. طراحی مجدد و امتحان کردن مدل آن چهار سال توسط Loewy به طول نجامید تا این فرم حلزونی شکل، سنبل جهانی پیدا کند. یکی از امتحاناتی که گروه Loewy بر روی این فرم انجام داد، این بود که نمونه های اولیه مختلف را روی پل ها آویزان می کردند. جایی که توسط رانندگان عبوری دیده می شد. بعد از آن از رانندگان در مورد این نمونه ها سوال می شد.

shell


EXXON:
exxon
بعد از کار او برای شرکت روغن Shell،شرکت esso او را انتخاب کرد تا اسم جدیدی برای آن ها پیدا کند و علامت تازه ای به عنوان مارک شرکت esso طراحی کند. او کلمه ی "Exxon " را پیشنهاد کرد او با 76 مداد طراحی زبر روی واژه های "x" کار کرد تا بیشترین تأثیر را از لحاظ بصری داشته باشد. دو x به یاد آورنده s s در کلمه esso می باشد و به آسانی اسم قدیمی را به اسم جدید تغییر می دهد.

exxon

خودنویس دائمی(symphony)
Symphony یکی از اولین خودنویس هایی است که توسط Loewy در سال 1948 طراحی شده است.Loewy گروهی را تشکیل داد تا بتواند طی تلاشی بازار فروش را توسط این وسیله به دست آورد.این خودنویس دارای سر فلزی است که با کروم یا طلا صیقل داده شده است. این خودنویس همچنین با طلای خالص یا نقره عیار بالا عرضه شد اما دلیل فروش آن بخاطر سبک طراحی آن و یا به خاطر شهرت طراح آن بود. در نتیجه تولید آن در سال 1953 متوقف شد. در سال 1957 این خودنویس توسط parker خریداری شد.

Loewy زندگی خود را در کتابی تحت عنوان "هرگز تنهایی را ترک نکن"در سال 1951منتشر کرده است. او همچنین کتابی به نام "طراحی صنعتی"در سال 1979 نوشته است.

luchy strike   sudays times

طراحی مجلات
cabinet DF2000  کابینت DF200
کابینت DF2000

منبع: http://www.govashir.com/IndustrialDesign/archives/002099.html
+ ویرایش ادبی

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=48&rnd=5589

نظر بازديدکنندگان (2)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما