فیلانودوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
ارسال کننده: Phoenix
تاریخ: 1388/2/9
تعداد بازديد : 5569

لامبورگینی گالاردو

لامبورگینی - لوک دونکر ولک Luc Donckerwolke
او به علت شرکت در نمایشگاه های چند فرهنگی شهرت فراوان دارد. متولد پروست است و اخیراً در بلژیک زندگی می کند. تحصیلات خود در آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی تکمیل کرده است. با مشاهده آثارش به راحتی می توان به تجربه چندین و چند ساله اش پی برد. از سال 1996 پیوسته با گروه آئودی فعالیت داشته و از 1998 نیز همراه لامبورگینی بوده است. طرح های زیبای آئودی 4، گالاردو لامبورگینی، مورسیلاگو و میورا متعلق به اوست. می توان تداوم حیات پر افتخار لامبورگینی را در بازارهای جهانی تا حد بالایی به شرکت آئودی نسبت داد، اما بی شک بخش عظیمی از این موفقیت مدیون دونکرولک است. تا زمانی که میورای واقعی به بازار بیاید، گالاردو به خاطر توازن در قدرت و زیبایی اخرین اثر عجیب لامبورگینی است.


مرسدس بنز

مرسدس بنز - پیتر فایفر Peter Pfeiffer
خلق نمونه ای که معروف ظرافت، زیبایی، مهندسی برتر و قدرت در تمام بخش هاست، کاری بسیار دشوار و بیش از سه دهه ادامه این مسیر معجزه است. پیتر فایفر، حوالی سال های 1978، ده سال پیش از پیوستن به شرکت بنز طرح های 28 سال اخیر کمپانی بنز متعلق به فایفر است. مجموعه طرح های فایفر مهر تاییدی بر استعداد اوست. اگر به مرور آثارش بپردازیم در می یابیم یکی پس از دیگری از هر لحاظ قوی تر، زیباتر و موفق تر بوده اند.


فورد GT

فورد-  کامیلو پاردو Camilo Pardo
تصور کنید که به عنوان طراح اتومبیل در یک کارخانه خودرو سازی مشغول به کار هستند و ناگهان وظیفه اصلی مهم ترین محصول تاریخ شرکت به شما محصول می شود. آیا می ترسید؟ اگر نام شما کامپلو پاردو باشد نه تنها نمی هراسید بلکه بلافاصله دست به کار می شوید و پس از مدتی مدیران کارخانه را با طراحی اعجاب انگیز فورد جی تی متحیر می کنید. اکنون جی تی یک از بهترین کارهای پاردو است. وی آثار مدرنی مثل Ford Shelby Cobra GR را هم در کارنامه خود دارد. او می گوید قصد دارد طراحی اتومبیل را به شیوه ای هنرمندانه عملی کند تا طراحی و هنر با هم در آمیزند و او را با حسن و خلاقیت درگیر کنند. به گفته او همین کشمکش موجب آفرینش طراحی کامل و بی نقص می شود. به عقیده صاحب نظران، جی تی برجسته ترین کار پاردوست.


کادیلاک XLR

جنرال موتورز - تام پیترز Tom Peters
نه، اشتباه نکنید! منظورمان نویسنده کتاب در جست و جوی برتری نیست هر چند این همان عنوانی است که می توان به کارهای پیترز نسبت داد. به نوعی هدف او را می توان با نام این کتاب تطبیق داد. او یکی از طراحان موفق و هواداران اتومبیل است. در سال 2005 مجددا شورلت کوروت را طراحی کرد البته نسبت به شکل و ترکیب مدل های گذشته بی تفاوت نبود. طراحی کادیلاک XLR نیز در کارنامه او ثبت شده است. بدنه سخت و قوی XLR به راحتی با همتایانی مثل مرسدس و جگوار رقابت می کند. پیترز با طراحی کوروت 6c که بعد از مدل وت انجام شد از ماشینی فوق العاده با قیمت نجومی به ماشینی فوق العاده با قیمت های گوناگون رسیده است.


فراری Enzo

پینین فارینا - کن اکویاما Ken Okuyama
شرکت ایتالیایی پینین فارینا مجری با یاد ماندنی ترین مدل های فراری است. هنگامی که حرف از طراحی ماشین با نام انزو و فراری فقید به میان می آید مسئله بسیار جدی بود به همین دلیل از کن اکویاما برای طراحی این اثر دعوت شد و به نظر می آید تصمیمشان در انتخاب او بسیار درست بوده است. نبوغ و استعداد اکویاما در بسیاری از شرکت های معتبر آسیا، اروپا و آمریکایی شمالی به کار گرفته شده است که از آن جمله می توان به جنرال موتورز و پورشه اشاره کرد. او به خاطر علاقه و احترامی که برای کار گروهی قائل است شهرت دارد. با رویی گشاده پذیرای پیشنهادها و نظریات دیگران است و از آنها در صورت لزوم برای تکمیل آثارش بهره می گیرد. با طرح های دیگرش دشمنی نداریم، اما باور کنید فراری انزو چیز دیگری است.


بی ام و

ب ام و - کریس بنگل Chris Bangle
هنگامی که ب ام و سری 7 در سال 2002 طراحی کرد بسیاری از انتقادات بنیاد گرایان هنری از این طرح تعجب کردند. وقتی حرف از به نمایش گذاشتن این مدل ها در مونیخ به میان آمد خیلی ها از پشتیبانی از آنها دست کشیدند. اما بنگل شجاعانه از طرح هایش حمایت کرد و شرکت ب ام و نیز با اقتدار پشت او ایستاد. به دنبال این اتفاق، موفقیت این طرح نا امید کننده نبود ولی توقع پیش بینی شده را بر آورده نکرد. از آن به بعد طرح های او تنها به واسطه BMW به کار گرفته شد. البته از آنجایی که او در طراحی مدل های رولز رویس و مینی نقش موثری داشته است، دیگر بنیاد گرایان هنری سکوت اختیار کردند و از انتقاد دست کشیده اند. باید بگوییم که طرح های جدید سری 5 از مدل ای شگفت انگیز Z4 کمی برترند.

منبع: http://www.aftab.ir/articles/economy_marketing_business/autos/c2c1175161776_car_p1.php
+ افزودن تصاویر

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=500&rnd=7549

نظر بازديدکنندگان (2)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما