دوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینو
ارسال کننده: mehdi moghimi
تاریخ: 1386/2/22
تعداد بازديد : 15249

نرم افزارهای V-Ray، Rhino و Photoshop سه نرم افزار بسیار پرقدرت برای طراحی صنعتی هستند که قابلیت های آنها در زمینه طراحی، برای عده زیادی از طراحان ناشناخته مانده است.

Rhino یک نرم افزار پر قدرت مدل سازی سطوح Surface Modeling است. این نرم افزار از قابلیت مدل سازی به روش NURBS بهره می برد که باعث می شود فایل های خروجی آن نسبت به سایر نرم افزارهای مدل سازی بسیار کم حجم تر باشند. طراحانی که به سرعت مدل سازی با این نرم افزار عادت کرده اند، برای پروژه های سریع هیچ نرم افزاری را به Rhino ترجیح نمی دهند.

Rhino
نمونه سطوح پیچیده ایجاد شده توسط Rhino

V-Ray یک نرم افزار (Plugin) برای تکمیل مدل های طراحی شده در سایر نرم افزارها مانند 3D Studio Max یا Rhino و... است. قابلیت های نورپردازی حرفه ای، جنس ها و مواد متعدد، افکت های دوربین و... از ویژگی های این نرم افزار است. مدل های تکمیل شده با V-Ray بسیار واقعی تر از مدل های ساده 3D max به نظر می رسند.

Vray
نمونه افکت های ایجاد شده توسط V-Ray

Photoshop را تقریبا به عنوان یک نرم افزار Image Editing می شناسیم. اما قابلیت هایی نظیر تنظیم Level ها، تنظیم رنگ ها و حتی قابلیت های رنگ آمیزی نظیر fade کردن و سایه زدن، امکاناتی است که می توان روی تصاویر Render شده از سایر نرم افزارها پیاده سازی کرد و به این ترتیب حجم سنگینی از طراحی و رندر کردن مدل را به کمک این نرم افزار و با سرعت بسیار بالاتر انجام داد.

Photoshop rendering
نمونه تصویر پردازش شده توسط Photoshop

در آدرس زیر دوره های آموزشی Tutorial نرم افزارهای V-Ray و Rhino و Photoshop و سایر نرم افزارهای گرافیکی به زبان انگلیسی ارائه شده است که امید است برای طراحان مفید واقع شود.

http://www.digitaltutors.com 

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=51&rnd=7712

نظر بازديدکنندگان (14)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما