بسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
ارسال کننده: design
تاریخ: 1388/6/5
تعداد بازديد : 47423

تبلتطراحان حرفه ای برای ترسیم، ویرایش و رنگ آمیزی کارهایشان در کامپیوتر از ابزاری که به آن Tablet هم گفته می شود استفاده می کنند. این ابزار با مارک های مختلفی در بازار وجود دارد که هر یک به تناسب دقت و کیفیت کاری قیمت های متفاوتی دارند، یکی از معروف ترین مارک برای تبلت ها مارک Wacom است که دقت بالاتر و به تناسب آن قیمت بالاتری نیز دارد.

وکام:
یک مارک تجاری است که یک سری از محصولات ویژه کامپیوتر را می سازد که در دسته بندی ابزارهای ورودی در کامپیوتر محسوب می شود. این ابزارها بسته به کیفیت و نوع کار خود از ابعاد و کاربردهای متنوع و از قیمت های متفاوتی نیز برخوردارند. شاید این بحث باعث شگفتی شود که محدوده قیمت از 40 هزار تومان در کوچک ترین و ساده ترین نوع آن شروع شده و به مبلغ 3 میلیون تومان در گران ترین نوع آن ختم می گردد.

مدل های مختلف وکام:
نوعی از آن با ترکیب تبلت و مانیتور LCD عرضه شده که شما مستقیما بر روی تصویر به صورت Realtime کار می کنید و در سه نوع سایز 15 - 17 و 21 اینچ در بازار عرضه شده است. اسم این مدل ها Cintiq می باشد که تمام مشخصات کاربردی نوع بعدی یعنی Intuos را در خود با امکان مانیتور شدن جا داده است.

Tablet Wacom تبلت وکام

 قیمت 15 اینچ آن 1 میلیون و 600 هزار تومان است و رزولیشن تصویری آن 1280 در 1024 است. قیمت 17 اینچ آن با قیمت 2 میلیون تومان همان رزولیشن 15 را دارد و قیمت 21 اینچ آن هم با 3 میلیون تومان و رزولیشن تصویری 1600 در 1200 می باشد.

مدل Intuos که از نوع حرفه ای ترین نوع وکام می باشد. در چهار اندازه مختلف A5 - A4 - A3 و A6 عرضه می شود که هم برای افراد چپ دست و هم راست دست مناسب است.

تبلت Intuos

مدل A3 آن در بازار ایران به قیمت 1 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می رسد. همچنین قیمت مدل A4 آن مبلغ 530 هزار تومان است. همچنین قیمت مدل سایز A5 آن 345 هزار تومان می باشد و در کوچک ترین سایز A6 قیمت آن 260 هزار تومان است.

این تبلت ها همگی دارای یک ماوس مخصوص به همراه قلم و جای مخصوص قلم با نوک اضافه می باشند و همان طور که گفته شد از نوع گران تر هستند و برای حرفه ای ها توصیه می شود که Resolation آن 5080 خط در طول هر اینچ آن است و نسبت به 1024 نوع فشار دست نیز حساس می باشند. ضمنا نسبت به زاویه قرار گیری قلم نیز حساسیت دارند. قلم و ماوس آنها بدون باطری و شارِژر است و صفحه آن با اتصال به پورت USB کار می کند.

در نوع ارزان تر Graphire که بیشتر برای گرافیست ها می باشد، دو سایز A5 و A6 عرضه شده است که Resolution آن 2000 Lpi است و به 512 نوع فشار دست حساس می باشد. ضمنا به زاویه قلم نسبت به صفحه حساسیت ندارد. ولی ارزان تر است. در این مدل ها معمولا سطحی که قلم با آن تماس دارد شفاف و شیشه ای می باشد. نوع A5 آن به مبلغ 220 هزار تومان است و همچنین نوع A6 آن نیز 110 هزار تومان می باشد.

Graphire

Bambo Tabletمدل Graphier در نوع بی سیم هم به بازار عرضه شده است که تا مسافت 30 فوت (10 متر) می توان از رایانه دورتر به ترسیم پرداخت.

نوع ارزان تر و کوچک تری بنام Volito وجود دارد که در سایز A6 به قیمت 60 هزار تومان و در اندازه A7 نیز به قیمت 40 هزار تومان عرضه می شود که بیشتر به درد لپ تاپ و امضای الکترونیک و کاربردهای کوچک گرافیکی و ترسیمی می خورد و کمیاب تر از سایر مدل هاست.

سه مدل دیگر از این مارک تجاری جدیدا وارد بازار شده که بسیار شکیل تر می باشد و قیمت آن هم به تناسب کوچکی و دقت کمتر پایین تر از سایر مدل ها می باشد، این نوع جدید را بامبو نام گذاری کرده اند که مدل بامبو خود دارای سه طرح مختلف برای سه منظور طراحی شده است

اولین و گران ترین مدل بامبو به نام BAMBOO FUN معروف است که اندازه A6 (کوچک) آن 140 هزار تومان و مدل A5 (متوسط) آن 250 هزار تومان می باشد. این مدل در چهار رنگ بندی نقره ای مشکی سفید و آبی روانه بازار شده است که دارای ماوس نیز می باشد.

مدل بعدی از سری بامبو به نام BAMBOO CRAFT معروف است که برای کارهای عکسی و مجله و نشریات مناسب است و قیمت آن (A5) در حدود 160 هزار تومان می باشد.

مدل سوم و آخرین مدل این سری BAMBOO نام دارد که بسیار شیک و کوچک و ارزان می باشد اندازه این محصول A6 می باشد و در بسته بندی خود ماوس به همراه قلم نیست، قیمت این محصول در بازار ایران تقریبا 120 هزار تومان می باشد.

منبع: http://www.forum.giiizmo.com/index.php?topic=76.0

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=548&rnd=1615

نظر بازديدکنندگان (18)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما