ارسال کننده: اردشیر حکیمی
دسته بندی: مطالب متفرقه
تاریخ: 1388/6/20
تعداد بازديد : 2968

قرارداددر زمان پذیرش سفارش کار از مشتری، لازم است که توجه به اصول و مواردی مدنظر قرار گیرند. نکات تجربی زیر می توانند در زمان صحبت با سفارش دهنده موثر واقع شوند:

اول: بیش از اندازه خود را مشتاق پذیرش کار نشان ندهید! زمان ورود خود را به صورتی تنظیم نمایید که 5 دقیقه دیرتر از زمان تعیین شده به محل برسید و شبیه افرادی که به مراسم خواستگاری می روند لباس نپوشید و با خود چمدان حمل نکنید. موبایل خود را قبل از ورود، حتما خاموش کنید.

دوم: پیش از شروع گفتگو، اطلاع حاصل کنید که آیا مخاطب، در مقام تصمیم گیری نهایی قرار دارد یا خیر. وقت و انرژی خود را برای افرادی که تصمیم گیرنده نیستند، بیهوده هدر ندهید.

سوم: بیش از اندازه در مورد سوابق تحصیلی و مسائل دانشگاهی صحبت نکنید.

چهارم: پروژه های دانشگاهی خود را به عنوان رزومه ارائه ندهید. نظر بسیاری از مدیران کارخانجات دلالت بر آن دارد که کارهای دانشگاهی و صنعتی هیچ وجه اشتراکی با هم ندارند.

پنجم: به اندازه کافی به مخاطب اجازه دهید که از خاطرات و تجربیات خود بگوید و صحبت وی را قطع نکنید. در این بین سعی کنید سلایق و خواسته های مشتری را ازمیان صحبت های او استخراج کرده و یادداشت نمایید.

ششم: مهارت خود را بیش از آنچه که هست نشان ندهید. متناسب با سن و سال خود صحبت کنید.

هفتم: مدیران کارخانجات معمولا افراد زیرکی هستند. به جای آنکه سعی کنید خود را آگاه تر از آنها نشان دهید، آنها را تشویق کنید که امکانات و محدودیت های تولید را بیان کنند.

هشتم: به جای نمایش فایل ها بر روی مانیتور، طرح ها را به صورت پرینت شده ارائه دهید تا قابل اجراتر به نظر برسند.

نهم: هزینه ها و دستمزد را با اعداد رند و کامل بیان نکنید تا  به نظر بیاید که بسیار دقیق و حساب شده اند. مثلا به جای 4 میلیون از رقم 000/150/4 استفاده نمایید.

دهم: در صورت عدم تمایل مشتری، در صدد بستن قرارداد نباشید. اصولا قراردها ارزش اجرایی چندانی ندارند. سعی کنید حداقل سی درصد از مبلغ قرارداد را پیش از شروع انجام کار، وصول نمایید.

یازدهم: اگر حتی قرار است کاری را به عنوان تجربه و به صورت رایگان انجام دهید، دلیلی ندارد که کارفرما از آن آگاه شود. با به تعویق انداختن دریافت دستمزد به زمان پایان انجام کار، مطمئن باشید که این اتفاق خود به خود به وقوع می پیوندد.

دوازدهم: با مهندسین و قالب سازان با احترام رفتار کنید. عدم تایید طرح از سوی آنها، به هر دلیل که باشد، کار تمام شده است.

سیزدهم: ارتباط عناصر گشتالت و هزینه را در طراحی مجدد محصول، همواره در نظر داشته باشید یعنی پیشنهادهای تغییر رنگ، بافت، جنس و فرم محصول را با همین ترتیب مطرح کنید. تولیدکننده ای که توانایی پرداخت هزینه های تغییر رنگ محصول را ندارد، مسلما نمی تواند فرم آن را تغییر دهد. از واژه های "نمی دانم"، "باید بپرسم" و "اشتباه شده" هرگز استفاده نکنید. سفارش را به صورت فردی قبول نمایید و به صورت گروهی انجام دهید.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=552&rnd=4603

نظر بازديدکنندگان (9)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما