دوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
ارسال کننده: نفیسه عارفی
دسته بندی: مقالات طراحیشخصیت ها
تاریخ: 1388/7/14
تعداد بازديد : 7102

پیتر به رنس Peter Behrens (آلمانی) 1869-1940
پیتر به رنس اگر چه در در زمینه نقاشی آموزش دیده بود، اما زمانی که در شرکت آ. ای. گ از سال 1905به عنوان مدیر هنری کار می کرد، تبدیل به یک طراح پیشرو و ماهری در زمینه تشخیص هوویت یا Corporate Identity شد. او هم زمان در کارخانه های طراحی وسایل منزل، قوری، مبلمان، چراغ ها و صحافی کتب کار می کرد. نام آورانی مانند لوکوربوزیه و گروپیوس و میس ون در روهه در دهه 1910 در دفتر او کار می کردند.

ای. ام. کاساندر Adolphe Mouron Cassandre (فرانسوی) 1901-1968
با نام آدولف جین- ماری مورون به دنیا آمد ولی بعد از ورودش در پاریس در سال 1915، تخلصش را زمانی که شرایط فوران ایده های هنری او را احاطه کرده بود، به دست آورد. او اولین پوسترش را در سال 1923 طراحی کرد و بلافاصله به خاطر پوستر های سفری جذابش معروف گشت. سبک هندسی و کوبیسم کارش با طراحی حروف توپر، یاد آور دوره مدرن که دوران اوج جاز هم بود را تداعی می کرد.

طراحان سرشناس

کِنِث گرانج Kenneth Grange (انگلیسی) متولد 1929
گرانج یکی از طراحان قابل احترام مصنوعات انگلیسی تبار است که رکوردی طولانی در تولید طرح های فکر شده، مناسب با کاربری آسان دارد. او شهرتش را زمانی که مخلوط کن غذایی کن وود را در سال 1960 و همچنین دوربین برانیز را برای کداک دوباره طراحی کرد، به دست آورد. او یکی از اعضای بنیان گذار مرکز با نفوذ مشاوره طراحیِ پنتاگِرَم در سال 1972 بود که از آن روز مسئول افزایش استاندارد طراحی مصنوعات، ارتباط تصویری و معماری در انگلستان بوده است. او شاید بیشتر به دلیل طراحی کابین قطار پر سرعت در ریل 125 انگلیس مشهور گشته است.

ایلن گری Eileen Gray (ایرلندی) 1878-1976
او از خانواده نجیب زاده ایرلندی بود که اغلب زمان کاری خود را در فرانسه گذراند. اگر چه کارهایش هیچ گاه تولید انبوه نشد، اما طراحی برازنده مبلمانش ترکیبی خلاقانه ازمحدودیت های سبک مدرن و مهارت های صنایع سنتی، به ویژه تکنیک های لاک و الکل ژاپنی که او در این زمینه به استادی رسید، بود. او در زمینه پرده های تا شو یا پاراوان، ترکیب خاص مواد با هم و استفاده هوشمندانه از فضاها در مبلمان برای انبار، سر آمد بود. هندسه ساده بسیاری از کارهایش با سبک آرت دکو مرتبط بود.

جوزف هافمن Josef Hoffmann (اتریشی) 1870- 1956
او به عنوان معمار آموزش دیده بود ولی او در آشوب ایده ها که دردهه 1980 در فضا بخش بود شکوفا شد و یکی از اعضای بنیانگذار بخش وین شد. ایده های بصری او در سطح مبدعانی مانند چارز رنی مکینتاش بود. وی طراح پر کار مبلمان، منسوجات و کارهای فلزی بود. کارهای معماریش نیز به طرز گیرایی مدرن است و غرفه نمایشگاهیش بازدید کنندگان زیادی داشت.

ریموند لو وی Raymond Loewy (فرانسوی /امریکایی) 1893-1986
آقای لووی به عنوان یکی از اشخاص مهمی که تولید کنندگان امریکایی را در مورد طراحی مصنوعات مطلع کرد، شناخته شده است. علی رغم دوران بحران اقتصادی دردهه 1930، او کارش را شروع کرد. ریموند لو وی از اهمیت سبک داشتن و در اختیار گرفتن تأثیرمثلأ سبک مدرن که به قسمت بزرگی از مصنوعات متنوع قرار می گیرد، آگاه بود. او موفق به داشتن دفاتر نشر در 9 شهر بود و همچنین او و تیم کاریش موظف به باز طراحی مصنوعات متنوع از شرکت بسته بندی لوسی سترایک در سال 1941 تا باز طراحی معماری داخلی Skylab درNASAدر دهه 1960 تا 1970 بود.

دیهتر رَمس Dieter Rams (آلمانی) متولد 1932
رم در دو رشته معماری و نجاری آموزش دیده بود. وی یک فلسفه طراحی "حداقل ها" را به روشنی بسط داد که اوج کار او به عنوان طراح در شرکت بران شکوفا شد (او از دهه 1960 تا 1980 در آنجا به عنوان سرپرست طراحان بود). او فردی بود که به کالاهای مصرفی پیش پا افتاده ای مانند سشوار و ریش تراش قدرت توانایی داشتن طراحی زیبای شناسانه ای را بدهد، درحالی که هیچ تزئیناتی هم نداشته باشد، و در عین حال این طراحی شامل کل محصول باشد، داد.

پال راند Paul Rand (آمریکایی) متولد 1914
از اهالی شهر نیویورک، که حرفه طولانی و اثر پذیر او تأثیر زیادی در مسیر رشته ارتباط تصویری در آمریکا داشت. در زمان دانشجویی تحت تأثیر ایده های مدرنیته اروپایی قرار داشت که با سبک جدید فوتومونتاژ روی جلد مجله در دهه 1930 و 40 پله های ترقی را آغاز کرد. نقطه اوج کارش لوگو و استیل گرافیکی شرکت IBM در سال 1956 بود. یاداشت هایش توانست فلسفه طراحی اش را به نسل بعدی منتقل کند.

اتوره سوتساس Ettore Sottsass (استرالیایی. ایتالیایی) متولد 1917
سوت ساس نقش رهبری در طراحی در ایتالیا به مدت چهار دهه داشت. از سال1946 کارش را به عنوان معمار آغاز کرد و به سرعت رو به طراحی مبلمان و سرامیک آورد و بعد طراحی محصولات "اولیور الکترونیک" دست زد. اوبه دلیل باز گذاشتن افکارش به روی موج های نو، به طور پیوسته ایده ها و افکارش را در طول مسافرت هایش تغییر می داد و به همین سب او مشوقی برای طراحان تندرو بود. معروفیتش به خاطر ارتباط غیر رسمی او به گروه ممفیس Memphis بود که پست مدرنیسم را در دهه 1980 محبوب عامه کرد. وی دائما مردم را با کارهای بدیع خود با مواد جدید هیجان زده می کرد.

فیلیپ استارک Philippe Starck (فرانسوی) متولد 1949
با ترکیب معماری و مد در گذشته اش، استارک زمانی که برای طراحی مجدد اتاق های خصوصی مدیریت میترَند استخدام شده بود، مورد توجه قرار گرفت و خودش را در موقعیت ستارگان دهه 1980 "که دهه طراحی نام گرفت" یافت. از آن به بعد او در جریان موج تولید محصولات خلاقانه، مبلمان معماری داخلی و خارجی در ساختمان هایی در توکیو و پاریس و آنتوِرپ افتاد؛ ولی احتمالا مشهوریتش برای عموم به خاطر آب لیمو گیری عجیب غریبش و مسواکش است که نمونه بارزی از دست یافته های شخصی او می باشد.

منبع: ترجمه از کتاب DESIGN from the industrial Revolution to the 21st century
+ افزودن تصاویر

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=560&rnd=2315

نظر بازديدکنندگان (4)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما