دوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینو
ارسال کننده: امید نادعلیزاده
تاریخ: 1388/11/13
تعداد بازديد : 8854

هیات طراحی آلمان The German Design Council رتبه اول طراحی محصول در آلمان را از میان 23 کاندیدا، به طرح آئودی A5 کوپه 2010 داده اند. این مسابقه یکی از معتبرترین مسابقات طراحی آلمان است که توسط وزارت اقتصاد و تکنولوژی آلمان برگزار می گردد. نخستین دور این مسابقات با عنوان Germany’s Award for Good Design در سال 1969 برگزار شده است. از سال 2006 مسابقات به صورت سال به سال و در سطح بالاتری انجام می گیرد و در قالب طراحی محصول و طراحی ارتباطات (communication design) می باشد.

مراسم رونمایی از خودرو در نمایشگاه بین المللی واقع در شهر فرانکفورت آلمان و در 12 فبریه 2010 خواهد بود. به طور کل 23 طرح از طراحان مشهور جهان برگزیده شده است. تا کنون اسکچ هایی از طراحی خارجی و داخلی A5 تا به حال رو نمایی شده است.

آئودی A5 آئودی A5

آقای Stefan Sielaff رئیس بخش طراحی آئودی می گوید:
گروه طراحی آئودی خیلی خرسند است از این که توانسته بار دیگر طرحی تازه از برند آئودی را به جهانیان نشان دهد. گروه طراحی آئودی به خود می بالد از این که توانسته ژن خودروی آئودی را در این طرح نیز پیاده کند و اصالت خود را همچنان حفظ کند. و این حاکی بر آن است که در این گروه طراحان و داوران عالیقدری کار می کنند.

آقای Wolfgang Egger سرپرست بخش طراحی آئودی اضافه می کند: آئودی A5 کوپه یک خودروی کلاسیک دو در، اسپرت، تیونینگ و کوپه با عملکردی قوی و با ظاهری جسورانه می باشد. زبان طراحی آئودی همواره به سوی پیشرفت خواهد بود.

آئودی A5 آئودی A5

آئودی A5 در دو واژه اسپرت و ظرافت خلاصه شده است. رانندگی راحت و ظریف دو عامل مهم در هنگام راندن خودرو به خصوص در زمان های طولانی می باشد.

آئودی A5 چهارمین طرح برگزیده ای است که به طور رسمی در طراحی آلمانی رتبه اول را از آن خود کرده است. طرح های دیگری که در این زمینه مشارکت داشته اند آئودی A4، A3 و A2 می باشند.

آئودی A5 آئودی A5

خودروی آئودی A5 در سراسر جهان از ماه ژوئن 2007 تا سپتامبر 2009 به تعداد 112000 دستگاه فروخته شده است که این تعداد بسیار عالی می باشد این خودرو در کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلستان، فرانسه و ایتالیا نیز به فروش رسیده است.

برندگان برگزیده توسط داوران و کارشناسان خبره در کارشان انتخاب می شوند این کارشناسان در صنعت، در رسانه یا در کارهای ویژه طراحی محصول مشغول به کار هستند. این داوران عضو وزارت اقتصاد و تکنولوژی می باشند.

منبع انگلیسی: http://www.carbodydesign.com/archive/2009/10/audi-a5-wins-design-award

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=619&rnd=9863

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما