دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینوفیلانو
تاریخ: 1388/12/3
تعداد بازديد : 7140

T-Spline logoبسیاری از ما با نرم افزار دوست داشتنی راینو آشنا هستیم. راینو نرم افزاری بسیار توانا در مدل سازی پوسته ای محسوب می شود که توسط کمپانی Mcneel به وجود آمد و تا کنون ورژن 4، سرویس پک 7 آن در اختیار کاربران قرار گرفته است. با وجود توانمندی های بی شمار راینو، برخی اشکالات در مدل سازی آزاد و free form همیشه کاربران این نرم افزار را برای خلق فرم های ارگانیک آزار می داده است.

پلاگین T-splines که هم اکنون ورژن 2.2 آن به بازار عرضه شده است، به منظور رفع این محدودیت ها و تولید فرم های آزاد با بالاترین آزادی و امکان کنترل فرم طراحی شده است. این مدل ساز بسیار جذاب که برای دو محیط مایا و راینو پدید آمده است، با ابزارهای متعدد و تکیه بر استفاده از controlpoint امکانات فوق العاده ای را در تولید فرم ها ناب و جدید به وجود آورده که در خلق احجام آزاد و به خصوص ارگانیک بسیار موثر واقع شده است.

مقایسه راینو و T-Splines
مقایسه سطح ایجاد شده توسط خود راینو و پلاگین T-Splines

این محصول با تکیه بر قالب منطقی و ساده کنترل پوینت ها، آزادی عمل بالایی را در فرم دهی به وجود آورده است. وجود گیزمای گرافیکی سه بعدی و کنترل دستی خمیرگونه حجم، یادآور فضای نرم افزار مکس است و رقیبی جدی برای این نرم افزار و دیگر نرم افزارهای free form در زمینه مدل سازی محسوب می شود. تنها اشکال این پلاگین ناتوانی در ارتباط موثر با الگوریتم های راینو است، که اشکالاتی را برای استفاده وسیع این مجموعه ابزار باعث شده است. در فیلم زیر برخی ویژگی های منحصر به فرد این پلاگین نمایش داده شده است.

با این وجود، نوار ابزار قدرتمند این مجموعه که هر روز در حال توسعه است نوید به رفع این اشکالات در آینده نزدیک می دهد. این پلاگین با حجم اندکی بیش از دو مگابایت از سایت کمپانی سازنده به صورت Trial قابل دانلود است و مجموعه راهنماهای کاملی برای آموزش استفاده ابزارهای آن در همین آدرس در اختیار کاربران قرار دارد. برای دانلود نسخه آزمایشی این پلاگین، اینجا کلیک کنید.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=628&rnd=9540

نظر بازديدکنندگان (9)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما