دوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانودوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: محسن عربی کمیجانی
دسته بندی: لغات تخصصیشخصیت ها
تاریخ: 1389/7/2
تعداد بازديد : 4119

Ferdinand Porscheپورشه خودرو ساز معروف به طراح تانک های آلمانی است. تایر 1 و 2 و فیل (Elefant) از طراحی های خاص پورشه است که آدولف هیتلر، پیشوای آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، وی را به خاطر آنها مورد تشویق قرار داده است.

فری پورشه، فرزند فردیناند مالک خودرو سازی پورشه، سهم عمده ای در طراحی فولکس واگن بیتل دارد. فردیناند پورشه متولد مافردوسف از مناطق تحت سلطه امپراطوری اتریش مجارستان (واقع در جمهوری چک) است. در جوانی علاقه زیادی به مکانیک داشت در 18 سالگی به استخدام شرکت الکتریکی بلا اگروین در آمد. طی 5 سال کار در این شرکت توانست برای اولین بار موتور الکتریکی هاب را اختراع کند. در 1898 فردیناند به کارخانه Lohner&CO که برای دربارهای اتریش، نروژ، سوئد و رومانی کالسکه های سلطنتی می ساختند، پیوست. این کارخانه در سال 1896 ساخت اتومبیل را آغاز کرد.

اولین طراحی آنها به نام سیستم لوهنر پورشه در سال 1898 ساخته شد، اتومبیلی شبیه به کالسکه که توسط دو موتور الکتریکی که مستقیما در چرخ ای جلو قرار داده شده بود،حرکت می کرد. این قطار متحرک با اضافه کردن دو موتور الکتریکی به چرخ های عقبش در آغاز قرن بیستم به خودروی چهار چرخ محرک تبدیل شد.

پورشه چندی بعد توانست به جای باطری های سنگین سیستم احتراق داخلی موتور را که به یک ژنراتور متصل بود مجهز کند تا موتور های هاب را به گردش در آورد این اولین خودروی هیبریدی جهان بود (یک خودرو نفت سوز الکتریکی هیبریدی) در حالی که هنوز گیربکس ها و سیستم های ترکیبی مناسبی وجود نداشت این سیستم ابداعی او در لوکوموتیوهای دیزل الکتریک و توربوالکتریک راه آهن کاربرد داشت.

Lohner

مدتی بعد فردیناند پورشه به عنوان راننده دوک بزرگ فرانز فردیناند به استخدام ارتش در آمد این دوک همان شاهزاده ارتشی است که یک دهه بعد ترور وی باعث شروع جنگ جهانی اول شد. موفقیت های پورشه همچنان ادامه داشت به گونه ای که تا سال 1906 سیصد دستگاه شاسی لوهنر پورشه فروخته شد. در آن زمان خودروی اسپرت آنها با بیش از 56 کیلومتر سرعت رکورد سرعت را در میان خودروهای رالی اتریش شکست. در همین سال شرکت دایملر، پورشه را به عنوان سر پرست طراحان خود استخدام کرد. در این شرکت بود که وی اتومبیل یرای پرنس هنری تریال برادر جوانتر ویلهلم دوم امپراطور پروس (آلمان) را طراحی کرد. این اتومبیل با 85 اسب بخار قدرت به اتومبیل پرنس هنری معروف است. در سال 1916 وی دکترای افتخاری دانشگاه فناوری وین را دریافت کرد. ماشین های مسابقه ای که پورشه طراحی کرد 43 مسابقه از 53 رالی را برنده شد. وی مدتی در کارخانه جات بنز دایملر مشغول به کار شد اما طرح وی برای خودروهای سبک و کوچک چندان مورد توجه مسئولان بنز قرار نگرفت به همین دلیل وی به همراه گروهی از دوستان قدیمی اش که در میان آنها پسرش نیز حضور داشت خودرو متوسط کلاسیک «واندر» را طراحی کردند با آغاز جنگ جهانی دوم آدلف هیتلر قراردادی با پورشه برای ساخت سه تیپ از طراحی های خود مانند تیپ 12 سال1931 بست.

وی برای نازی های آلمان خودروهایی مانند پانزرس و تانک هایی چون تایگرو فیل را ساخت. بعد از اتمام جنگ وی به عنوان مجرم جنگی شناخته شد. بیست ماه زندانی شدن فردیناند باعث شد تا پسر وی هدایت گروه پورشه را بر عهده بگیرد.

اما مدتی نگذشت که فری پورشه با استفاده از پولی که از طراحی خودروی 4WD به دست آورده بود به دنبال آزادی پدر از زندان رفت و او را آزاد کرد. آنان سپس اولین اتومبیل خود با برند انحصاری پورشه به نام پورشه 356 را ساختند. در دهه 50 میلادی پوشه با کمپانی فلوکس واگن قرار داد بست و در تولید سری اول فولکس واگن قرار داد بست و در تولید سری اول واگن تیپ 1 (بیتل) نقش اساسی را بر عهده گرفت. پورشه بزرگ در سال 1951در گذشت و بعد از مرگش در سال 99 میلادی جایزه مهندسی اتومبیل برای یک قرن را به وی دادند.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=742&rnd=7729

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما