بسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
تاریخ: 1390/6/3
تعداد بازديد : 3040

شرکت اپل روز چهارشنبه، 2 شهریورماه، اعلام کرد که استیو جابز، مدیر عامل این شرکت عظیم از مقام خود کناره گیری کرده است. تیم کوک، از مدیران ارشد اپل، جایگزین آقای جابز شده است.  استیو جابز همچنان به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

استیو جابز سال هاست که با بیماری سرطان لوزالمعده دست و پنجه نرم می کند. شرکت اپل روز چهارشنبه اشاره ای به بیماری آقای جابز نکرد، ولی در استعفانامه ای که اقای جابز به هیئت مدیره اپل فرستاده آمده است: «من همواره به شما گفته بودم اگر روزی بیاید که نتوانم وظایف خود را به عنوان مدیر عامل اپل ایفا کنم، شما نخستین کسانی خواهد بود که از این موضوع مطلع شوید. متاسفانه چنین روزی فرا رسیده است. »

او با اشاره به این نکته که «درخشان ترین و خلاق ترین روزهای اپل پیش روست» اعلام داشت که منتظر است تا در صورت موافقت هیئت مدیره، به عنوان رئیس هیات مدیره اپل، گرداننده و یک کارمند ساده اپل برای رسیدن به آن روزها مشارکت داشته باشد.

"تیم کوک" 50 ساله در سال 1998 به اپل پیوست. وی در سال های اخیر به عنوان دست راست اجرایی جابز در امور سهامداران و درآمد، تماس با سرمایه گذاران وال استریت و جانشین به عنوان معرفی کننده محصول فعالیت کرده است.

استیو جابز که از هیچ دانشگاهی مدرک نگرفته است، از نوجوانی به وسایل الکترونیکی علاقه داشت. وی یک بار برای پروژه دبیرستانش به ویلیام هیولت از بنیان گذاران غول الکترونیکی هیولت-پکرد تلفن زد و پرسش هایی را با وی در مورد طرحش مطرح کرد.

استیو جابز پس از این مکالمه، کار تابستانی در این شرکت پیدا کرد و با استیو وزنیاک دوست شد. وی سپس به همراه استیو وزنیاک در سال 1976 در گاراژ خانه اش شرکت اپل را بنیان گذاشت. استیو جابز برای راه اندازی این شرکت فولکس واگن خود را فروخت. این دو نفر در همین سال نخستین کامپیوتر خود به نام « اپل یک» (Apple 1) را خلق کردند.

استیو جابز 9 سال بعد پس از اختلاف با برخی از مدیران اپل این شرکت را ترک کرد. وی سال 1996 به این شرکت که در وضعیت بسیار بد مالی قرار داشت به عنوان مشاور بازگشت. سال 1997 مدیر عامل موقت این شرکت شد و در سال 2000 این مقام را از آن خود کرد.

اپل تحت مدیریت استیو جابز مبدل به باارزش ترین شرکت تکنولوژی جهان شد و از رقیب دیرینه خود مایکروسافت نیز پیشی گرفت. این شرکت با ارائه محصولاتی مانند آی پاد، آی فون و آی پد دنیای تکنولوژی را دگرگون کرد.

«انقلاب تکنولوژی» استیو جابز فقط به اپل محدود نمی شود، وی مدتی مدیر اجرایی شرکت انیمیشن «پیکسار» (Pixar) نیز بود، همان شرکتی که با خلق کارتون هایی چون «در جستجوی نمو» چند جایزه اسکار را از آن خود کرد.

متن استعفانامه جابز: http://www.apple.com/pr/library/2011/08/24Letter-from-Steve-Jobs.html

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=913&rnd=5305

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما