دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانوبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دی
تاریخ: 1399/5/28
تعداد بازديد : 1781

دانستنی های آیرودینامیک خودروهای سواری

عنوان کتاب: دانستنی های آیرودینامیک خودروهای سواری (به همراه سیر تکامل تاریخی آیرودینامیکی خودروها (تصویری))

نویسنده: مهندس محمدرضا زرین
ناشر: نشر ثالث
تعداد صفحات: 235 صفحه - وزیری- سیاه و سفید
چاپ اول: 1393
شابک: 8-947-380-964-978
قیمت: 32000 تومان

آیرودینامیک دانش مفید و در عین حال مهمی است! البته نه تنها به خاطر این که سبب کاهش مقاومت هوا در برابر حرکت خودرو و کاهش مصرف سوخت یا انرژی شده و یا در سرعت های بالا سبب کاهش سروصدا و زوزه باد و افزایش پایداری خودرو می گردد. حتی نه به خاطر دلایل فنی و مهندسی مهم و تأثیرگذار دیگری که در کتاب ها و مراجع علمی به آن ها اشاره شده اند بلکه به خاطر این که طراحی آیرودینامیکی امروزه به یک روند فراگیر در طراحی خودرو و صنعت خودروسازی تبدیل شده و به نوعی نشان دهنده سرعت، قدرت و جذابیت یک خودرو بوده و می تواند منجر به فروش بهتر در بازار یا شکست آن گردد!

کتاب "دانستنی های آیرودینامیک خودروهای سواری" با نزدیک به 200 تصویر از خودروهای خاص و منحصر به فرد قدیمی و جدید، اولین کتابی است که در این زمینه در ایران منتشر شده و در آن تلاش گردیده تا تقریبا تمامی جنبه ها و نکات کاربردی دانش آیرودینامیک خودروهای سواری، به زبانی ساده و روان، همراه با عکس ها و تصاویر مرتبط توضیح داده شوند. این کتاب در پنج فصل و 230 صفحه توسط نشر ثالث منتشر شده است.

این کتاب در پنج فصل تنظیم گردیده که فصل اول آن برای آشنایی بیش تر خوانندگان با بررسی سیر تکامل تدریجی طراحی آیرودینامیکی خودروها، به پژوهشی تاریخی در این باره پرداخته است. شاید این اولین بار باشد که چنین پژوهشی از این دیدگاه انجام شده است و دانستن آن می تواند برای علاقه مندان و به ویژه دانشجویان رشته های طراحی صنعتی و مهندسی خودرو مفید باشد. در فصل دوم اصول و مفاهیم اولیه آیرودینامیک خودروها توضیح داده می شود. فصل سوم به شرح جزئیات بیش تر و عمیق تری در این باره پرداخته و فصل چهارم به ویژگی ها و تفاوت های تونل های باد و چگونگی انجام آزمایش های آیرودینامیکی در این تونل ها اختصاص یافته است. در فصل پنجم نیز نکات کاربردی فراوانی درباره چگونگی بهبود ویژگی های آیرودینامیکی خودروهای سواری که دانستن آن برای هر علاقه مند و طراح و مهندس خودرو جالب و ضروری است با ذکر چند نمونه عملی، از جمله تفاوت های بنیادی آیرودینامیکی نسل دوم و سوم آئودی 100 به عنوان یک شاخص و هم چنین بی ام و سری سه (کد E30 و اتاق E36) مدل 1980 و 1990 که سبب شد ضریب پسای آن از 38/0 به 32/0 کاهش پیدا کند، به عنوان یک الگوی عملی و کاربردی بیان شده است.

روش تهیه:
- خرید آنلاین در وب سایت پیتزا بوک
- ارسال پیامک به شماره: 09396024624
- خیابان انقلاب - پخش کتاب صبور- 66408958

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=2722&rnd=5472

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما