دوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینو
ارسال کننده: امید نادعلیزاده
تاریخ: 1391/5/21
تعداد بازديد : 6743

شرکت طراحی و مهندسی ایتالیایی زاگاتو را با نام هایی چون آستون مارتین و آلفارومئو می شناسند. گرچه در پیشینه نزدیک به یک قرن زاگاتو نام هایی چون ولوو، نیسان، فراری، تویوتا و غیره هم به چشم می خورند. اما سال 2012 قرعه بنام ب. ام. و اصابت کرده و نتیجه همکاری ایتالیایی-آلمانی این دو، کوپه کانسپت زیبای BMW Zagato است.

بی ام و زاگاتو بی ام و زاگاتو

ب ام و زاگاتو توسط نوریهیکو هارادا (Norihiko Harada) مدیر طراحی زاگاتو خلق شده است. هود یا دماغه بلند و کشیده و کابین و محل نشستن سرنشینان در یک سوم عقب خودرو، دم کوتاه و سقف منحنی با دو برجستگی حباب مانند، همگی تشدید کننده طراحی دینامیک زاگاتوی کوپه می باشند که البته بسیار به نمونه های آستون مارتین شبیه می باشد. از پهلوها این خودرو کاملا برگرفته از ب ام و Z4 است.

بی ام و زاگاتو بی ام و زاگاتو

در جای جای خودرو حروف Z را مشاهده می کنید. همچنین رنگ قرمز خاص که با رنگ آمیزی ویژه ای ایجاد شده جلب توجه می کند. در نقاشی این خودرو ابتدا یک لایه سیاه و سفید و نقره ای ایجاد و سپس شش لایه رنگ قرمز روی آن کشیده شده و در انتها دو لایه رنگ روشن قرمز برای شفافیت بروی بدنه قرار گرفته است.

چرخ های 19 اینچی آلیاژی زاگاتو ساده و زیبا به نظر می رسند. در نمای عقب یک پنل شفاف که حتی روی چراغ ها را هم پوشانده و همچنین اگزوزهای دوبل با طرح جدیدو هماهنگ با شکل چراغ های عقب و همچنین گلگیرهای باد کرده، تصویری خاص و منحصر به فرد ایجاد کرده اند.

بی ام و زاگاتو بی ام و زاگاتو

این خودرو اولین همکاری شرکت طراحی ایتالیایی زاگاتو و بی ام و است. این خودروی آزمایشی که در حال حاضر مجوز تردد در اروپا را دارد، دارای بدنه از آلومینیوم و شیشه است.

در داخل اتاق هم استفاده از چرم دست دوز با کنتراست قرمز و مشکی بوضوح از سبک BMW و سلیقه زاگاتو خبر می دهند.

موتور قرار گرفته روی این خودرو 3 لیتری مجهز به دو توربو می باشد. یک گیربکس شش سرعته دستی مجهز به کلاچ دوبل هم وظیفه انتقال نیرو به چرخ های عقب را بر عهده دارد. اطلاعات فنی بیشتری از این موتور منتشر نشده است. بعید است این کوپه آلومینیومی رنگ خط تولید را ببیند. حتی درصورت تولید تیراژ آن محدود و قیمت آن نیز بالا خواهد بود.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1032&rnd=5682

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما