دوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینوفیلانودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: varesh
تاریخ: 1392/2/1
تعداد بازديد : 5494

دیزاین، تاریخچه، تئوری، فلسفه و زمینه های طراحی محصولکتاب دیزاین، تاریخچه، تئوری، فلسفه و زمینه های طراحی محصول نوشته پرفسور برنهارد ای. بوردک آلمانی تبار است که علی مولائی در سال 2005 منتشر شد به فارسی ترجمه کرده است.

در فصل ابتدایی این کتاب به مفهوم طراحی پرداخته شده است. در فصل طراحی و تاریخ، روند طراحی در قرن بیستم بررسی شده است. توضیحاتی در مورد ورک باند، باوهاوس و تأثیر آن بر فرهنگ طراحی محصول، مدرسه طراحی اُلم و تأثیرات آن بر فرهنگ طراحی محصول، کمپانی براون و دیتر رَمس، طراحی خوب، دهه 1960 و اتفاقاتی که برای مقوله طراحی با جنبش های مخالف افتاد؛ آورده شده است.

فصل طراحی و جهانی شدن، به مسئله طراحی در کشورهایی چون بریتانیا، آلمان، اتریش، سوئیس، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، ایالات متحده، کانادا، اسکاندیناوی، روسیه، چین، هنگ کنگ، ژاپن، کره، سنگاپور و غیره آورده شده است.

در فصل طراحی و روش شناسی درباره مباحث شناخت شناسی (Epistemology)، فلسفه، نشانه شناسی (Semiotic)، پدیده شناسی (Phenomenology)، هرمنیوتیک (Hermeneutic) و روش شناسی طراحی مطالب مفیدی آورده شده است.

در فصل طراحی و تئوری، درباره کارکرد اطلاعاتی محصول، کارکرد ارتباطی محصول، کارکردهای زیبایی شناسی، کارکرد نمادگرا و زبان محصول مباحث ارزنده ای مورد بررسی قرار گرفته است.

فصل آخر که طراحی و مفاهیم آن می باشد؛ رویکردها و گرایش های جدید طراحی مانند طراحی سازمانی، طراحی خدماتی (Service design)، مدیریت طراحی (Design managment)، طراحی راهبردی (Strategic design) و ارتباط معماری با طراحی و معمارانی که به مثابه طراحان کار کرده اند؛ توضیحات مناسبی آورده شده است. در قسمت آخر این فصل به مقوله میکروالکترونیک، طراحی سخت افزار و نرم افزار، عصر زیست شناسی و سایبورگ پرداخته شده است.

مشخصات کتاب:
نویسنده: برنهارد ای. بوردک
مترجم: علی مولائی
ناشر: کتاب وارش
قطع: وزیری
تعداد صفحه: 304 گلاسه، 43 صفحه رنگی
شابک: 6-6-92531-600-978
سال انتشار: 1391
قیمت چاپ اول: 13500 تومان
آدرس انتشارات: تهران، خیابان انقلاب، ابتدای خیابان دانشگاه، بن بست پورجوادی، پلاک 7، طبقه دوم
تلفن: 66482933

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1081&rnd=5494

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما