بسته های آموزشی راینوفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: فراز قضات
تاریخ: 1393/4/28
تعداد بازديد : 5826

یکی از مهم ترین ابزارهای طراحان داخلی برای پیدا کردن مشتریان جدید، نمونه کارهای آنهاست. پورتفولیو یک کتابچه ی دستی و یا الکترونیکی است که نمایانگر شماری از بهترین کارهای یک دکوراتور داخلی است. این کتابچه عاملی است که مشتری به کمک آن پی می برد که سبک کاری دکوراتور دقیقا همان چیزی است که دنبال آن است.

ساخت یک پورتفولیو می تواند در چند مرحله ی ساده انجام شود و عاملی ضروری برای پیشرفت کار شما و حتی سوابق شما برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی است. در زیر به بررسی 5 گام برای ساختن پورتفولیو می پردازیم:

1- ساخت و ایجاد پورتفولیوی دستی یا آنلاین
داشتن هر دو نوع پورتفولیو می تواند برای شما سودمند تر باشد. شما همیشه می توانید پورتفولیوی دستی خود را در ملاقات با مشتریان به همراه داشته باشید و همچنین به راحتی می توانید کارهای خود را در پورتفولیوی آنلاین خود قرار دهید. برای ساخت پورتفولیوی آنلاین کافیست در سایت های رایگان ایرانی و خارجی که به این منظور به وجود آمده اند عضو شوید. برای پورتفولیوی دستی خود کافیست پوشه ای با بدنه ای مقاوم و زیبا و رسمی که ظرفیت آرشیو مناسبی برای صفحات پرینت شده ی شما داشته باشد تهیه کنید.

2-تهیه عکس از قبل و بعد از اجرای پروژه
اگر تا کنون پروژه ای انجام نداده اید، بهتر است به کمک خلاقیت خود به تغییر دکور خانه ی خود و دوستان و آشنایانتان بپردازید و از جزئیات کار خود عکس هایی با زاویه بسته تهیه کنید و همچنین از کلیت کار نیز عکس هایی با زاویه های مختلف تهیه کنید.

3- انتخاب تصاویر مناسب
بین 7 تا 10 عکس را از میان عکس های گرفته شده انتخاب کنید و آن ها را در پورتفولیوهای خود قرار دهید.

4- درج توضیحات مناسب
خلاصه ای از شرح کار خود، اسکچ های زده شده و اطلاعات ضروری را در کنار عکس ها به پورتفولیوی دستی خود اضافه کنید. برای مثال اگر شما دکوراسیون یک حمام را عوض کرده اید خلاصه ی شرح کار شما می تواند به این صورت باشد: این حمام مرده و یکنواخت با براق کردن کاشی های کهنه ی آن و همچنین اضافه کردن اجزای کوچکی (مانند حوله و شمع و... ) به رنگ های لیمویی و کرم و قهوه ای و همچنین اضافه کردن تابلوی عکس بزرگی با رنگ های متناسب با فضا، حالتی زنده تر به خود گرفت.

5- به روز رسانی
به صورت دوره ای پورتفولیوهای خود را به روز کنید و در حین انجام کارهای جدید برای مشتری های جدید، موقعیت های جدیدی را که بر روی آنها کار کرده اید را در پورتفولیو قرار دهید.

چند نکته ی ضروری:
• از دیدن نمونه کارهای دیگران در زمینه ی دکوراسیون داخلی غافل نشوید.
• سعی کنید توانایی های خود را در ایده دادن و ساختن احجام و اشیاء دکوراتیو کوچک تقویت کنید.
• از شروع کار نترسید. ممکن است مشتری اول، مشتری دوم، مشتری سوم را از دست بدهید. اما با هوشیاری می توانید ادبیات و خواسته های مشتری ها را در همان چند برخورد اول بشناسید و از آن پس موفق تر عمل کنید.

پورتفولیو طراحی داخلی

پورتفولیو طراحی داخلی

منابع:
http://www.ehow.com/how_6978841_create-interior-decorating-portfolio.html
http://garrisonhullinger.com/2011/11/23/chic-city-livin
http://penipeni.com/interior-design-portfolio-samples

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1198&rnd=1493

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما