فیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلی
ارسال کننده: زهرا مریخ پور
تاریخ: 1394/5/14
تعداد بازديد : 6177

دستوالعمل های فیل آبی برای ایده یابیعنوان: دستورالعمل های فیل آبی برای ایده یابی
نویسنده: محمد حسین نیرومند
چاپ: سوم، 1393
ناشر: فرهنگسرای میردشتی
بها: 250,000 ریال

قسمتی از متنی که خود نویسنده در انتهای کتاب آورده است:
" از هم اکنون برخی از واکنش ها در قبال موضوع کتاب حاضر را پیش بینی می کنم!
گروهی یافتن ایده در هنر را نوعی الهام شهودی می دانند پس با صراحت با چارچوب های مستند این کتاب مخالفت خواهند کرد. علی رغم این مخالفت، پیشاپیش به آ ن ها احترام می گذرام. چون خود نیز به این الهام شهودی در برخی موارد باور دارم. گروهی هیچ گونه قاعده مندی را برای هنر جائز نمی دانند. از نگاه آن ها این گونه کتاب ها ارزش خواندن ندارند. متاسفانه در دوره پست مدرنیسم باید این گونه نظرها را تحمل کرد! گروهی دیگر قضاوت منصفانه ای خواهند داشت و از این که به کارگیری این اصول در نهایت به قالبی شدن آثار منجر خواهد شد نگران هستند. گروهی از دانشجویان هم این کتاب را کمک درسی و حل المسائل تلقی خواهند کرد!

آخرین گروه همان هایی هستند که به آن ها دل بسته ام؛ آستین بالا خواهند زد و در این راه صعب مرا هم راهی خواهند کرد. این گروه باور دارند که این قواعد تنها در بخش کوچکی از دنیای هنر کاربرد دارد، دنیایی که علی رغم کوچکی اش، بسیار وسیع و غیر قابل تصور است..."

خیلی از ما به دلایل مختلف، اغلب ایده قابل قبولی برای کارهای گرافیکی به ذهن مان نمی رسد. خیلی ها فکر می کنند که خلاقیت و ذهن شکوفا عطیه ای الهی هست که به عده معدودی داده شده و به عده ای نه. از همین روی، باب خلاقیت را برای خودشان مختومه فرض می کنند و به این باور می رسند که آدم های خلاقی نیستند.

برخلاف این نوع نگاه، نویسنده کتاب بر این اعتقاد است که از طریق مجموعه ای از دستورالعمل ها تا حدود زیادی می شود به فرایند ایده یابی دست پیدا کرد. وی از طریق دسته بندی انواع ایده ها در شانزده روش به این مهم دست پیدا کرده است.

نکته ای که نویسنده بر روی آن تأکید می کند این است: تنها راه برای موفقیت در به کارگیری این اصول، ذهنی کردن آن هاست.
آن چه در این کتاب مشهود است تلاش و کوشش عظیم نویسنده در قاعده مند کردن مسائل حوزه ایده یابی است، علی رغم این ساختار، متن کتاب ابدا خسته کننده، خشک و ماشینی نیست. شوخی های نمکین در میان کار و شیوه نگارشی نویسنده کتاب را خواندنی کرده است. این کتاب صرفا برای ایده یابی ست و نه چیز دیگر. مسائلی مانند ترکیب بندی، لی اوت، زیبایی شناسی و ... مواردی نیست که این کتاب بخواهد به آن ها پاسخ دهد.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1325&rnd=9728

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما