دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
تاریخ: 1394/9/17
تعداد بازديد : 5308

دیزاین بریف تفهیم نامه طراحی

«دیزاین بریف، تفهیم نامه طراحی» نوشته Peter L. Phillips با ترجمه سلمان یافت آبادی از سوی موسسه پژوهشی چاپ و نشر نظر منتشر شد. این کتاب به طراحان کمک می کند از گرفتاری های سنتی مشاغل هنری رها شده و حرفه خود را به مانند سایر مشاغل حرفه ای به صورتی موفق و مؤثر اداره کنند.

این کتاب یکی از شاخص ترین منابع کاربردی در رشته جدید مدیریت طراحی است که در حین آموزش عملی شیوه های مدیریت طراحی و مفاهیم مرتبط با آن با لحنی روان و صمیمی، به عنوان مرجعی جامع به دیزاین بریف و نحوه کار با آن می پردازد.

در بخشی از مقدمه مترجم می خوانیم که:
"این کتاب برای همه طراحان است، طراحان گرافیک، طراحان صنعتی، معماران و همه طراحان دیگری که برای سفارش دهنده کار می کنند و هرروز با درخواست های متعدد سفارش دهنده دست وپنجه نرم می کنند. همه طراحانی که "از مشکلات به تنگ آمده اند" و معتقدند که "سفارش دهنده طراحی را نمی فهمد"، همه طراحانی که "نمی خواهند زیر بار حرف زور بروند". همه طراحانی که وقت کم می آورند و همه طراحان از هر نوع و در هر حیطه ای که "هیچ وقت از نتیجه کار خود راضی نیستند". این کتاب راهکارهایی را ارائه می دهد تا همیشه از عمده این مسائل فارغ شوید، سفارش دهنده را راضی کرده و از حرفه خود لذت ببرید. از طرف دیگر این کتاب برای مدیران سازمان ها و صنایع، مدیران و کارشناسان روابط عمومی، مدیران و کارشناسان بازاریابی و فروش، مدیران برند، کارآفرینان و همه افرادی که در جایگاه کارفرما و سفارش دهنده قرار می گیرند و از مقوله طراحی در کسب وکار خود بهره می برند، در حکم راهنمایی گام به گام است برای آنکه بتوانند فرآیند طراحی را با نیازهای خود همراه کنند و از طریق طراحی به اهداف تعریف شده تجاری یا سازمانی خود دست پیدا کنند.

تفهیم نامه طراحی:
واژه "تفهیم نامه طراحی" که در این کتاب برای اولین بار به عنوان معادلی برای دیزاین بریف معرفی شده است، معرف ابزاری است که در سرتاسر کتاب مبنای ارتباط مؤثر میان طراح و سفارش دهنده قرارگرفته و در آموزش کارفرما نسبت به مقوله طراحی، تعامل و درک متقابل میان طراح و کارفرما، اداره و کنترل پروژه طراحی و درنهایت مدیریت جلسه انتخاب طرح نهایی نقش بسیار پررنگی ایفا می کند.

کتاب «دیزاین بریف، تفیم نامه طراحی» که یکی از کتاب های مهم توصیه شده توسط "انجمن مدیریت طراحی DMI" است به طراحان کمک می کند تا با بخشی از دانش روز جهان درباره این حرفه آشنا و از گرفتاری های سنتی مشاغل هنری رهاشده و حرفه خود را به مانند سایر مشاغل حرفه ای به صورتی موفق و مؤثر اداره کنند. درنهایت کتاب "دیزاین بریف، تفهیم نامه طراحی" درباره بسیاری از آن چیزهایی است که معمولاً و شاید هرگز برای طراحان تدریس نمی شود!

برخی از سرفصل های این کتاب:
- بالاخره تفهیم نامه طراحی چیست؟
- مسئولیت تدوین تفهیم نامه با کیست؟
- مفاد ضروری یک تفهیم نامه طراحی
- تصویب تفهیم نامه طراحی
- استفاده از تفهیم نامه طراحی
- تحلیل فضای رقابت
- ایجاد اعتماد و اعتبار برای مقوله طراحی
- استفاده از تفهیم نامه طراحی در فرآیند تصویب طرح نهایی
- یک مدیر طراحی کیست؟
- اندازه گیری نتایج طراحی
- نمونه ای از تفهیم نامه طراحی
- پیشگیری و غلبه بر مشکلات
- برنامه ریزی برای حرکت به جلو

"دیزاین بریف، تفهیم نامه طراحی" در 1300 نسخه و 292 صفحه به مبلغ 17 هزار تومان قابل تهیه می باشد.

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1366&rnd=7258

نظر بازديدکنندگان (5)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما