دوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
تاریخ: 1395/5/18
تعداد بازديد : 2336

بسیاری از داوطلبان پس از شرکت در آزمون سراسری فراموش می کنند که هنوز کارهای دیگری هم برای قبولی در رشته ی مورد علاقه شان مانند انتخاب رشته صحیح وجود دارد. این دسته از داوطلبان قبولی خود در دانشگاه ها را به دست شانس و تقدیر می سپارند و متوجه نیستند که قبولی در دانشگاه ها یک انتخاب است!

متاسفانه هر ساله بسیاری از داوطلبان با رتبه های بسیار خوب به دلیل عدم داشتن آگاهی لازم در زمان انتخاب رشته از تحصیل در رشته ی مورد علاقه شان باز می مانند و بعد ادعا می کنند که برای قبولی شانس نداشته اند! قبولی در دانشگاه های معتبر علاوه بر داشتن یک رتبه خوب نیاز به یک انتخاب رشته صحیح و دقیق دارد.

با توجه به وجود رشته های نیمه متمرکز(رشته های موجود در دانشکده صدا و سیما ورودى از بهمن ماه) و متمرکز خاص (دارای آزمون عملی ولى ورودى از مهرماه) و متمرکز (بدون آزمون عملی)، و ظرفیت های پایین و محدود در رشته های کنکور هنر، یک انتخاب رشته صحیح بیش از دیگر کنکورها مهم و سرنوشت ساز است. بسیاری از داوطلبان برای این مسئله ی مهم از انتخاب رشته سایت سازمان سنجش یا دیگر مراکز یا نرم افزارهای گوناگون استفاده می کنند و یا حداکثر به یک مشاور تحصیلی مراجعه می کنند که تخصصى در کنکور هنر ندارد. این موضوع باعث به وجود آمدن مسائل زیر می شود:

  • انتخاب رشته بر اساس ظرفیت های سال قبل، زیرا به روزرسانی هر ساله این نرم افزارها هزینه های زیادی را در بردارد. به همین دلیل غالباً در این نوع از انتخاب رشته با توجه به اینکه هر ساله ظرفیت ها در دانشگاه های مختلف کم یا زیاد می شود، موجب می شود تا داوطلب به اشتباه بیفتد.
  • هدف اصلی این نرم افزارها، پیش از هر چیز صرفاً دادن یک "قبولی" به داوطلب است و به همین دلیل علاقه و اولویت های وی را مدنظر قرار نمی دهد.
  • مقایسه داوطلب با ترازهای قبولی در سال گذشته بدون در نظر گرفتن ترازهای همان سال که موجب می شود داوطلب در انتخاب اولویت های خود دچار اشتباه شود.
  • در نظر نگرفتن تفکیک جنسیتى در بعضى از رشته های هنر که از سال 91 ایجاد شده است. و این مسئله باعث می شود تا غالباً داوطلبان با در نظر گرفتن ظرفیت کل در مورد به اشتباه بیفتند.
  • عدم در نظر گرفتن رتبه در زیرگروه های کنکور هنر و سهمیه ها و شرایط خاص که در کنکور هنر بسیار مهم و تعیین کننده است.
  • عدم داشتن اطلاعات کافی مشاورین غیرمتخصص کنکور هنر، در رابطه با رشته ها و دانشگاه های کنکور هنر که موجب یک اولویت بندی و انتخاب ناصحیح می شود.
  • و...

بسیاری از داوطلبان با در نظر گرفتن این موارد تصمیم می گیرند تا این مسئله مهم را خود به تنهایی انجام دهند اما به دلیل عدم اطلاعات کافی درباره ی رشته های دارای شرایط خاص، عدم اطلاع از پایه و اساس سیستم سازمان سنجش برای اعلام قبولی افراد، بررسی غلط کارنامه و رتبه های مهم برای انتخاب رشته (رتبه کل در سهمیه، رتبه کشوری، رتبه در 5 زیر گروه، رتبه در سهمیه زیر گروه، رتبه کشوری در زیر گروه و نمرات تراز و غیره... ) جای گذاری غلط رشته های متمرکز و متمرکز خاص و نیمه متمرکز نسبت به یکدیگر (که حتی ممکن است باعث عدم قبولی در هیچ یک از رشته ها گردد. ) و موارد بسیار دیگر از تحصیل در رشته ی مورد علاقه ی خود حتی با بهترین رتبه ها باز می مانند.

برای یک انتخاب رشته صحیح و دقیق به کسی که تخصص کنکور رشته ی شما را دارد مراجعه کنید:
با رتبه1 کنکور هنر انتخاب رشته کنید!

مسعود کثیری فر
- رتبه کل 1 در کنکور سراسری هنر سال 83 در مقطع کارشناسی
- رتبه 12 کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی در سال 87
- عضو بنیاد ملی نخبگان
- مدیر عامل و مؤسس گروه آموزشی هونر

تفاوت این انتخاب رشته در مشاوره تخصصی با رتبه1 کنکور هنر، در نظر گرفتن اولویت های فردی هر داوطلب در زمینه رشته و شهر مورد علاقه محل تحصیل، مشاوره به صورت فردی و ارائه اطلاعات رشته های مختلف در کنکور هنر، در نظر گرفتن ظرفیت ها و شرایط خاص هر دانشگاه، اولویت های دانشگاه ها نسبت به یکدیگر، انتخاب رشته بر اساس نمره تراز داوطلبان همان سال و... است.

داوطلبان ساکن در شهرستان می توانند با هماهنگى تلفنى و به صورت غیرحضوری با ارسال مدارک خود به ایمیل مؤسسه به آدرس infohoonar.com از مشاوره با رتبه1 کنکور سراسری استفاده نمایند!

فراموش نکنید قبولی در دانشگاه، بیش از آنکه به شانس و تقدیر مربوط باشد حاصل آگاهی و قرار گرفتن در یک مسیر صحیح و یک انتخاب درست است. برای رزرو وقت مشاوره جهت انتخاب رشته بر روی این لینک کلیک کنید و فرم مربوطه را پر نمائید و یا با شماره های مؤسسه (داخلی1) تماس حاصل فرمائید.


تلفن: 77201320(021)
آدرس سایت: www.hoonar.com

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1449&rnd=553

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما