دوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینو
ارسال کننده: اسمعیل پیش باز
تاریخ: 1386/8/18
تعداد بازديد : 4570

در جریان صحبت هایی که این روزها درباره طراحی پایدار  وجود دارد و دانشجوی طراحی بسیاری از وقت خود را به فکر کردن درباره اینکه چطور می تواند طرح هایش را هرچه بیشنر بهینه، سالم و از نظر محیطی پایدار بسازد. اما باوجود حجم صحبت ها درباره طراحی پایدار چیزی که اغلب به آن اشاره نمی شود وجود پایداری در جو دانشکده ها و مدارس طراحی می باشد.

در اینجا به 5 نکته برای بازگشت به یک زندگی دانشجویی پایدار اشاره می شود:

1- یاد بگیرید که چگونه وقتتان را سازماندهی کنید
یک زندگی سالم با اراده شما آغاز می شود. بزرگ ترین مشکل دانشجوها به عقب انداختن کارهای کلاسی و تحویل پروژه ها می باشد، بنابراین خودداری از این عمل شما را قادر خواهد ساخت، تعادل زندگی تان را به طور مؤثری بیشتر کنید. من دریافتم که تنظیم اهداف درونی و در نظر گرفتن ضرب العجل در یک تقویم می تواند واقعا به شما برای مبارزه با عقب انداختن کارها، کمک کند. ابزار مطلوب برای این کار استفاده از یک تقویم هشداردهنده مثل تقویم روی گوشی های تلفن همراه و یا استفاده از تقویم های آنلاین مثل تقویم گوگلی و تقویم یاهو  می باشد.

2- کشف و استفاده از مواد مدل سازی سالم تر
دانشجوهای طراحی صنعتی با مواد شیمیایی نظیر انواع فوم ها، رزین و پشم شیشه، انواع چسب های شیمیایی و... سروکار دارند، در صورتی که به فراوانی مواد مدل سازی طبیعی و حتی ارزان قیمت وجود دارد. دفعه دیگر که می خواهید از بلوفوم استفاده کنید سعی کنید به جای آن چوب بالسا یا فوم های برپایه مواد دورریختنی ذرت به کار ببرید. مقوا و انواع ام  دی اف که بسیار فراوان، ارزان و بهداشتی(سالم تر) هستند جایگزین های مناسبی می باشند که به راحتی قابل تهیه هستند. از انواع چسب های شیمیایی نیز دوری کنید و به جای آن از چسب های حرارتی  (تفنگی) استفاده کنید. (البته مواظب باشید انگشت هایتان را نسوزانید!) و در پایان اگر جایگزین خوبی برای این مواد شیمیایی پیدا نکردید هنگام استفاده از آنها از ماسک های مخصوص استفاده کنید و پنجره ها را هنگام کار باز بگذارید.

3- به خودتان استراحت دهید و به بیرون بروید
همه شما ممکن است فکر کنید که "در کارگاه ماندن و حتی ساعت ها پشت کامپیوتر نشستن خیلی هم عالیست" اما همه ما بسادگی می دانیم که این غیر واقعیت است، واقعیت این است که ایده های ناب اغلب ناگهانی و هنگامی به ذهن می رسند که اصلا روی آن موضوع تمرکز نکرده ایم مثلا هنگامی که درخیابان قدم می زنیم و یا وقتی که به کار دیگری مشغولیم و حتی هنگام خواب. طراحان خوب به سینما می روند، با دوستانشان ناهار می خورند و از جهان پیرامونشان الهام می گیرند. ولی وقتی می خواهید از صفحه نمایش کامپیوترتان نتیجه دلخواه را کسب کنید محدودیت هایی برای الهام گرفتن وجود دارد؛ هم برای خلاقیت و هم برای معقولیت تان این امر ضروریست.


4- محل کارتان (کارگاه، آتلیه،...) را پربازده کنید
وقتی در وضعیت ناراحت هستید و یا حواستان پرت است تمرکز بر روی کار بسیار سخت می باشد. میزتان را تمیز نگه دارید و از به هم ریختگی آن جلوگیری کنید. یک چراغ مطالعه " ال -ای-دی" خوب روی میزتان نصب کنید (انرژی کمتری مصرف می کند و حرارت ناشی از آن کمتر می باشد)، و ارتفاع میز و صندلی تان را از نظر ارگونومیکی متناسب ارتفاع خود تنظیم کنید به طوری که در یک حالت قائم و گوش بزنگ بنشینید (یا اگر دوست دارید ایستاده کار کنید!). یک بطری آب همیشه کناردستتان باشد (بطری نوشابه مناسب می باشد!)، و یک ام-پی-تری پلیر هم بد نیست البته صدای هدفون تان بلند نباشد (که کناردستی هایتان عذاب نکشند!).

5- بدانید که چه وقت می خواهید بخورید، ورزش کنید و بخوابید
وقتی شما گرسنه، بیخواب و یا خسته باشید از نظر روانی گوش بزنگ و پربازده بودن سخت است، بدنتان به غذا، استراحت و ورزش نیاز دارد تا سرحال بماند. یک ورزش سبک و روزانه را شروع کنید (نظیر آهسته دویدن یا کلاس های ایروبیک که اخیرا بسیار رایج شده است)، خوراکی های سبک و مقوی دم دستتان روی میز باشد (مثل میوه و آجیل که جواب خود را پس داده اند!)، اگر شما بخواهید تا ساعت 5 صبح با خوردن 5 فنجان قهوه بیدار بمانید (به خاطر هر کاری) روشنایی روز را که نمی توانید به تأخیر بیاندازید خورشید خواهد آمد! چه بهتر که یک خواب کامل شبانه داشته باشید تا روزتان واقعا پربازده شود.

6- بیاموزید که بعضی جاها از کلمه " نَه" استفاده کنید (نَه بگویید)
یک سبک زندگی سالم و پربازده با خود شما شروع می شود و با خود شما به پایان می رسد. یاد بگیرید که چه طور جلوی مشکلات بایستید و در مقابل فشار برخوردهای ناسالم اطرافیانتان تسلیم نشوید. شما باهوش هستید شما در دانشکده دیزاین تحصیل می کنید، شما به اندازه کافی باهوش و زیرک هستید که خوب را از بد تشخیص بدهید. استادتان به شما فشار می آورد، دوستان نزدیکتان سر اینکه چه کسی می تواند ساعات بیشتری را نخوابد با شما مسابقه می دهند! به آنها توجهی نکنید، ساده لوح بودن در زندگی واقعی چیزی برایتان به ارمغان نخواهد آورد؛ هیچ یک از طراحان معروفی که شما تحسینشان می کنید از نوع افرادی نیستند که راضی باشند و وضع اطرافشان را به حال خود بگذارند.

منبع انگلیسی: http://www.core77.com/hack2school/crashcourse.asp
نوشته: جیل فرن باخر (دانشجوی طراحی مدرسه معماری دانشگاه کلمبیا)

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=147&rnd=4307

نظر بازديدکنندگان (3)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما