دوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره حضوری آنلاین طراحی خودروفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینو
ارسال کننده: nedaei96
تاریخ: 1396/4/26
تعداد بازديد : 2005

اسباب بازی و هویت کودک ایرانیعنوان کتاب: اسباب بازی و هویت کودک ایرانی
مولفان: دکتر احمد ندایی فرد و خانم الناز اکبریان
ناشر: انتشارات دانشگاه الزهرا

جدا از بحث آموزش و پرورش رسمی و تأثیر آن بر فرهنگ آموزی، محیط اطراف و ابزارهای مورد استفاده نقشی تأثیر گذار در شکل گیری هویت فرهنگی جوامع بازی ی کنند اسباب بازی ها، اصلی ترین ابزار در دوران کودکی محسوب می شوند که نقش آموزشی نیز دارند. هر اسباب بازی، حاوی پیامی است با انباشته شدن پیام های گوناگون، نظام فکری، شخصیتی و هویتی کودک شکل می گیرد. از این رو می توان بازی ها و اسباب بازی ها را ابزاری حائز اهمیت و مناسب برای انتقال ارزش ها فرهنگ جامعه به حساب آورد.

هدف اسباب بازی ها، انتقال آن دسته از اطلاعات، نمادها و پیام هایی است که هر جامعه ای خواستار آموزش آن ها به کودکان می باشد. طراحان از طریق اسباب بازی ها، پیام هایی را به کودکان انتقال می دهند که از آن طریق اسباب بازی را به ابزرای مفید و کارآمد و یا مخرب، در شکل گیری شخصیت کودکان تبدیل خواهد کرد. امروزه اکثر اسباب بازی های کودکان ایرانی را، اسباب بازی های وارداتی با فرهنگ های گوناگون تشکیل می دهد. از این رو محتوای پیام های انتقالی و آموزشی آن ها متناسب با فرهنگ ایرانی نیست.

این کتاب در نظر دارد ضمن بررسی عوامل شکل دهنده اسباب بازیها در فرهنگ سازی هویت کودکان به این مطلب بپردازد که می توان با طراحی و تولید اسباب بازی های جذاب و متناسب فرهنگ ایرانی، کودکان را در جهت صحیح آموزش داد و آن ها را با اصل و ریشه ی فرهنگی شان آشنا ساخت.

برای سفارش آنلاین این کتاب می توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید:
http://research.alzahra.ac.ir/ebooks/index.php/product/asbabbazi-kodakan

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1541&rnd=5767

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما