دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودروبسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
تاریخ: 1397/4/19
تعداد بازديد : 957

هونردر آزمون عملی طراحی صنعتی از شما چه می خواهند؟
هر محصولی که در اطراف شماست، از طراحی به خصوصی برخوردار است. طراحی صنعتی ترکیبی از هنر و صنعت می باشد. وظیفه ی یک طراح صنعتی طراحی محصولاتی است که علاوه بر زیبایی، دارای کارایی لازم برای کاربر نیز باشد. آنچه که موجب موفقیت یک طراح صنعتی می شود بیش از یک طراحی بی عیب و نقص داشتن ایده و خلاقیت است.

این رشته که از طرفداران زیادی برخوردار است به شاخه های مختلفی از قبیل طراحی محصول، طراحی مبلمان داخلی و شهری، طراحی جواهرات و... تقسیم می شود. به دلیل داشتن طرفداران زیاد این رشته در کنکور هنر و همچنین آزمون عملی که هر ساله از طرف سازمان سنجش برای انتخاب دانشجویان اتفاق می افتد و عدم وجود رشته ای در دوره های تحصیلی هنرستان با عنوان "طراحی صنعتی" قبولی در این رشته کمی سخت می شود.

مؤسسه هونَر هر ساله با داشتن استاد گرانقدری چون مصطفی آروند که جوایز بسیار زیادی در حوزه ی این رشته ی پرطرفدار دارد، موفق شده تا با بالاترین درصد قبولی در بخش آزمون عملی هنرجویان زیادی را در این رشته وارد بهترین دانشگاه ها کند.

آزمون عملی طراحی صنعتی که نقش بسیار مهمی در قبولی داوطلبان هر ساله ایفا می کند از دو بخش تئوری و عملی برخوردار است. در بخش تئوری داشتن شناخت کافی نسبت به مسائل فنی، شناخت نسبت به ابزارآلات صنعتی و سؤالاتی از قبیل سؤالات زیر برای نمونه برای هنرجویان مطرح می شود:
1. اندازه خط کشی های عابر پیاده در چهارراه ها؟
2. شکل چرخ صندلی کامپیوتر داده شده و سوال شده است که چرا به این شکل است؟
3. تصویر یک نوع قالب گیری داده شده است و نام روش قالب گیری سوال شده است.
4. تصاویر چند صندلی داده شده است و سوال این است که کدام برای میز کامپیوتر ساخته شده است؟
5. تصویر قطعه ای از موتور خودرو و سوال در مورد نام آن؟

در بخش عملی این آزمون، از داوطلبان خواسته می شود تا با داشتن خلاقیت و نوآوری نسبت به طراحی محصولات خواسته شده با قدرت اسکچینگ، طراحی و جنس خط در طراحی صنعتی، ارگونومی و طراحی بر اساس پرسپکتیو، رنگ گذاری، راندو، نقشه های فنی، مواد و روش های ساخت و... اقدام کنند. از نمونه سؤالات این بخش می توان چند نمونه زیر را مطرح کرد:
1. تصویر یک حجم داده شده که با چند خط برش داده شده است، حجم گسترده آن را رسم نمایید.
2. نحوه کنار هم قرار گرفتن نقوش روی توپ های والیبال، بسکتبال و فوتبال را بکشید.
3. تصویر موتور گازی داده شده و از داوطلبان خواسته اند که قطعات ناقص آن را کامل کنند.
4. با الیاف طبیعی مثل علف، محفظه ای برای حمل 12 عدد تخم مرغ طراحی کنید.
5. با یک مقوای A3 یک حجم غیر متداول طراحی کنید.

استاد مصطفی آروند هر ساله با توجه به شناخت کافی نسبت به مصححین و مباحث مربوطه در آزمون از تکنیک تا اجرا، ایده پردازی و خلاقیت، کلیه مباحث فنی و تکنیکی را مدنظر قرار داده و موجب موفقیت بسیاری از هنرجویان شده است. کلاس های ایشان، برای آزمون عملی طراحی صنعتی به صورت انحصاری در مؤسسه هونَر برگزار می شود.

تلفن: 77201320(021)
آدرس سایت: www.hoonar.com

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1608&rnd=9767

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما