دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرو
ارسال کننده: لادن سلما سی
دسته بندی: لغات تخصصیشخصیت ها
تاریخ: 1386/9/2
تعداد بازديد : 3308

Ross Lovegrove

تیغ سرامیکیمتولد 1958 در کاردیف، بریتانیا، محل کار لندن، بریتانا
لاوگرو در پلی تکنیک منچستردرس می خواند ودر سال 1983 در دانشگاه هنر رویال تحصیلات تکمیلی خود رابه اتمام رساند. در اوایل دهه 1990 او یکی از، تعداد زیاد طراحان انگلیسی شد که در اروپا ویا جاهای دیگر به دنبال تولید طرح هایشان بودند. لاوگرو مبلمان، ظروف آشپزخانه، کامپیوتر و تولیدات دیگر برای شرکت هایی نظیر Frog Design، نول، پاتری بارن، التنستیج، کاپلینی Cappellini، کارتل Kartell، پژو  و سونی طراحی می کرد. وی به طور کلی در طرح هایش از فرم های ارگانیگ و طبیعی بهره  می گیرد و به عنوان یک طراح علاقه مند به طراحی ارگانیک شناخته شده است. بعضی از فرم هایی که او در کارهایش اجرا می کرد، تحت تأثیر توده های سنگی صیقلی هنری مور، پیکر تراش انگلیسی بود.

علاقه لاوگرو به مواد و تکنولوژی جدید، مشتریان بین المللی را جلب او کرد؛  تیغ صورت تراشی سرامیکی که لاوگرو طراحی کرده بود، به اعتقاد بسیاری،  نتیجه علاقه او به مواد و تکنولوژی جدید بود.

آثار او در موزه هایی نظیر موزه مدرن نیویورک، موزه گوگنهایم نیویورک، Axis center در ژاپن، مجتمع جرج پمپیدو در پاریس، موزه دیزاین لندن و... یافت می شود.

وی در نوامبر سال 2005 از طرف مجله تایمز (Times magazine) و CNN برنده جایزه تکنولوژی جهانی (Worlds technology award) شد و در همان سال به خاطر طراحی برای Vitra برنده جایزه طراحی Reddot شد.

صندلی Go
صندلی " گو  GO طراحی شده در سال 2001

منبع: کتاب Designer on design

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=162&rnd=5786

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما