دوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتبسته های آموزشی راینو
تاریخ: 1398/2/28
تعداد بازديد : 945

یکی از جذاب ترین رشته های تحصیلی برای جوانان و دانشجویان در دانشگاه، رشته طراحی صنعتی است. رشته ای که زیبایی شناسی هنر را با دانش فنی و سلیقه فرهنگی به صورتی جامع ترکیب می کند و یکی از جلوه های پررنگ و کامل علوم انسانی (مارکتینگ، روانشناسی، مردم شناسی و …) در مباحث زیبایی شناسی و هنر شناخته می شود. به همین دلیل است که علاوه بر فارغ التحصیلان کارشناسی طراحی صنعتی ، با تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان رشته های دیگر مواجه می شویم که در کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی شرکت می کنند و تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته طراحی صنعتی می گیرند.

معمولا چه کسانی در کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی قبول می شوند؟

واقعیت قابل تامل در این زمینه ترکیب قبول شدگان دانشگاه های سراسری در مقطع کارشناسی ارشد است. اگر فقط قبول شدگان «دانشگاه های سراسری» کارشناسی ارشد را در نظر بگیریم می فهمیم که هر ساله حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد این افراد ( و حتی رتبه های تک رقمی) را فارغ التحصیلان رشته های دیگر تشکیل می دهند. رتبه ی اول کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی سال ۹۳ (شهاب عسگریان) و سال ۹۷ (سعید خانجانی) نماینگر موفقیت این طیف از افراد است.

بنابراین شانس موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی برای فارغ التحصیلان طراحی صنعتی و فارغ التحصیلان دیگر رشته ها تا حد زیادی به یکدیگر نزدیک است. در واقع عامل تمایز و برتری داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی را نه رشته کارشناسی که میزان دانش و اطلاعات داوطلبان و آموخته های علمی آنان تعیین خواهد کرد. اگر چه پیش زمینه ی علمی دیزاین و آشنایی داوطلبان با مبانی نظری دیزاین و علم مواد آنان یادگیری مطالب را آسانتر می کند.

هر ساله حدود نیمی از دانشجویان کلاس کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی در آکادمی بعد سوم از بین فارغ التحصیلان رشته طراحی صنعتی ومابقی فارغ التحصیلان رشته های دیگر هستند. این در حالی است که سطح آموزش آکادمی دیزاین بعد سوم برای کلیه ی شرکت کنندگان مشابه و یکسان است.

جزئیات دوره آمادگی کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی آکادمی بعد سوم:

این آموزش، کلیه موارد درسی و مطالبی را که در آزمون کارشناسی ارشد طراحی صنعتی مورد سوال و سنجش قرار می دهند را در برمی گیرد تا دانشجویان این دوره ها در آزمون کارشناسی ارشد طراحی صنعتی بتوانند با بهترین سطح اطلاعات و آمادگی علمی حضور یابند.

پیش از آشنا شدن با اسامی رتبه های برتر آکادمی دیزاین بعد سوم در کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی سال های گذشته به موارد زیر دقت فرمایید:

– در ۵ سال گذشته، ۷۸ درصد از پذیرفته شدگان دانشکده های هنرهای زیبا و تهران (به عنوان انتخاب اول داوطلبان کنکور ارشد طراحی صنعتی) را دانش آموختگان آکادمی بعد سوم به خود اختصاص داده اند. به طور دقیق تر ۴۵ نفر از تعداد ۵۷ نفر پذیرفته شده دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران.

– در ۵ سال گذشته ۸۸ در صد از رتبه های ۱ تا ۵ کنکور ارشد طراحی صنعتی را دانش آموختگان آکادمی بعد سوم به خود اختصاص داده اند. ( در واقع ۲۲ نفر از بین ۲۵ نفر رتبه های برتر ۵ سال گذشته )

برای مشاهده ی رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی ۹۷ که در آکادمی دیزاین بعد سوم آموزش دیده اند روی کنکور ارشد طراحی صنعتی کلیک کنید.

همچنین برای آشنایی با رزومه چشمگیر آکادمی بعد سوم در کنکور سال های ۹۳ تا ۹۶ بر روی نتایج کنکور ارشد طراحی صنعتی کلیک کنید.

از آنجایی که هیچ موفقیت و دستاوردی به صورت اتفاقی حاصل نمی شود و در نتیجه برنامه ریزی و پروسه  ای مدون، علمی و دقیق است، آکادمی دیزاین بعد سوم مبنای تمامی کلاس های گروهی خود را بر همین پایه و با هدف موفقیت حداکثری برای دانش آموختگان دوره های آمادگی کنکور کارشناسی ارشد گذاشته است.

بر اساس این هدف گذاری گروه علمی آکادمی بعد سوم سر فصل ها و بودجه بندی آموزشی خود را برگزاری تعیین و تدوین کرده است که کلیه مباحث و مطالب مطرح شده در کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی را پوشش دهد یا اینکه هر دانشجویی را به حدی از میزان و توانایی علمی برساند که بتواند رتبه ۱ کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی را کسب نماید. منوط به این که به طور کامل در برنامه آموزشی آکادمی بعد سوم جا گرفته و از زمان و امکانات آموزشی خود بهره کافی را ببرد.

کنکور ارشد طراحی صنعتی در دو مرحله (آزمون تئوری و آزمون عملی) برگزار می شود. آزمون مرحله اول یا همان کنکور تستی، ضریب ۱۰ از ۱۴ ، یعنی در حدود ۷۲% نتیجه کلی را در برمی گیرد. اینجاست که به اهمیت کنکور مرحله اول کارشناسی ارشد طراحی صنعتی در قبولی نهایی ارشد این رشته پی می بریم.

کنکور ارشد طراحی صنعتی

برنامه آموزشی آکادمی دیزاین بعد سوم برای دوره آمادگی کنکور تئوری کارشناسی ارشد طراحی صنعتی سر فصل های آموزشی زیر را در بر می گیرد.

نام درس

مدرس

تعداد ساعت آموزشی

زبان عمومی و تخصصی

حسن یعقوبی

۵۰ ساعت

تاریخ هنر و طراحی صنعتی

نواب بحرینی

۳۰ ساعت

مبانی نظری طراحی صنعتی

مهدی اصل فلاح

۲۴ ساعت

ارگونومی، آنتروپومتری و آنالیز پوسچر

زهره اریسیان

۲۴ ساعت

مواد و روش های تولید

حسن لطیفی- سعید بیابانی-سینا حسنلو

۳۶ ساعت

مباحث فنی و مکانیزم ها

علی شیخ پور

۳۴ ساعت

مشاوره و برنامه ریزی

نواب بحرینی

هر هفته تا کنکور

در کنکور مرحله اول یا همان آزمون تئوری ارشد طراحی صنعتی ۱۱۰ سوال در قالب ۴ سرفصل درسی زبان عمومی و تخصصی. مبانی نظری طراحی صنعتی. تاریخ هنر و طراحی صنعتی ایران و جهان و مواد و روش های تولید گنجانده می شود.

پس از پشت سر گذاشتن آزمون تئوری در مرحله اول، داوطلبان در صورت مجاز شدن در آزمون عملی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی در مرحله دوم شرکت نمایند. نمره کسب شده در این مرحله دارای ضریب ۴ از ۱۴ می باشد. در واقع در حدود ۲۸ درصد نتیجه کل آزمون کارشناسی ارشد طراحی صنعتی به نمره کسب شده در این مرحله اختصاص دارد.

کنکور ارشد طراحی صنعتی

نمره کسب شده در این مرحله از مجموع نمرات ۶ شیت ۵۰ در ۳۵ سانتی متر حاصل می شود. در این شیت ها ایده یا ایده های داوطلب باید از لحاظ مختلف مانند ارگونومی، زیبایی شناسی و … به صورت تصویری تشریح شود.

دوره آمادگی آزمون عملی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی در ۴ مبحث آموزشی تقسیم و ارائه می شود:

تعداد ساعات آموزشی

مدرس

نام درس

۲۱-۱۸

مهیار صامت حقیقی

اسکچینگ (طراحی دستی) و فرم دهی محصول

۱۵

معین کهریزی

راندو و رنگ آمیزی محصول

۱۸

مهدی اصل فلاح

اصول و مبانی شیت بندی

۱۲

نواب بحرینی

محتویات شیت ها و نکات امتیاز آور

در پایان، نمره کل هر داوطلب از جمع تراز علمی کسب شده در مرحله اول با تراز ۱۰ و نمره بدست آمده از آزمون عملی (کنکور مرحله دوم) با تراز ۴ بدست خواهد آمد. رتبه بندی کل و قبولی در هر دانشگاه بر اساس این نمره کل خواهد بود.

توجه: از آنجایی که در حدود ۷۲ درصد نتیجه کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی به کنکور مرحله اول (یا کنکور تئوری) مربوط می شود، و اثر گذاری کنکور عملی بسیار کمتر از آن چیزی است که اغلب داوطلبان فکر می کنند، توصیه می شود که آمادگی کنکور تئوری را بسیار جدی و مهم بدانید تا با بهترین نتیجه بدست آمده از کنکور تئوری به آمادگی برای آزمون عملی بپردازید. هرچند آمادگی برای کنکور عملی نیز بهتر است قبل از کنکور تئوری آغاز شود.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد کلاس های کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی و یا تعیین وقت مشاوره ابتدایی رایگان با تلفن آکادمی تماس و یا به محل آکادمی مراجعه بفرمایید:

تلفن:
۲۶۴۰۷۶۴۶

آدرس:
بلوار میرداماد، خیابان شمس تبریزی شمالی، پلاک ۱۴، واحد ۴

وب سایت آکادمی: 
www.idacademy.ir

همچنین برای آشنایی بیشتر با کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی و سرفصل ها و دروس آن و گفتگو با رتبه های برتر سالهای گذشته می توانید درکانال کنکور ارشد طراحی صنعتی عضو شوید.:

لینک سوپرگروه تلگرام کنکور ارشد طراحی صنعتی:
 
https://t.me/joinchat/BfhC2kNxYl1jcOdCYPFzEg

همچنین مطالب بسیار جذاب دیزاین و اخبار مسابقات دیزاین را در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آکادمی می توانید دنبال کنید:

کانال تلگرام آکادمی بعد سوم:
http://telegram.me/third_dimension_academy
صفحه اینستاگرام آکادمی بعد سوم:
https://www.instagram.com/3rd_dimension_academy

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1653&rnd=5017

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما