فیلانوبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتدوره مدل سازی با راینو و ساب دی
تاریخ: 1398/7/22
تعداد بازديد : 31864

مواد و روشهای ساخت

عنوان: مواد و روش های ساخت دستی در طراحی صنعتی و مجسمه سازی

نویسنده: رضا مرزوقی

ناشر: ناقوس

تاریخ نشر اول: 1398

کتاب حاضر، حاصل بیش از سه سال تحقیق، جمع آوری اطلاعات و همچنین تجربیات شخصی درباره مواد و روش های ساخت، شامل قالب سازی و مدل سازی به روش دستی با استفاده از پلیمرهاست و در آن مباحث کاملی از روش های کار با این مواد به همراه مثال های متعدد جهت درک بهتر به مخاطب ارائه شده است.

انگیزه نویسنده از نوشتن این کتاب، خلاء ارائه مطالب کاربردی در این زمینه به مخاطبان، به ویژه دانشجویان طراحی صنعتی است. زیرا اکثر این اطلاعات به راحتی در اختیار علاقه مندان قرار نمی گیرد یا به صورت ناقص و سلیقه ای ارائه می گردد و کتاب هایی نیز که در این زمینه تا کنون چاپ شده اند یا اصولاً ترجمه یک کتاب با هدف بیان روشهای ساخت و تولید انبوه بوده و یا مباحث اندکی از موارد عنوان شده در این کتاب را شامل می شوند و چندان به روشهای ساختِ دستی نمی پردازند.

این کتاب شامل نه فصل است و سعی شده با پرداختن به روش های گوناگون مدلسازی به صورت دستی از جمله روش های ساخت با استفاده از فایبرگلاس، الیاف کربن، رزین اپوکسی، وکیوم فرمینگ، وکیوم بگ، قالبهای لاستیکی، خمیرهای سیلیکونِ دما بالای مورد استفاده در ساخت زیور آلات و روش های تولید سریع به همراه مثال های مربوطه و همچنین معرفی مواد لازم برای این منظور، طیف وسیعی از اطلاعات در این زمینه را با توجه به خواسته و هدف مخاطب در اختیار او قرار دهد تا مخاطب بدون هیچ پیش زمینه ای امکان استفاده از مطالب را داشته باشد. همچنین در کنار روش های ساخت دستی، جهت آشنایی مخاطب به صورت مختصر به روش های تولید ماشینی با این مواد نیز اشاره شده است.

مخاطبان این کتاب دانشجویان طراحی صنعتی، مجسمه سازی، مکانیک، کارگاه های ساخت دستی و کلیه علاقه مندان به مدل سازی و قالب گیری می باشند.

فصل های این کتاب شامل:

  1. آشنایی با ساختار کامپوزیت ها و موارد کاربرد آن در تولید محصولات
  2. مواد مورد استفاده در ترکیب الیاف رزین
  3. روش های ساخت قطعات از ترکیب رزین الیاف
  4. مواد مورد استفاده در مدل سازی
  5. آشنایی با تکنیک لایه گذاری دستی
  6. انواع قالب گیری در روش لایه گذری دستی
  7. سایر روش های ساخت دستی با الیاف و رزین
  8. قالب های لاستیکی و نحوه کار با آنها
  9. روشهای تولید سریع

نحوه تهیه کتاب:
نمایندگی های فروش انتشارات ناقوس
انتشارات ناقوس، شماره تماس 66478958
سایت: http://www.naghoospress.ir 


تصاویر صفحاتی از کتاب
تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1680&rnd=9684

نظر بازديدکنندگان (8)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما