بسته های آموزشی راینودوره مدل سازی با راینو و ساب دیفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: طاهر آقایی
تاریخ: 1386/12/23
تعداد بازديد : 30482

در سال 1949 میلادی توسط مهندس و شیمیدان ایتالیایی به نام جولیو کاستلی (Giulio Castelli) شرکتی بنام کارتل تأسیس شد. این شرکت در دهه پنجاه هدف خود را طراحی و تولید لوازم خانگی کوچک و ارزان قیمت از جنس پلاستیک قرار داد.

کارتل Kartell

لوازمی همچون آب میوه گیری دستی، سبد صافی، سطل زباله، قوطی ها و سایر وسایل آشپزخانه با استفاده از رنگ ها و فرم های متفاوت (یعنی فاکتورهایی که در آن زمان باعث درآمدزایی برای طراح لوازم خانگی می شد) توسط جینو کولومبینی (Gino Colombini) در این شرکت طراحی و تولید می شد.

در شروع دهه شصت (دهه مبلمان پلاستیک) فعالیت های فراوانی در آزمایشگاه کارتل انجام می گرفت و طرح هایی از طراحانی چون مارکو زانوزو (Marco Zanuso) و ریچارد ساپر (Richard Sapper) تولید می شد. به عنوان مثال صندلی کودک K4999 در سال 1961 طراحی و در سال 1964 ساخته شد. به این ترتیب از نظر تکنیکی مبلمان از پلاستیک با ایستایی کافی به نحوی که در تجهیز لوازم داخلی منازل و سالن ها به کار رود، ممکن شد.

صندلی K4999
صندلی K4999

در همین ارتباط طرح های طراحان پیشرویی نظیر آنا کاستلی فرریری (Anna Castelli Ferrieri)، جو کلمبو (Joe Colombo)، ویکو ماجیسترتی (Vico Magisteretti) و جوتو استوپینو (Giotto Stoppino) و بعدها طرح های طراحان جوان تر نظیر فیلیپ استارک (Philippe Stark) قابل ذکر است. این طراحان با طرح هایی بر مبنای مواد جدید و ترکیب غیر معمول آنها باعث ایجاد سبکی جدید در دیزاین و تولید مبلمان شدند.

آدرس سایت کارتل: http://www.kartell.it

منبع: http://www.tigadesign.blogfa.com/post-80.aspx

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=251&rnd=7308

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما