فیلانوبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دیدوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: فروغ دیانی
تاریخ: 1386/12/28
تعداد بازديد : 5734

با توجه به اعلامیه سازمان سنجش، اعتراض به پاسخنامه اولیه کنکور، از طریق سایت سازمان سنجش قابل پیگیری است. به این منظور تعدادی از سوالات که به نظر می رسد دارای ابهام یا جواب اشتباه باشد برای نظرسنجی در سایت قرار داده می شود. ضمن اینکه دوستان نظرات خود را نسبت به این سوالات می نویسند، خواهشمندیم در صورتی که شما هم با اشتباه بودن پاسخ ها موافق هستید، حتما از طریق سایت سازمان سنجش مشکل را مطرح کنید. ضمن اینکه به منابع نوشته شده در این متن اشاره کنید. مطمئنا تعداد معترضان و همچنین ارائه منابع معتبر در نتیجه پیگیری ها موثر خواهد بود.
لینک اعتراض به سازمان سنجش:
http://82.99.202.141/tnazard/index.aspx

کنکور طراحی صنعتی
دریافت توضیحات به همراه تصاویر منابع ذکر شده

سؤال 31:
نقش بر جسته اهورامزدا برای نخستین بار در کدام تمدن دیده شده است ؟
1) ایلامی
2) ساسانی
3) ماد
4) هخامنشی

پاسخ سنجش: گزینه 4
مطابق صفحه 20 کتاب "نقاشی ایرانی" روئین پاکباز، پاراگراف اول "تعالیمات زرتشت پرستش خدایان متعدد و ساختن تندیس و معبد برای آنان را مردود شمرده بود. بنابر این هنر هخامنشی با جهان مردگان و جهان خدایان سر و کار نداشت و سر کارش با جهان زندگان بود" و طبق صفحه 27 "... آیا بازنمایی اهورامزدا به هیئت انسانی در نقش برجسته های ساسانی ناشی از تأثیر بینش یونانی و رومی نبود ؟... "

سؤال 221:
ظهور انواع لوازم جدید روشنایی ریشه در چه عواملی داشت ؟
1- تلاش برای ایجاد شرایط و روال کاری دلپذیر و راحت تر
2- پیشرفت تکنولوژی و مطالعات علمی گسترده
3- رواج چراغهای شرکت آلمانی کورتینگ
4- ماتهیزن فرانک و لیلیان گیلبرت به نام مطالعاتی درباره خستگی

پاسخ سازمان سنجش گزینه 2 است. در حالی که در کتاب تاریخ طراحی صنعتی جان هسکت صفحه 93 پاراگراف 2 در مورد تنوع وسایل روشنایی اینچنین می خوانیم:
"در دهه 1920 جنبش بهینه سازی به دنبال ایجاد شرایط و روال کاری دلپذیر و راحت تر و در نتیجه موثر تری بود. برای مثال مسئله روشنایی در ادارات و کارخانه ها مورد توجه خاصی قرار گرفت که به ساخت اشکال جدید و مفیدی منجر شد.... پیشرفت تکنولوژی روشنایی و مطالعات علمی گسترده در دهه 1920 به ظهور نوع جدیدی از لوازم روشنایی منجر شد که نور را به طور یکنواخت پخش می کردند."

سؤال 227:
کدام سبک باعث کم رنگ شدن آرت نوو گردید ؟
1) آرت دکو
2) دی استایل
3) استایلینگ
4) مینیمالیسم

گزینه درست در پاسخ نامه سازمان سنجش گزینه 1 است.
آرت دکو سبکی است که پس از آرت نوو مطرح شد و به نوعی باعث تکمیل آن و اصلاح ضعف های تزئینی آن شد و به کاربردن اصطلاح "کم رنگ کردن آرت نوو" برای این سبک نادرست به نظر می رسد. دی استایل نیز که زیبایی شناسی ماشینی و تابعیت فرم از عملکرد را برای اولین بار به نمایش می گذارد (دقیقاً نقطه مقابل آرت نوو) به دلیل فاصله زمانی نیز نمی تواند عامل کم رنگ کننده آرت نوو باشد. بنابراین هیچ کدام از پاسخ ها به طور کامل جواب درست این سوال نیست.

سؤال 231:
چنانچه وضعیت رویت کاربران از یک محصول صنعتی مشابه باشد، کدام یک صحیح است؟
1)جنسیت آنها در دیدن موثر است.
2) میزان آگاهی آنها در روئیت کردن موثر است.
3)همگان بر اساس سواد خود می بینند.
4)همگان یکسان می بینند.

جواب سازمان سنجش گزینه 4!
دوستانی که در کلاس های استاد مدارایی حضور به هم رسانده اند بدون وقفه جواب 2 را انتخاب می کنند. هرچند که نمی توان منبع مشخصی را برای این موضوع مطرح کرد اما شاید تعداد اعتراض ها در رفع اشتباه این سوال موثر باشد.

سؤال 232:
معمولاً در کدام یک از سبک ها فرم میکرو وجود ندارد ؟
1) Pop art
2) high tech
3) retro
4) new design

جواب در پاسخ نامه سازمان سنجش، گزینه 3 است.
مطابق صفحات 24 و 25 مجله دستاورد " آنچه که در سبک رترو مدرن بیش از فرم اهمیت دارد، نقش موتیف هاست... عناصر میکرو که زمانی جزو عناصر کارکردی و ضروری محصولات مدرن به شمار می رفتند، این بار در محصولات رترو مدرن بدون آنکه لزوما ً بهترین کارکرد را ارائه دهند (یا اصلاً دارای کارکرد باشند) دوباره ارائه می شوند... هر چند از نظر عناصر میکرو و موتیف های به کار رفته نمی توان سبک رترو را سبکی ساده نامید، اما در مورد بافت و رویه، این سبک به سادگی گرایش ندارد."

سوال 239:
 اولین مسابقه طراحی خودرو کشور توسط کدام شرکت انجام شد؟
1)ایران خودرو
2)پارس خودرو 3
3) سایپا
4)ساپکو

این سوال بدون در نظر گرفتن پاسخ صحیح، به دلیل خارج بودن از حوزه منابع و سرفصل های دروس طراحی صنعتی، قابل اعتراض است.

سؤال 250:
در تصویر مقابل به ترتیب از چپ به راست A-B-H کدام ابعاد برای میز و صندلی غذا خوری بزرگسالان صحیح است؟
1) 700-400-950
2) 875-450-750
3)875-350-700
4) 950-450-600

پاسخ سنجش گزینه 2 است.
اعتراض به این سوال از این لحاظ که مورد سوال قرار گرفتن اعداد غیر منطقی به نظر می رسد جای اعتراض دارد. از لحاظ علمی نیز، "نویفرت" به دلیل ارائه ابعاد ثابت و قطعی برای شرایطی که اغلب با آنتروپومتری دینامیک قابل سنجشند و دارای شرایط نامشخصند، مورد انتقاد منتقدان ارگونومی است. در این مورد اندازه پاشنه کفش، ضخامت لباس و... از موارد مجهولند که در تعیین اندازه ها بسیار اهمیت دارند و نمی توان با آنتروپومتری استاتیک این موضوع را مورد سوال قرار داد.

سؤال 251:
اگر تمامی شرایط ارگونومیک در حمل دستی یک کالا فراهم شود، و فقط بدون دستگیره باشد، حداکثر وزن مجاز بسته مورد نظر برای حمل دستی (به عنوان یک شغل) چند کیلو گرم خواهد بود؟
1)18
2) 7، 20
3) 85، 21
4) 23

پاسخ سازمان سنجش گزینه 2 است. در حالی که در کتاب "اصول ارگونومی در طراحی سیستم های حمل دستی کالا" صفحه 159 می خوانیم:
" اگر یک وزنه یا باری باندازه 10 سانتیمتر در خارج از سطح GC یا مرکز ثقل بدن حمل شود ظرفیت بلند کردن بار، 10 % کاهش پیدا می کند." ومطابق صفحه 160، " چنانچه بسته ها دستگیره نداشته باشد میزان مجاز وزن بسته در حدود 15 % کاهش خواهد داشت."
با توجه به وزن 23 کیلوگرم برای بار دستگیره دار، کاهش 15 درصدی وزن بسته عدد 19.55 حاصل می شود که در گزینه ها موجود نیست.

کنکور ارشدسوال 265:
دو وزنه m1=3kg و m2=2kg مطابق شکل، توسط نخ های محکم و سبکی به یکدیگر بسته شده اند و از نقطه ای آویزانند. کشش وارد بر نخ متصل کننده دو وزنه چند نیوتن است؟
1) 20
2) 30
3) 40
4) 50

پاسخ سازمان سنجش: گزینه 4!
بدون شک جواب این سوال گزینه 1 است. کشش نخ متصل به سقف 50 نیوتن و کشش نخ متصل کننده دو وزنه به اندازه وزن وزنه پایینی یعنی 20 نیوتن است که با رسم دیاگرام آزاد نیروهای وارد بر جسم m2 به دست می آید. 

-----------------------------------------------------------------------------------
مجددا خواهشمندیم ضمن نوشتن نظرات خود، حتما در صورت اعتراض از طریق این لینک نظر خود را به سازمان سنجش اعلام نمایید تا در اصلاحات احتمالی و احقاق حق دوستان کنکوری شریک باشید.
http://82.99.202.141/tnazard/index.aspx

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=255&rnd=9791

نظر بازديدکنندگان (14)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما