دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیدوره مدل سازی با راینو و ساب دیبسته های آموزشی راینوفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهرات
ارسال کننده: طاهر آقایی
تاریخ: 1387/1/25
تعداد بازديد : 54378

ریو Rio

کیا ریو نخستین بار در پایان دهه 90 میلادی به بازار گشت و در حضو چند ساله اش در بازار توانست به لطف قیمت ارزان در مقابل امکانات و توانایی هایش از فروش مطلوبی برخوردار شود. ضمن آنکه در سال 2003 چهره ظاهری آن مورد بازرسی قرار گرفت و کمی از حالت غیر عادی طراحی اولیه آن کاسته شد. اما در سال 2005 یکی از بدترین خودروها بود که در آزمایش ایمنی از پنج ستاره دو ستاره را دریافت کرده است.

1) طراحی:
طراحی ظاهری آن ساده است و شاید بهترین نقاط طراحی آن خطوط روی در موتور و هماهنگی آن با جلو پنجره و سپر جلو باشد. البته باید نگاهی نیز به طراحی رقبای آن در بازار داخلی داشت. در طیف قیمت کیا ریو خودروهایی همچون پژو 206 و انواع سمند و پژو 405 مهم ترین رقبایش را تشکیل می دهد که گذشته از پژو 206 سایرین از طراحی شاهکاری برخوردار نیستند.

البته چنین طراحی های ظاهری نیز علاقه مندان خاص خود را دارند خصوصا افرادی که سال های جوانی را پشت سر گذشته اند چنین خودروهایی را به خودروهایی همچون پژو 206 معمولا ترجیح می دهند. آنچه بیشتر از همه جلب توجه می کند به کارگیری قطعات پلاستیکی با ظاهری نه چندان مرغوب است. و مثبت ترین نکته در این میان اهرم تعویض دنده است ضمن آنکه مواردی همچون پوشش در بر گیرنده بالابر شیشه ها و قاب در برگیرنده ادوات میانی داشبورد و قاب توپی پشت فرمان از موارد منفی است که بیشتر به نظر می رسد. فضای داخلی خودرو برای چهار نفر کافی به نظر می رسد البته اگر سرنشینان جلو بخواهند از راحتی خوبی بهره مند شوند طبیعی است که در چنین خودروهایی سرنشینان عقب بایستی به کاهش رفاهشان رضایت دهند. به طور کلی این خودرو برای مسافرت های کوتاه یا میان شهری مناسب است اما در مسافرت های طولانی باعث خستگی سرنشینان می شود.

طراحی داخلی کیا ریو

2) مشخصات فنی:
کیا ریو با پیشرانه 5/1 لیتری 16 سوپاپه در کشورمان عرضه شد که گونه قوی تر آن است. توان پیشرانه دارای 97 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 132 نیوتون متر در 4500 درو در دقیقه است. چنین توانی برای جثه 1153 کیلوگرمی آن نسبتا کافی به نظر می رسد اما در مقایسه با 405 وسمند کمی ضعیف است و از نظر رقم نیز تقریبا با توان خودرویی همچون پژو 405 و برابری می کند. اما نکته ای که همانند بسیاری دیگر از چنین خودروهایی نظرتان را جلب خواهد کرد عدم لذت و همچنان در زمان یک شتاب گیری سریع که ناشی از چند عامل بوده: عدم جذابیت نشان دهنده ها غربالک فرمان و صدای موتور به همراه احساسی که در زمان انجام یک شتاب گیری به شما دست می دهد.

کشش آن نیز در دورهای میانی معمولی است و اگر خواهان توان بیشتر باشید بایشتی همواره نیم نگاهی نیز به یک دنده سنگین تر داشته باشید چون در دورهای 3500 دور هر زمان که پدال گاز را بفشارید پیشرانه اتومبیل عکس العمل سریع را از خود نشان نمی دهد. ابعاد نا مناسب رینگ و لاستیک موجب نوعی گیجی فرمان در سرعت های بالا و عدم مانور پذیری خودرو می گردد با این حال از حیث هندلینگ با در نظر گرفتن ابعاد نا مطلوب رینگ و لاستیک بایستی نمره قبولی را به آن داد.

به طور کلی این خودرو بر خلاف تبلیغاتی که در موردش می شد نبایستی جوان پسند دانست و برعکس مناسب برای افرادی که شور و حال جوانی را پشت سر گذاشته اند و یک رانندگی نسبتا روان برای سرنشینان مهم تر از یک رانندگی همراه با لذت است.

سایر مشخصات فنی:
موتور 4 سیلندر انژکتوری با حجم 1500 سی سی
قطر سیلندر و کورس 83.4*75.5 میلی متر
جعبه دنده پنج دنده دستی
حجم مخازن روغن و سوخت و آب روغن 3.4 لیتر، سوخت 45 لیتر، آب 6 لیتر
مصرف سوخت 6.6 لیتر با سرعت 100 کیلومتر در ساعت در سیکل جاده ای
حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت
تجهیزات: سیستم تهویه مطبوع، سیستم قفل مرکزی، شیشه بالابربرقی درب های جلو، شیشه رنگی، آنتن ثابت روی سقف، دور سنج موتور، فیلتر جلوگیری از آلاینده های تبخیری، فرمان قابل تنظیم، گرم کن شیشه عقب، باز کن درعقب، سیستم رادیو چهار باندی مجهز به سیستم حافظه (پخش cd)، ساعت دیجیتال، کمربند ایمنی صندلی عقب، آینه قابل تنظیم از داخل، برف پاک کن دو سرعته جلو با تایمر قابل تنظیم، رینگ اسپرت، درب باز کن صندوق عقب و فرمان هیدرولیک و ترمز ABS به صورت سفارشی

منبع: http://www.iranmatrix.org/forums/archive/index.php/t-223.html

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=269&rnd=9830

نظر بازديدکنندگان (19)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما