دوره حضوری آنلاین طراحی داخلیبسته های آموزشی راینودوره حضوری آنلاین طراحی طلا و جواهراتفیلانودوره حضوری آنلاین طراحی خودرودوره مدل سازی با راینو و ساب دی
ارسال کننده: حسین جهانبخش
دسته بندی: مقالات طراحیبیونیک
تاریخ: 1387/4/1
تعداد بازديد : 6834

برگ لوتوسبرگ های گل لتوس سفید از نوعی واکس ضد آب پوشانده شده که دارای نوعی ریزساختار خاص است که با وجود زبری برگ ها، نه تنها آب را دفع می کند، بلکه مطمئن می سازد که آب غلتان روی برگ ها حداکثر آلاینده و غبار موجود روی آنها را با خود خواهد برد. این سطح خشن و زبر به طور قابل ملاحظه ای کاهنده سطح تماس هم آب و هم آلاینده و غبار است، بنابر این به مقدار زیادی خاصیت چسبندگی را از بین می برد.

وقتی غبار بر روی برگ ها می نشیند و بر روی این سطح خشن قرار می گیرد، قطرات کوچک آب در هنگام غلت خوردن، این غبارها و آلودگی های را با خود می برد و برای دور کردن آلودگی ها این روشی بسیار ساده است. گل لوتوس به طور مؤثری دارای سیستم خود نظافت کنندگی سطح است.

از کاربرد های این خاصیت می توان به استفاده در رنگ ها، پوشش روی سفال های سقفی و لاک خودرو اشاره کرد. رنگ هایی با این خاصیت اکنون در اروپا تحت برند lotusan فروخته می شوند.  این شرکت دو خاصیت ضدآب بودن رنگ های سیلیکونی و ریزساختار موجود در برگ لوتوس را در هم آمیخته است.

منبع: http://www.extra.rdg.ac.uk/eng/BIONIS

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=305&rnd=3493

نظر بازديدکنندگان (1)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما